Verandering bdo

BUTTON_POST_REPLY
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Ik vrees daarvoor eerlijk gezegd en idd de o2 zal ook wel duur zijn om te huren. Des Jacklin heeft duidelijk een aantal financiële risico's genomen. Je moet een bedrijf leiden volgens zijn financiën en niet omgekeerd.

Maar ik begrijp iets niet, eurosport doet de uitzending zijn zij dan niet verantwoordelijk voor zaken zoals satelliet verbindingen?

De kritiek die Adams gaf was ook zeer terecht. De kaarten zijn veel te duur en men had lakeside uiteraard niet mogen verlaten. Het is idd te hopen dat spelers hun prijzengeld krijgen al vrees ik ervoor.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 01:20 Ik vrees daarvoor eerlijk gezegd en idd de o2 zal ook wel duur zijn om te huren. Des Jacklin heeft duidelijk een aantal financiële risico's genomen. Je moet een bedrijf leiden volgens zijn financiën en niet omgekeerd.

Maar ik begrijp iets niet, eurosport doet de uitzending zijn zij dan niet verantwoordelijk voor zaken zoals satelliet verbindingen?

De kritiek die Adams gaf was ook zeer terecht. De kaarten zijn veel te duur en men had lakeside uiteraard niet mogen verlaten. Het is idd te hopen dat spelers hun prijzengeld krijgen al vrees ik ervoor.
Ik ben het er niet mee eens dat ze Lakeside nooit hadden moeten verlaten. Ik vond het ook een van de mooiste locaties maar het is niet heilig. Alleen als je het verlaat moet je wel zorgen dat je nieuwe locatie een goed alternatief is, en dat is dit niet. Het is een prima zaal maar de prijzen zijn zoals jij al zegt véél te hoog. Hoe ze ooit hebben kunnen denken dat je de zaal vol krijgt met zulke prijzen is mij een raadsel. En of de o2 of de BDO dat bepaald doet niet ter zake, dat zijn dingen die je tijdens de contract onderhandelingen bespreekt. Daar heeft de BDO echt een fout gemaakt en die kan wel eens fataal worden. Waren de prijzen normaal geweest dan had het zo maar vol kunnen zitten en waren we waarschijnlijk heel positief geweest over deze locatie.

Maar wat is er mis met de satelliet verbinding?

Het is overigens wel erg triest dat de BDO de financiele verplichtingen niet na komt. Dat het geld er niet is, is vervelend maar dat ze (weer) niet reageren is diep triest. Dan kunnen ze naar iedereen wijzen maar het zijn dit soort dingen waardoor ze iedereen tegen zich in het harnas jagen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 06 Jan 2020, 13:56 Potentiële sponsors kijken ook naar die sociale media en haken daar ook op af natuurlijk. Vele kritieken zijn terecht maar er is ook gratuit kritiek bij.
Er is maar 1 schuldige voor de teloorgang van de BDO en dat is de BDO. De sociale media heeft daar niets mee te maken. Een potentiële sponsor hoefde de laatste jaren alleen maar een dagje naar de WM of BDOWT te kijken en te zien dat er soms maar 10 man in de zaal zat om af te haken.
Het is heel vermoeiend dat de BDO (en BDO fans zoals jij) telkens maar naar andere en sociale media wijzen. Daar ligt het namelijk volledig niet aan.
En vooral, zolang men naar alles en iedereen wijst en niet naar zichzelf zal er ook nooit verbetering komen. Het ligt tenslotte allemaal aan de rest van de wereld.

Je zal maar een spelers zoals Adams of Robson zijn. Gespeeld hebben in de tijd dat de BDO aan de top stond in volle zalen met meerdere majors per jaar en hoog prijzengeld. En nu sta je voor 15 man te gooien en moet je maar afwachten of je überhaupt iets krijgt. :(
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 01:20 Ik vrees daarvoor eerlijk gezegd en idd de o2 zal ook wel duur zijn om te huren. Des Jacklin heeft duidelijk een aantal financiële risico's genomen. Je moet een bedrijf leiden volgens zijn financiën en niet omgekeerd.

Maar ik begrijp iets niet, eurosport doet de uitzending zijn zij dan niet verantwoordelijk voor zaken zoals satelliet verbindingen?

De kritiek die Adams gaf was ook zeer terecht. De kaarten zijn veel te duur en men had lakeside uiteraard niet mogen verlaten. Het is idd te hopen dat spelers hun prijzengeld krijgen al vrees ik ervoor.
Eurosport doet nooit de productie. Bij alles dat ze uitzenden nemen ze eigenlijk gewoon de beelden over van iemand anders. Bij de Vlaamse wielerwedstrijden wordt de productie ook door de Belgische TV gedaan, bij de Tour de France door de Franse TV etc.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 07 Jan 2020, 06:39
K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 01:20 Ik vrees daarvoor eerlijk gezegd en idd de o2 zal ook wel duur zijn om te huren. Des Jacklin heeft duidelijk een aantal financiële risico's genomen. Je moet een bedrijf leiden volgens zijn financiën en niet omgekeerd.

Maar ik begrijp iets niet, eurosport doet de uitzending zijn zij dan niet verantwoordelijk voor zaken zoals satelliet verbindingen?

De kritiek die Adams gaf was ook zeer terecht. De kaarten zijn veel te duur en men had lakeside uiteraard niet mogen verlaten. Het is idd te hopen dat spelers hun prijzengeld krijgen al vrees ik ervoor.
Ik ben het er niet mee eens dat ze Lakeside nooit hadden moeten verlaten. Ik vond het ook een van de mooiste locaties maar het is niet heilig. Alleen als je het verlaat moet je wel zorgen dat je nieuwe locatie een goed alternatief is, en dat is dit niet. Het is een prima zaal maar de prijzen zijn zoals jij al zegt véél te hoog. Hoe ze ooit hebben kunnen denken dat je de zaal vol krijgt met zulke prijzen is mij een raadsel. En of de o2 of de BDO dat bepaald doet niet ter zake, dat zijn dingen die je tijdens de contract onderhandelingen bespreekt. Daar heeft de BDO echt een fout gemaakt en die kan wel eens fataal worden. Waren de prijzen normaal geweest dan had het zo maar vol kunnen zitten en waren we waarschijnlijk heel positief geweest over deze locatie.

Maar wat is er mis met de satelliet verbinding?

Het is overigens wel erg triest dat de BDO de financiele verplichtingen niet na komt. Dat het geld er niet is, is vervelend maar dat ze (weer) niet reageren is diep triest. Dan kunnen ze naar iedereen wijzen maar het zijn dit soort dingen waardoor ze iedereen tegen zich in het harnas jagen.
Weet je waarom ik vooral fout vond dat ze lakeside verlieten ? Niet alleen omwille van de zaal, niet alleen omwille van nostalgie. Maar het was het enige 'product' waarmee de BDO nog kon uitpakken en die nog succesvol was.

Als je bedrijf in zulke moeilijkheden zit dan moet je niet van iets afstappen dat een zekerheid is en succesvol. Men had een volle zaal, men had een mooie prijzenpot en men had de sfeer. Om dit dan op te geven voor een duur avontuur, met als gevolg dat er wrs zelfs helemaal niks te betalen is.

Jacklin reageert altijd zo laat mogelijk, hij zal weer pas reageren na het wk omdat hij dan de definitieve rekening kan maken. Ik voorspel dat ze het faissement zullen aanvragen en dan met een ander bestuur en andere naam opnieuw beginnen. Een andere optie is dat de PDC de boel overkoopt voor het bedrag dat de challenge tour hun kost en die tour dan weer verdwijnt. Ofwel neemt de WDF alles over maar de blinken ook uit in 0 communicatie.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 07 Jan 2020, 06:53
K1990 schreefCOLON 06 Jan 2020, 13:56 Potentiële sponsors kijken ook naar die sociale media en haken daar ook op af natuurlijk. Vele kritieken zijn terecht maar er is ook gratuit kritiek bij.
Er is maar 1 schuldige voor de teloorgang van de BDO en dat is de BDO. De sociale media heeft daar niets mee te maken. Een potentiële sponsor hoefde de laatste jaren alleen maar een dagje naar de WM of BDOWT te kijken en te zien dat er soms maar 10 man in de zaal zat om af te haken.
Het is heel vermoeiend dat de BDO (en BDO fans zoals jij) telkens maar naar andere en sociale media wijzen. Daar ligt het namelijk volledig niet aan.
En vooral, zolang men naar alles en iedereen wijst en niet naar zichzelf zal er ook nooit verbetering komen. Het ligt tenslotte allemaal aan de rest van de wereld.

Je zal maar een spelers zoals Adams of Robson zijn. Gespeeld hebben in de tijd dat de BDO aan de top stond in volle zalen met meerdere majors per jaar en hoog prijzengeld. En nu sta je voor 15 man te gooien en moet je maar afwachten of je überhaupt iets krijgt. :(
Mensen interpreteren mijn woorden blijkbaar zoals ze zelf willen 🙂 uiteraard als een bedrijf richting faissement kruipt is dit alleen maar hun eigen schuld. Je moet niks uitgeven wat er niet is. Ik heb het net als iedereen ook wel gehad met Jacklin, maar we blinken allemaal uit met te zeggen wat er niet goed is maar wat er wel moet gebeuren dat lees ik nooit.

De sportieve teloorgang vind ik niet dat je enkel op hun naam kan zetten. Ze hebben een sterke concurrent die na 27 jaar blijkt te sterk te zijn. Hadden ze die concurrentie strijd kunnen winnen ? Mss wel had men 15 jaar geleden hun tour afgebakend en de WDF links laten liggen dan had het mss gekund. Dan kon men een ranking opstellen alleen met tornooien door de BDO georganiseerd ( in die tijd vonden ze toch makkelijk sponsors, en tv kanalen). Men had de BBC ook links moeten laten liggen en meer richting de commerciële tv gelonkt hebben. Men had de lakeside 15 jaar geleden moeten verlaten ook als sponsor en meer richting de gokkantoren moeten kijken. Men had meer de nederlandse markt moeten uitbuiten.

Maar dit zijn allemaal zaken die men vroeger had moeten doen en waar ze nu niks mee zijn. En eerlijk gezegd vind ik het wel goed dat ze veel van die zaken niet gedaan hebben. Alleen de nederlandse markt vind ik jammer dat men daar niet meer gebruik heeft van gemaakt.

Als ik het voor iemand jammer vind is het wel wolfie. Altijd een grote fan van geweest en altijd iemand die de BDO door dik en dun gesteund heeft. Zonder hem was er ook gewoon geen BDO meer. Het is dan ook pijnlijk om dan zijn interview te lezen. Jacklin moet eruit dat is zeker maar zijn opvolger zal een lege kas erven, en het is nu net dat wat ze moeten hebben geld....
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: Verandering bdo

Bericht door The Runner »

Er zou iemand moeten komen die commercieel inzicht heeft, alleen ben ik bang dat het allemaal te laat is. Jacklin zal het vast met alle goede bedoelingen gedaan hebben, maar totaal niet goed nagedacht over de consequenties. De BDO zal op nul moeten beginnen en gaan moeten opbouwen met de juiste mensen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

The Runner schreefCOLON 07 Jan 2020, 11:19 Er zou iemand moeten komen die commercieel inzicht heeft, alleen ben ik bang dat het allemaal te laat is. Jacklin zal het vast met alle goede bedoelingen gedaan hebben, maar totaal niet goed nagedacht over de consequenties. De BDO zal op nul moeten beginnen en gaan moeten opbouwen met de juiste mensen
Idd faillissement aanvragen en opnieuw beginnen. Maar hoe zie je dat dan ? Een soort kopie van de PDC met een eigen tour?
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 09:52
ratm schreefCOLON 07 Jan 2020, 06:39
K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 01:20 Ik vrees daarvoor eerlijk gezegd en idd de o2 zal ook wel duur zijn om te huren. Des Jacklin heeft duidelijk een aantal financiële risico's genomen. Je moet een bedrijf leiden volgens zijn financiën en niet omgekeerd.

Maar ik begrijp iets niet, eurosport doet de uitzending zijn zij dan niet verantwoordelijk voor zaken zoals satelliet verbindingen?

De kritiek die Adams gaf was ook zeer terecht. De kaarten zijn veel te duur en men had lakeside uiteraard niet mogen verlaten. Het is idd te hopen dat spelers hun prijzengeld krijgen al vrees ik ervoor.
Ik ben het er niet mee eens dat ze Lakeside nooit hadden moeten verlaten. Ik vond het ook een van de mooiste locaties maar het is niet heilig. Alleen als je het verlaat moet je wel zorgen dat je nieuwe locatie een goed alternatief is, en dat is dit niet. Het is een prima zaal maar de prijzen zijn zoals jij al zegt véél te hoog. Hoe ze ooit hebben kunnen denken dat je de zaal vol krijgt met zulke prijzen is mij een raadsel. En of de o2 of de BDO dat bepaald doet niet ter zake, dat zijn dingen die je tijdens de contract onderhandelingen bespreekt. Daar heeft de BDO echt een fout gemaakt en die kan wel eens fataal worden. Waren de prijzen normaal geweest dan had het zo maar vol kunnen zitten en waren we waarschijnlijk heel positief geweest over deze locatie.

Maar wat is er mis met de satelliet verbinding?

Het is overigens wel erg triest dat de BDO de financiele verplichtingen niet na komt. Dat het geld er niet is, is vervelend maar dat ze (weer) niet reageren is diep triest. Dan kunnen ze naar iedereen wijzen maar het zijn dit soort dingen waardoor ze iedereen tegen zich in het harnas jagen.
Weet je waarom ik vooral fout vond dat ze lakeside verlieten ? Niet alleen omwille van de zaal, niet alleen omwille van nostalgie. Maar het was het enige 'product' waarmee de BDO nog kon uitpakken en die nog succesvol was.

Als je bedrijf in zulke moeilijkheden zit dan moet je niet van iets afstappen dat een zekerheid is en succesvol. Men had een volle zaal, men had een mooie prijzenpot en men had de sfeer. Om dit dan op te geven voor een duur avontuur, met als gevolg dat er wrs zelfs helemaal niks te betalen is.
Hier ben ik het op zich wel mee eens. Ik noem het nu uit automatisme nog steeds Lakeside. Het is bijna een merk op zich. Het inruilen voor een O2 lijkt een onzekere wanhoopspoging te zijn geweest en we zullen gauw genoeg weten of daar gevolgen aan zitten.

Maar uit mijn hoofd, ik weet het niet zeker: is het niet zo dat het op de Lakeside de laatste jaren ook niet altijd vol zat?
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Verandering bdo

Bericht door Ronn »

Ik wil het BDO wk toch wel graag volgen maar dit is best wel moeilijk. Om een (gratis) stream te vinden is lastig.
Via https://goldenarrowschannel.info/index.html kan je het volgen en op eurosport alleen in de avond. Via goldenarrows zou je de middag uitzending moeten kunnen zien via YouTube. Maar klik ik op de link dan kom ik weliswaar op de YouTube site van de BDO maar géén live uitzending. :(
( Wederom weer géén slimme zet van de BDO. Gemiste kans.)
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

Ronn schreefCOLON 07 Jan 2020, 15:43 Ik wil het BDO wk toch wel graag volgen maar dit is best wel moeilijk. Om een (gratis) stream te vinden is lastig.
Via https://goldenarrowschannel.info/index.html kan je het volgen en op eurosport alleen in de avond. Via goldenarrows zou je de middag uitzending moeten kunnen zien via YouTube. Maar klik ik op de link dan kom ik weliswaar op de YouTube site van de BDO maar géén live uitzending. :(
( Wederom weer géén slimme zet van de BDO. Gemiste kans.)
Ik heb alle sessies al kunnen zien op Youtube. En alle streams kun je ook allemaal terugkijken. Maar aangezien het in Nederland uitgezonden wordt in Nederland is dat niet mogelijk in Nederland zelf.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Verandering bdo

Bericht door Choco115 »

Op Eurosport kan je het in de middag nu ook gewoon zien hoor!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Youtube werkt in Nederland helaas niet nee. Eurosport zendt wel zo goed als alles uit en die is hier overal beschikbaar in principe. Er is de BDO genoeg te verwijten, maar dit niet :mrgreen:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 10:09 Mensen interpreteren mijn woorden blijkbaar zoals ze zelf willen 🙂 uiteraard als een bedrijf richting faissement kruipt is dit alleen maar hun eigen schuld. Je moet niks uitgeven wat er niet is. Ik heb het net als iedereen ook wel gehad met Jacklin, maar we blinken allemaal uit met te zeggen wat er niet goed is maar wat er wel moet gebeuren dat lees ik nooit.

Als ik het voor iemand jammer vind is het wel wolfie. Altijd een grote fan van geweest en altijd iemand die de BDO door dik en dun gesteund heeft. Zonder hem was er ook gewoon geen BDO meer. Het is dan ook pijnlijk om dan zijn interview te lezen. Jacklin moet eruit dat is zeker maar zijn opvolger zal een lege kas erven, en het is nu net dat wat ze moeten hebben geld....
K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 09:52 Weet je waarom ik vooral fout vond dat ze lakeside verlieten ? Niet alleen omwille van de zaal, niet alleen omwille van nostalgie. Maar het was het enige 'product' waarmee de BDO nog kon uitpakken en die nog succesvol was.

Als je bedrijf in zulke moeilijkheden zit dan moet je niet van iets afstappen dat een zekerheid is en succesvol. Men had een volle zaal, men had een mooie prijzenpot en men had de sfeer. Om dit dan op te geven voor een duur avontuur, met als gevolg dat er wrs zelfs helemaal niks te betalen is.
Nou ik constateer gewoon dat je heel vaak zegt dat de sociale media er mede schuld aan hebben en dat ben ik niet met je eens. Verder had Lakeside en de BDO er de afgelopen jaren zonder Adams precies uitgezien als nu. Het is een goede darter geweest en absoluut een gezicht van de BDO maar heeft het nooit zo kunnen dragen zoals Taylor of Barney. Desalniettemin is het sneu voor hem om iets stuk te zien gaan waar je, je voor hebt ingezet.

Ik ben het met je eens dat je iets succesvols niet zo maar moet weggooien, al was de sfeer daar ook niet meer hetzelfde als 15 jaar geleden. Alleen, wanneer de prijzen normaler waren geweest had de o2 zomaar wel vol kunnen zitten en hadden we het een goede keus genoemd.
Wat ze nu hebben gedaan is vertrekken uit een redelijk succesvolle plek met een vaste sponsor (Bob Potter's Lakeside) naar een plek waar de kaartjes te duur zijn en geen sponsor voor is. Dat soort dingen moet je van te voren natuurlijk wel even onderzoeken.
K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 10:09 De sportieve teloorgang vind ik niet dat je enkel op hun naam kan zetten. Ze hebben een sterke concurrent die na 27 jaar blijkt te sterk te zijn. Hadden ze die concurrentie strijd kunnen winnen ? Mss wel had men 15 jaar geleden hun tour afgebakend en de WDF links laten liggen dan had het mss gekund. Dan kon men een ranking opstellen alleen met tornooien door de BDO georganiseerd ( in die tijd vonden ze toch makkelijk sponsors, en tv kanalen). Men had de BBC ook links moeten laten liggen en meer richting de commerciële tv gelonkt hebben. Men had de lakeside 15 jaar geleden moeten verlaten ook als sponsor en meer richting de gokkantoren moeten kijken. Men had meer de nederlandse markt moeten uitbuiten.
Laat ik vooropstellen dat ik niet de illusie heb dat ik wel even allemaal weet hoe het eigenlijk zou moeten gaan, ik ben ook maar een buitenstaander maar hier toch mijn mening :)
Die "sterke" concurrent had 27 jaar geleden helemaal niets. En 20 jaar geleden eigenlijk ook nog niet. Het prijzengeld bij de PDC lag veel lager, er waren veel minder toernooien en het was nauwelijks te zien op tv. ALs het al te zien was, dan was het achter de decoder. Ook toen heeft de BDO niks klaargespeeld terwijl er geen sterke concurrent was.
Maar ook daarvoor al een tijdje niet. De teloorgang zette al halverwege de jaren 80 in toen er überhaupt nog geen concurrent is. De opkomst van Barney heeft een hoop verbloemd maar eigenlijk weet men al 35 jaar niets voor elkaar te krijgen. Dus ik ben het met je eens dat het niet alleen aan Jacklin ligt, al heeft die het wel versneld haha.

Maar vooral ben ik het niet eens dat de PDC alleen een concurrent is. Het is niet zo dat de PDC een steeds groter stuk van de dartstaart neemt en er zo steeds minder voor de BDO overblijft. Toen de PDC opgericht werd was er maar 1 tv toernooi. Dat was de hele taart. De PDC en de doorbraak van het darten in met name Nederland en mindere mate Duitsland hebben de taart groter gemaakt.

Ik denk juist dat de sterkte van de PDC ook heel veel kansen biedt aan de BDO. Daar waar darten 27 jaar geleden in een diep dal zat is het nu juist heel populair, binnen de UK maar ook in diverse landen er buiten. Mensen vinden darten gewoon leuk, zeker in de UK, Ierland, Nederland en Duitsland. Het BDO wk heeft veel spelers uit deze landen dus waarom zouden die niet willen kijken? Als je alleen al hier leest dan zie je dat heel veel mensen het een verademing vinden om eens wat andere spelers te zien. Je zou dus denken dat de BDO kan meeliften op het succes van de PDC.
Ik denk dat met de huidige darts populariteit en de manier waarop de PDC bijna iedere week te zien is, het juist mogelijk moet zijn om 1 wk en 4 majors op tv te krijgen. Alle dartsfans zullen dat dan als frisse afwisseling zien. Als dat betekent dat ze een gokkantoor als sponsor moeten nemen dan is dat maar zo, waarom niet? Ze hebben jarenlang een sigarettenmerk als sponsor gehad dus ethisch zullen ze er niet iets op tegen hebben.

Alleen moet je dan wel je zaakjes op orde hebben. Dus zorg er voor dat je website en sociale media optimaal gebruikt zoals hierboven al door iemand werd gezegd. Ook wat filmpjes en interviews op de site, een stream als er geen uitzending is enz enz.
Communiceer naar je spelers en partners. Dus als de NDB vragen stelt over een ineens ingestelde afdracht vanuit de Dutch open naar de BDO, antwoord dan gewoon. Als een bedrijf nog geld van je krijgt en vraagt wanneer dat komt, geef antwoord. Iedere potentiële partner ziet dat de BDO het al jaren moeilijk heeft. Als er dan ook nog dit soort berichten naar buiten komen dan haakt iedereen af natuurlijk. De spelers een week van te voren melden dat het prijzengeld is aangepast is ook wat laat.
Dus een goede communicatie naar spelers, partners en via sociale media zou al helpen.

En zorg er voor dat de zaal vol zit. Welke sponsor zal er willen investeren in een toernooi waarbij er 15 man in de zaal zit? Dat is niet alleen nu tijdens dit wk zo maar op de WT en WM al enkele jaren. Maak de tickets goedkoper, nodig mensen uit, geef kaarten weg of wat dan ook maar zorg dat die zaal vol zit. Dit is echt geen gezicht en geen reclame.

En als laatste, accepteer dat je op prof niveau niets meer voorstelt. Hoeveel profs doen er op dit "professionele" wk mee? Ga niet de strijd aan met de PDC maar de samenwerking. Zij zijn goed in het prof deel, de BDO in het amateur deel. Laat spelers de vrije keus waar ze willen spelen en maak een mooi promovatie/degradatie systeem.
Maar ook met de nationale bonden en de WDF. Maak een gezamenlijke ranking en organiseer samen met hun de majors. Dus bijvoorbeeld een major in Nederland met de NDB. Zeg niet tegen de Dutch open dat ze blij mogen zijn een ranking toernooi te zijn, maar wees blij dat de Dutch Open een ranking toernooi voor jouw "15 man in een zaal wk" wil zijn.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Ik zeg zeker niet dat de BDO 2de viool speelde op die 27 jaar. Tot 2006 was de PDC eigenlijk een mislukt product. Dan heeft Barry Hearn natuurlijk iets meesterlijk gedaan door Barney naar de PDC te halen. Plots had je de twee beste spelers in zijn bond plus een RVB die de nederlandse tv naar de PDC haalde. Trouwens de PDC zit nog altijd grotendeels achter een decorder hoor. Voor de live streams moet je betalen en sky is nu niet een gratise zender.

Wat ik bedoel met dat de media ook schuld heeft is dat er vaak zaken uitgesmeerd worden in de pers die helemaal niet hoeven. Hebben wij als dartfans nood aan het nieuws dat de BDO een factuur niet betaald heeft? Of ik zal het anders zeggen als jij een openstaande schuld hebt vindt je dan dat dit in de krant moet staan ? Ook hoe bepaalde spelers communiceren, uit die kritiek maar dan binnens kamers en niet in de media.

Wat je zegt van Adams ben ik het toch niet echt eens. In zijn glorie tijd was hij weldegelijk populair. Het gaat ook niet alleen over Adams maar ook over Fitton, O'shea, Hankey, Fordham. Allemaal wereldspelers die nog steeds BDO spelen maar nog een schim zijn van zichzelf. Deze spelers hadden weldegelijk veel volk kunnen lokken.

Wat je zegt dat de sterkte van de PDC ook in het voordeel van de BDO kan zijn. Daar kan ik moeilijk over oordelen. Het is toch vooral de lakeside en BBC die de sport populair gemaakt hebben. Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die niet via de lakeside darts zijn beginnen volgen. Er is een zodanig over aanbod aan darts dat Jan Modaal toch minder te motiveren is om naar een iets minder niveau te kijken denk ik.

Een samenwerking zou top zijn en het is waar de BDO heeft dat jarenlang niet willen doen. Maar nu heb ik toch de indruk dat de BDO daar vele stappen naar toe heeft gezet, hopelijk volgt er nu ook een omgekeerde reactie. Laat ons volgend jaar een wk houden met 64 PDC spelers en 32 BDO ( inclusief 8 dames) en iedereen is tevreden 😁
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 20:34 Ik zeg zeker niet dat de BDO 2de viool speelde op die 27 jaar. Tot 2006 was de PDC eigenlijk een mislukt product. Dan heeft Barry Hearn natuurlijk iets meesterlijk gedaan door Barney naar de PDC te halen. Plots had je de twee beste spelers in zijn bond plus een RVB die de nederlandse tv naar de PDC haalde. Trouwens de PDC zit nog altijd grotendeels achter een decorder hoor. Voor de live streams moet je betalen en sky is nu niet een gratise zender.

Wat je zegt van Adams ben ik het toch niet echt eens. In zijn glorie tijd was hij weldegelijk populair. Het gaat ook niet alleen over Adams maar ook over Fitton, O'shea, Hankey, Fordham. Allemaal wereldspelers die nog steeds BDO spelen maar nog een schim zijn van zichzelf. Deze spelers hadden weldegelijk veel volk kunnen lokken.
Tussen 200 en 2006 zijn er ook aardige spelers over gestapt maar Barney was inderdaad het kantelpunt. Ik zeg ook niet dat Adams niet populair was, dat was hij zeker wel, maar hij heeft het niet kunnen dragen zoals Taylor of Barney. Toen de beste spelers bij de BDO zaten had de PDC altijd nog Taylor die in onderlinge duels de BDO toppers een pak op de broek gaf. Daardoor konden ze hem als de grote kampioen neerzetten. Bij de BDO hadden ze Barney die domineerde en de grote kampioen was. Adams won vooral veel toen er al vele overgestapt waren en is in de media daarom nooit als DE grote kampioen neergezet. We wisten allemaal dat er betere waren. Verder is hij absoluut een belangrijk gezicht van de BDO geweest, daar doet dit niks aan af. En ik kan mij zijn frustratie goed begrijpen

Het is overigens niet Lakeside geweest dat het darten populair heeft gemaakt. Daar heeft het NOTW sowieso meer aan bijgedragen maar buiten dat om, darten werd in de jaren 70 groot en was in de eerste helft van de jaren 80 op zijn top. Er werd toen niet in Lakeside gespeeld. Dat was vanaf '86 en vanaf toen ging het minder met darten (waar Lakeside natuurlijk niets mee te maken had verder). Lakeside heeft wel de BDO lang in leven gehouden. ITV heeft ook een belangrijkere rol gespeeld in het populair maken van darts dan de BBC trouwens.
K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 20:34 Wat ik bedoel met dat de media ook schuld heeft is dat er vaak zaken uitgesmeerd worden in de pers die helemaal niet hoeven. Hebben wij als dartfans nood aan het nieuws dat de BDO een factuur niet betaald heeft? Of ik zal het anders zeggen als jij een openstaande schuld hebt vindt je dan dat dit in de krant moet staan ? Ook hoe bepaalde spelers communiceren, uit die kritiek maar dan binnens kamers en niet in de media.
Als jij als dartssite hoort dat een organisatie zijn verplichtingen niet nakomt dan vind ik het niet meer dan normaal dat je dat vermeld. En als jij als bedrijf zijnde maar geen reactie van de BDO krijgt kan ik mij voorstellen dat je zo de druk wat op wil voeren. Maar netjes is dat niet nee.
K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 20:34 Trouwens de PDC zit nog altijd grotendeels achter een decorder hoor. Voor de live streams moet je betalen en sky is nu niet een gratise zender.
Wat je zegt dat de sterkte van de PDC ook in het voordeel van de BDO kan zijn. Daar kan ik moeilijk over oordelen. Het is toch vooral de lakeside en BBC die de sport populair gemaakt hebben. Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die niet via de lakeside darts zijn beginnen volgen. Er is een zodanig over aanbod aan darts dat Jan Modaal toch minder te motiveren is om naar een iets minder niveau te kijken denk ik.

Een samenwerking zou top zijn en het is waar de BDO heeft dat jarenlang niet willen doen. Maar nu heb ik toch de indruk dat de BDO daar vele stappen naar toe heeft gezet, hopelijk volgt er nu ook een omgekeerde reactie. Laat ons volgend jaar een wk houden met 64 PDC spelers en 32 BDO ( inclusief 8 dames) en iedereen is tevreden 😁
Dat de PDC in de UK nog steeds achter de decoder zit geeft alleen maar aan dat er kansen liggen voor de BDO.
Stel je heb 1 wk, 4 majors, 12 minors en verder heel veel overigen zoals de Dutch open. Alles telt mee voor de wereldranglijst (ene toernooi natuurlijk zwaarder dan het andere) en via die wereldranglijst plaats je je voor het WK. Daarnaast is er een vloerwereldranglijst.
De majors worden gehouden in Engeland, Wales, Schotland en Nederland en de nationale bond mag 4 landgenoten extra mee laten doen (via nationale toernooien oid) naast de top 28 van de wereldranglijst.
De 12 minors worden gespeeld in de 5 Britse landen, Nederland en Duitsland. De top 16 van de wereldranglijst doet mee samen met de top 32/48 van de vloer (eventueel verdeeld onder de regio's).
Majors op tv, minors op stream.
Dan blijft het redelijk open en kan iedereen zich omhoog werken. Maar ook spelen de top spelers vaker tegen elkaar waardoor het niveau omhoog gaat (hopelijk).
Stel dat je kunt regelen dat de PDC alleen een pro tour doet en alle andere spelers in dit systeem komen te spelen en de top 5 een tourcard krijgen aangeboden, dan ben je best een eind denk ik.

Het is maar ff snel bedacht hoor, maar zoiets moet toch mogelijk zijn?

Ik denk dat een wk met 64 PDC en 32 BDO niet gaat gebeuren. Sowieso is het niet de verantwoordlijkheid (en ook niet het doel) van de PDC om BDO spelers mee te laten doen en mee te laten profiteren van het prijzengeld. Want dat zal toch uit de PDC pot moeten komen. En op de GSOD laten de BDO'ers ook zien er niet klaar voor te zijn, niet in zulke grote getalen
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

De BDO moet ten eerste al beginnen met het woord 'Professional' te schappen uit hun titel, want laat ons eerlijk zijn. Profs vind je niet meer in de top van de BDO. En dan ene woord geeft wel een hele andere perceptie aan het tornooi. En dat ze Lakeside verlaten hebben vind ik ook jammer, maar dat is uiteindelijk maar een locatie. Al hadden ze dat niet moeten doen in een periode dat ze het zo lastig hebben. Misschien moeten ze gewoon ook een andere datum zoeken voor hun tornooi. Nu volgt het net na het PDC WK dat zorgt ook voor negatieve commentaar, want laat ons eerlijk zijn. Het niveau van de BDO ligt veel lager dan bij de PDC.

Ik vind ook dat ze iets moeten doen aan hun ranking. Je hebt drie majors en spelers die het goed doen worden niet beloond. Scott Waites haalt de finale van het WK en een kwartfinale op de Masters van 2018 (die meetelde voor de seeding van dit jaar) en hij is pas als 16de geplaatst. Dus op 2 majors goede resultaten boeken en dan nog maar nipt geplaatst zijn. Adam Smith Neale wint de Masters 2018 en staat ook pas als tiende. Won daarnaast nog een tornooi, haalde 1 finale, 2 halve finales, 3 kwartfinales en daarnaast nog een paar keer de laatste 16 van een rankingtornooi. Het lijkt erop dat reizen meer beloond worden dan goed presteren op de majors.

Ook zit er iets fout aan de timing bij het afsluiten van de ranking. Het nieuwe rankingseizoen is afgesloten ergens in oktober en dan worden de seedings en deelnemers bekendgemaakt voor het WK, maar vooraleer het WK wordt er nog een andere major gespeeld. Bij de PDC maken ze de seedings voor het WK ook niet bekend voor de GSOD.

En de communicatie is hier natuurlijk al wel meer hier voorbij gekomen, maar wat voor fouten al allemaal gebeurd zijn op dit WK met betrekking tot de graphics op het scherm is echt niet te geloven. Nick Kenny heeft zo het WK gespeeld in 2108, Kleermaker komt uit Luxemburg en de foto's van Adams en Waites stonden bij Suzuki en O'Brien. En dat zijn dan nog maar een paar fouten. Dit is misschien muggenzifterij, maar dat zijn dingen die echt wel makkelijk te voorkomen zijn.

Ik zou trouwens gewoon teruggaan naar 32 deelnemers. 16 vanuit de ranking en de overige deelnemers zich laten kwalificeren via allerhande regionale kwalificatietornooien. Want binnen het BDO/WDF zitten er echt veel goede spelers die de tour niet aflopen. Bv. Justin Hood. Nog nooit een BDO tornooi gespeeld met uitzondering van de World Masters en de WK qualifiers. En er zijn nog veel zo'n spelers. Zowel in Engeland, Europa, Oceanië, de Verenigde Staten en Azië. Uiteindelijk is dit wel het WK en geen Brits/Nederlands kampioenschap. Met de regionale qualifiers is dat wel al iets verbeterd, maar daar worden ook de spelers bevoordeeld die de financiën hebben om de tour af te lopen.

Tenslotte moeten ze het vrouwen WK ook aanpakken. Vooral langere wedstrijden aanbieden. Best of 3 sets is leuk voor een vloertornooi, maar toch niet voor een WK. Daar wil ik de betere spelers zien doorgaan en met best of 3 sets kun je nu eenmaal meer verrassingen krijgen. Zo kon Suzuki uitgeschakeld worden omdat ze wat traag startte. En willen we dat zien? Trouwens moeten ze de vrouwen gewoon laten meedoen bij de mannen op de vloertornooien. Daar worden die enkel beter van. Je kan dan nog altijd op de majors aparte tornooien houden. Want de helft van de wedstrijden van de vrouwen zijn op die vloertornooien ingooiwedstrijden.Eigenlijk moeten die maar vanaf de kwart/ halve finale top zijn.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

Helemaal eens met je kritiek op de ranking. Waites is een mooi voorbeeld inderdaad
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 07 Jan 2020, 21:33
K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 20:34 Ik zeg zeker niet dat de BDO 2de viool speelde op die 27 jaar. Tot 2006 was de PDC eigenlijk een mislukt product. Dan heeft Barry Hearn natuurlijk iets meesterlijk gedaan door Barney naar de PDC te halen. Plots had je de twee beste spelers in zijn bond plus een RVB die de nederlandse tv naar de PDC haalde. Trouwens de PDC zit nog altijd grotendeels achter een decorder hoor. Voor de live streams moet je betalen en sky is nu niet een gratise zender.

Wat je zegt van Adams ben ik het toch niet echt eens. In zijn glorie tijd was hij weldegelijk populair. Het gaat ook niet alleen over Adams maar ook over Fitton, O'shea, Hankey, Fordham. Allemaal wereldspelers die nog steeds BDO spelen maar nog een schim zijn van zichzelf. Deze spelers hadden weldegelijk veel volk kunnen lokken.
Tussen 200 en 2006 zijn er ook aardige spelers over gestapt maar Barney was inderdaad het kantelpunt. Ik zeg ook niet dat Adams niet populair was, dat was hij zeker wel, maar hij heeft het niet kunnen dragen zoals Taylor of Barney. Toen de beste spelers bij de BDO zaten had de PDC altijd nog Taylor die in onderlinge duels de BDO toppers een pak op de broek gaf. Daardoor konden ze hem als de grote kampioen neerzetten. Bij de BDO hadden ze Barney die domineerde en de grote kampioen was. Adams won vooral veel toen er al vele overgestapt waren en is in de media daarom nooit als DE grote kampioen neergezet. We wisten allemaal dat er betere waren. Verder is hij absoluut een belangrijk gezicht van de BDO geweest, daar doet dit niks aan af. En ik kan mij zijn frustratie goed begrijpen

Het is overigens niet Lakeside geweest dat het darten populair heeft gemaakt. Daar heeft het NOTW sowieso meer aan bijgedragen maar buiten dat om, darten werd in de jaren 70 groot en was in de eerste helft van de jaren 80 op zijn top. Er werd toen niet in Lakeside gespeeld. Dat was vanaf '86 en vanaf toen ging het minder met darten (waar Lakeside natuurlijk niets mee te maken had verder). Lakeside heeft wel de BDO lang in leven gehouden. ITV heeft ook een belangrijkere rol gespeeld in het populair maken van darts dan de BBC trouwens.
K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 20:34 Wat ik bedoel met dat de media ook schuld heeft is dat er vaak zaken uitgesmeerd worden in de pers die helemaal niet hoeven. Hebben wij als dartfans nood aan het nieuws dat de BDO een factuur niet betaald heeft? Of ik zal het anders zeggen als jij een openstaande schuld hebt vindt je dan dat dit in de krant moet staan ? Ook hoe bepaalde spelers communiceren, uit die kritiek maar dan binnens kamers en niet in de media.
Als jij als dartssite hoort dat een organisatie zijn verplichtingen niet nakomt dan vind ik het niet meer dan normaal dat je dat vermeld. En als jij als bedrijf zijnde maar geen reactie van de BDO krijgt kan ik mij voorstellen dat je zo de druk wat op wil voeren. Maar netjes is dat niet nee.
K1990 schreefCOLON 07 Jan 2020, 20:34 Trouwens de PDC zit nog altijd grotendeels achter een decorder hoor. Voor de live streams moet je betalen en sky is nu niet een gratise zender.
Wat je zegt dat de sterkte van de PDC ook in het voordeel van de BDO kan zijn. Daar kan ik moeilijk over oordelen. Het is toch vooral de lakeside en BBC die de sport populair gemaakt hebben. Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die niet via de lakeside darts zijn beginnen volgen. Er is een zodanig over aanbod aan darts dat Jan Modaal toch minder te motiveren is om naar een iets minder niveau te kijken denk ik.

Een samenwerking zou top zijn en het is waar de BDO heeft dat jarenlang niet willen doen. Maar nu heb ik toch de indruk dat de BDO daar vele stappen naar toe heeft gezet, hopelijk volgt er nu ook een omgekeerde reactie. Laat ons volgend jaar een wk houden met 64 PDC spelers en 32 BDO ( inclusief 8 dames) en iedereen is tevreden 😁
Dat de PDC in de UK nog steeds achter de decoder zit geeft alleen maar aan dat er kansen liggen voor de BDO.
Stel je heb 1 wk, 4 majors, 12 minors en verder heel veel overigen zoals de Dutch open. Alles telt mee voor de wereldranglijst (ene toernooi natuurlijk zwaarder dan het andere) en via die wereldranglijst plaats je je voor het WK. Daarnaast is er een vloerwereldranglijst.
De majors worden gehouden in Engeland, Wales, Schotland en Nederland en de nationale bond mag 4 landgenoten extra mee laten doen (via nationale toernooien oid) naast de top 28 van de wereldranglijst.
De 12 minors worden gespeeld in de 5 Britse landen, Nederland en Duitsland. De top 16 van de wereldranglijst doet mee samen met de top 32/48 van de vloer (eventueel verdeeld onder de regio's).
Majors op tv, minors op stream.
Dan blijft het redelijk open en kan iedereen zich omhoog werken. Maar ook spelen de top spelers vaker tegen elkaar waardoor het niveau omhoog gaat (hopelijk).
Stel dat je kunt regelen dat de PDC alleen een pro tour doet en alle andere spelers in dit systeem komen te spelen en de top 5 een tourcard krijgen aangeboden, dan ben je best een eind denk ik.

Het is maar ff snel bedacht hoor, maar zoiets moet toch mogelijk zijn?

Ik denk dat een wk met 64 PDC en 32 BDO niet gaat gebeuren. Sowieso is het niet de verantwoordlijkheid (en ook niet het doel) van de PDC om BDO spelers mee te laten doen en mee te laten profiteren van het prijzengeld. Want dat zal toch uit de PDC pot moeten komen. En op de GSOD laten de BDO'ers ook zien er niet klaar voor te zijn, niet in zulke grote getalen
Klinkt interessant maar heb wel enkele bedenkingen. Je spreekt van 4 majors, eigenlijk zijn het er nu al 3 maar hoe gaat men dit betalen. Ik denk dat de BDO graag meer majors wil organiseren maar zonder geld is dat moeilijk. Als ik het ook goed lees wil je meer verantwoordelijkheid leggen bij de nationale dartbonden op zich goed maar bv de organisatie van de finder waar de BDO niks mee te zien heeft kon toch ook aan geen sponser geraken. Daar was er wel zogezegd commercieel talent en werd het wel altijd goed georganiseerd, het viel mij trouwens op dat daar weinig kritiek op kwam.

Het systeem van de minors begrijp ik niet zo goed, maar met wat verduidelijkheid zal ik het wel begrijpen :lol: . Je kaart nu net aan wat ik bv niet aangenaam vindt aan de PDC. Het is in mijn ogen niet aan hun om competities te organiseren los van de pro tour. Dus je hebt zeker in mij een voorstander om de challenche tour af te blazen die spelers horen BDO te spelen. Nu er geen blokkeringen meer zijn langs BDO zijde zou dit toch een mooie geste zijn van de PDC en het zou nog wat geld besparen ook. Maar wat doet Hearn er nog een event extra bij doen.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

Er is al veel gezegd en geschreven over gedane veranderingen en wat misschien beter had gekund, dus dat allemaal gaan herhalen heeft weinig zin. Wel een paar dingen wat ik graag wil benoemen.

Dat zowat alle schuld van nu wordt doorgeschoven richting social media is natuurlijk totale onzin. Op andere fora en ook Twitter/Facebook worden vaak dingen bekend wat begint als een gerucht en uiteindelijk ook gewoon waar blijkt te zijn. Dat er dan grote discussies ontstaan zoals bijvoorbeeld het meer dan halveren van het prijzengeld, lijkt me niet meer dan logisch en terecht.

Toen bekend werd dat het WK naar de O2 ging, vond ik het nog een goede beslissing. Maar zoals dat nu is gegaan, is dat natuurlijk gewoon een heel domme keuze geweest. Zonder een enkele sponsor en ook ticketprijzen die veels te duur waren, was het natuurlijk geen verrassing dat dit tonnen ging kosten. Dat het prijzengeld werd gehalveerd kan ik op zich nog wel begrijpen, maar doe dat dan wel ruim van te voren en niet binnen een week voor de start van het WK. Misschien zit daar ook enige opzet achter, want er is natuurlijk geen enkele speler die vanaf dat moment nog vluchten en hotelovernachtingen moest boeken, dus dan kan je maar beter zorgen dat er nog een beetje geld wordt opgehaald, hoeveel het ook mag zijn.

Snap trouwens niet dat zoveel mensen met het idee komen om nog meer toernooien op tv te krijgen. De tv toernooien van nu zijn het grote probleem van de BDO, want de tv toernooien zijn de voornaamste reden dat de BDO nu zowat omver valt. Het WK gaat ze al tonnen kosten en de rekeningen van productiebedrijven van de andere tv toernooien kunnen ze ook al niet betalen, dus waarom dan nog meer? Door zometeen nog vaker lege zalen te zien op tv worden er echt niet meer sponsors aangetrokken.
Het is denk juist beter om te starten vanaf 0. Niet dat er helemaal niks moet zijn, maar hou het alleen bij een WK als tv-toernooi. Dan is er gewoon één toernooi, kan daar een heel jaar voor gepromoot worden en kunnen sponsors ook beter warm gemaakt worden met bijvoorbeeld het verhaal dat dit voor alle BDO spelers het toernooi van het jaar is. Dit WK is vooral in de publiciteit gekomen door allemaal randzaken zoals een late kaartverkoop, het niet hebben van sponsors, de ruime halvering van het prijzengeld en ga zo maar verder. Misschien dat er dan één à twee jaren zijn met alleen maar een WK, maar dan zal de BDO in ieder geval wel het hoofd boven water kunnen houden en vanuit hopelijk succesvolle WK's weer verder kunnen kijken.

En ook belangrijk, zorg er voor dat de familie Jacklin zo snel mogelijk uit het bestuur verdwijnt. Alles wat zij doen gaat fout en zal ook in de toekomst verkeerd blijven gaan. Geen idee wie de potentiële vervanger zou kunnen zijn, maar het constant promoten van de Torremolinos Open ipv het WK gaat de BDO echt niet helpen, maar wel de geldzakken van de familie Jacklin
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Verandering bdo

Bericht door ybabl »

Dat er genoeg verkeerd gegaan is (en nog steeds gaat) is wel duidelijk, maar voor er allemaal ideeën worden besproken over hoe het anders kan, vraag ik me eigenlijk af (net als 23 anderen waarschijnlijk al voor mij hebben gedaan in dit topic) of dat allemaal wel de moeite waard is? Met alle respect voor de historie van de BDO, maar wat geeft de bond eigenlijk nog bestaansrecht? Waarom zouden niet alle darters gewoon onder één bond (in dit geval dan de PDC) verder kunnen? Oprechte vraag dit.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

ybabl schreefCOLON 08 Jan 2020, 10:51 Dat er genoeg verkeerd gegaan is (en nog steeds gaat) is wel duidelijk, maar voor er allemaal ideeën worden besproken over hoe het anders kan, vraag ik me eigenlijk af (net als 23 anderen waarschijnlijk al voor mij hebben gedaan in dit topic) of dat allemaal wel de moeite waard is? Met alle respect voor de historie van de BDO, maar wat geeft de bond eigenlijk nog bestaansrecht? Waarom zouden niet alle darters gewoon onder één bond (in dit geval dan de PDC) verder kunnen? Oprechte vraag dit.
Omdat de PDC / Barry Hearn dat niet wil

De WDF komt als goed is met een tour aanzetten, maar daar is het ondertussen ook alweer een maand totale radiostilte omtrent deze tour. Ben wel benieuwd wat daar uit komt rollen, want dit zou zomaar de vervanging kunnen worden van de BDO. Barry Hearn heeft ook al gesprekken gehad met de WDF, dus verwacht daar wel een goede samenwerking
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Verandering bdo

Bericht door ybabl »

Dartfantje schreefCOLON 08 Jan 2020, 11:01
ybabl schreefCOLON 08 Jan 2020, 10:51 Dat er genoeg verkeerd gegaan is (en nog steeds gaat) is wel duidelijk, maar voor er allemaal ideeën worden besproken over hoe het anders kan, vraag ik me eigenlijk af (net als 23 anderen waarschijnlijk al voor mij hebben gedaan in dit topic) of dat allemaal wel de moeite waard is? Met alle respect voor de historie van de BDO, maar wat geeft de bond eigenlijk nog bestaansrecht? Waarom zouden niet alle darters gewoon onder één bond (in dit geval dan de PDC) verder kunnen? Oprechte vraag dit.
Omdat de PDC / Barry Hearn dat niet wil

De WDF komt als goed is met een tour aanzetten, maar daar is het ondertussen ook alweer een maand totale radiostilte omtrent deze tour. Ben wel benieuwd wat daar uit komt rollen, want dit zou zomaar de vervanging kunnen worden van de BDO. Barry Hearn heeft ook al gesprekken gehad met de WDF, dus verwacht daar wel een goede samenwerking
Ah, dat had ik dan even gemist. Waarom wil de PDC dat dan niet? In principe kan elke darter zich dan toch via de Q-School plaatsen voor de Pro Tour en de rest (dus ook de goede amateurs) een niveautje lager gooien? Lijkt mij alleen maar goed voor de PDC als de "onderkant" aangevuld wordt met Harms, Waites, etc. toch? Los van het feit of zij dat zelf willen natuurlijk, ze zitten nu wel redelijk veilig bij de BDO. Maar ik vraag me dus af wat de BDO nog voor toegevoegde waarde heeft voor de sport zelf.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

ybabl schreefCOLON 09 Jan 2020, 09:47
Dartfantje schreefCOLON 08 Jan 2020, 11:01
ybabl schreefCOLON 08 Jan 2020, 10:51 Dat er genoeg verkeerd gegaan is (en nog steeds gaat) is wel duidelijk, maar voor er allemaal ideeën worden besproken over hoe het anders kan, vraag ik me eigenlijk af (net als 23 anderen waarschijnlijk al voor mij hebben gedaan in dit topic) of dat allemaal wel de moeite waard is? Met alle respect voor de historie van de BDO, maar wat geeft de bond eigenlijk nog bestaansrecht? Waarom zouden niet alle darters gewoon onder één bond (in dit geval dan de PDC) verder kunnen? Oprechte vraag dit.
Omdat de PDC / Barry Hearn dat niet wil

De WDF komt als goed is met een tour aanzetten, maar daar is het ondertussen ook alweer een maand totale radiostilte omtrent deze tour. Ben wel benieuwd wat daar uit komt rollen, want dit zou zomaar de vervanging kunnen worden van de BDO. Barry Hearn heeft ook al gesprekken gehad met de WDF, dus verwacht daar wel een goede samenwerking
Ah, dat had ik dan even gemist. Waarom wil de PDC dat dan niet? In principe kan elke darter zich dan toch via de Q-School plaatsen voor de Pro Tour en de rest (dus ook de goede amateurs) een niveautje lager gooien? Lijkt mij alleen maar goed voor de PDC als de "onderkant" aangevuld wordt met Harms, Waites, etc. toch? Los van het feit of zij dat zelf willen natuurlijk, ze zitten nu wel redelijk veilig bij de BDO. Maar ik vraag me dus af wat de BDO nog voor toegevoegde waarde heeft voor de sport zelf.
Als je u dat afvraagt dan moet je gewoon maar eens naar de ranking van de PDC kijken en eens tellen hoeveel spelers er een BDO verleden hebben. Aan hoeveel zullen we komen een procent of 75 ? Hearn is niet geintresseerd in het amateur darts, hij wou destijds de BDO overkopen omdat het toen nog een te grote concurrent was. De challenge tour is opgericht om de overstap naar de PDC aantrekkelijk te houden en hij kan die uiteraard nu moeilijk gaan afschaffen. Vroeger kreeg je sancties als je q school ging gooien mocht je onder andere een jaar geen BDO gooien, met andere woorden behaalde je geen tourkaart dan had je een jaar niks. Dat risico zouden vele spelers niet nemen dus was de challenge tour als alternatief natuurlijk een oplossing. Als je een budget hebt van meer dan 15 miljoen waarvan slecht 200 000 naar de challenge tour gaat dan geef je daar nu niet zoveel om denk ik.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: Verandering bdo

Bericht door ybabl »

K1990 schreefCOLON 09 Jan 2020, 10:15
ybabl schreefCOLON 09 Jan 2020, 09:47
Dartfantje schreefCOLON 08 Jan 2020, 11:01
ybabl schreefCOLON 08 Jan 2020, 10:51 Dat er genoeg verkeerd gegaan is (en nog steeds gaat) is wel duidelijk, maar voor er allemaal ideeën worden besproken over hoe het anders kan, vraag ik me eigenlijk af (net als 23 anderen waarschijnlijk al voor mij hebben gedaan in dit topic) of dat allemaal wel de moeite waard is? Met alle respect voor de historie van de BDO, maar wat geeft de bond eigenlijk nog bestaansrecht? Waarom zouden niet alle darters gewoon onder één bond (in dit geval dan de PDC) verder kunnen? Oprechte vraag dit.
Omdat de PDC / Barry Hearn dat niet wil

De WDF komt als goed is met een tour aanzetten, maar daar is het ondertussen ook alweer een maand totale radiostilte omtrent deze tour. Ben wel benieuwd wat daar uit komt rollen, want dit zou zomaar de vervanging kunnen worden van de BDO. Barry Hearn heeft ook al gesprekken gehad met de WDF, dus verwacht daar wel een goede samenwerking
Ah, dat had ik dan even gemist. Waarom wil de PDC dat dan niet? In principe kan elke darter zich dan toch via de Q-School plaatsen voor de Pro Tour en de rest (dus ook de goede amateurs) een niveautje lager gooien? Lijkt mij alleen maar goed voor de PDC als de "onderkant" aangevuld wordt met Harms, Waites, etc. toch? Los van het feit of zij dat zelf willen natuurlijk, ze zitten nu wel redelijk veilig bij de BDO. Maar ik vraag me dus af wat de BDO nog voor toegevoegde waarde heeft voor de sport zelf.
Als je u dat afvraagt dan moet je gewoon maar eens naar de ranking van de PDC kijken en eens tellen hoeveel spelers er een BDO verleden hebben. Aan hoeveel zullen we komen een procent of 75 ? Hearn is niet geintresseerd in het amateur darts, hij wou destijds de BDO overkopen omdat het toen nog een te grote concurrent was. De challenge tour is opgericht om de overstap naar de PDC aantrekkelijk te houden en hij kan die uiteraard nu moeilijk gaan afschaffen. Vroeger kreeg je sancties als je q school ging gooien mocht je onder andere een jaar geen BDO gooien, met andere woorden behaalde je geen tourkaart dan had je een jaar niks. Dat risico zouden vele spelers niet nemen dus was de challenge tour als alternatief natuurlijk een oplossing. Als je een budget hebt van meer dan 15 miljoen waarvan slecht 200 000 naar de challenge tour gaat dan geef je daar nu niet zoveel om denk ik.
Ja, maar die spelers komen uit de tijd dat de BDO nog wat voorstelde qua niveau. Neem de top 10 en kijk wanneer zij voor het laatst bij de BDO (op niveau) hebben gespeeld:

1. Van Gerwen, 2007
2. Peter Wright, 2004
3. Gerwyn Price, niet
4. Rob Cross, niet
5. Michael Smith, niet
6. Gary Anderson, 2009
7. Daryl Gurney, niet
8. Nathan Aspinall, niet
9. James Wade, 2004
10. Dave Chisnall, 2011

Chisnall is de laatste dus, 9 jaar geleden maar liefst. Toen was het niveau al niet meer wat het geweest was en dat wordt elk jaar steeds minder en minder. Er komen tegenwoordig ook steeds meer spelers voort uit de Development Tours van de PDC, dus nogmaals, wat is nu nog de toegevoegde waarde van de BDO? Los van een uitzondering als Durrant (waarvan we nog moeten afwachten of hij niet net als Bunting wegzakt na een sterk eerste jaar).
BUTTON_POST_REPLY