Verandering bdo

K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

https://metro.co.uk/2020/01/30/bdo-futu ... ssion=true

Een interessant interview met de bestuurder die net opgestapt was. Hij gelooft nog altijd in Jacklin das duidelijk. Het tornooi in Cyprus heeft trouwen een mooie prijzenpot van meer dan 20 000 pond, verassend hoog.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

he one and only NORTHERN CYPRUS OPEN 2020 4 CATEGORY "A" Competitions in conjunction with Anatolian & Northern Cyprus darts. over £20,000 in prizemoney GUARANTEED
Hier spreken ze van 20.000 pond voor 4 tornooien.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

Dear players and members, It has been well documented that the last few months have been difficult for the BDO and we would like to assure players, members and supporters that the BDO tour is set to continue. Barring the Dutch Open, all organisations who had applied for ranking points still have them in place and players ranked high enough have the opportunity to play in all BDO majors as per the BDO diary, including the BDO World Trophy and 2021 BDO World Professional Darts Championships.

2020 also sees the welcome return of the BDO International Open, which will be held on the 4th and 5th July at the Magna Centre in Rotherham, along with the BDO Youth Festival of Darts.

Our focus is ensuring the longevity of the organisation and despite several setbacks and some tough decision making, we are committed to making the BDO a success. Sponsorship of our product has been an issue over the last few years, however we are in talks with several interested parties and are confident that 2020 will bring with it new sponsorship partners, allowing the organisation to grow and ultimately be in a position to reward players who commit to the tour.

On the 11th February we have several meetings organised in London with the BDO new Social Media company, the O2, Eurosport and 2 other companies connected with furthering the BDO, we will also be discussing a great new idea that will hopefully showcase the BICC live on TV and will be looking to release ticketing information for the 2020 BDO World Trophy, The 2020 One80 L-style World Masters and the 2021 BDO World Professional Darts Championship. Secondly, following the resignation of Martyn Moore, we will be co-opting a new director onto the BDO board. Once everything is in place, we will make more information public. We would like to thank Martyn for his work and wish him all the best in the future.

We would also like to take this opportunity to introduce Chambers Media, who will be working alongside the BDO, focusing on improving our PR and further developing our social media channels, creating exciting and engaging new content for players, fans and supporters alike. There are several areas already identified that the BDO have underutilised over the years, which we intend to develop to open up new revenue opportunities. One such initiative is the recently launched app, which can be downloaded here http://bdodarts.com/index.php/item/3-ma ... he-bdo-app The International Tour is already 4 months into the season with all players playing for a place in all in the WDT and World Professionals, while many will be unconvinced, we are confident that the BDO can go from strength to strength with the continued support of its members, the players and its supporters.

Kind regards

The BDO Board of Directors
Zouden ze beter eens niet uitleggen waarom het prijzengeld blijkbaar nog altijd niet uitbetaald is, waarom de Masters zo een fiasco was en de rest van hun problemen. Ik snap trouwens de meerwaarde niet van de BICC uit te zenden op TV.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

Jowinho schreefCOLON 04 Feb 2020, 09:52
Dear players and members, It has been well documented that the last few months have been difficult for the BDO and we would like to assure players, members and supporters that the BDO tour is set to continue. Barring the Dutch Open, all organisations who had applied for ranking points still have them in place and players ranked high enough have the opportunity to play in all BDO majors as per the BDO diary, including the BDO World Trophy and 2021 BDO World Professional Darts Championships.

2020 also sees the welcome return of the BDO International Open, which will be held on the 4th and 5th July at the Magna Centre in Rotherham, along with the BDO Youth Festival of Darts.

Our focus is ensuring the longevity of the organisation and despite several setbacks and some tough decision making, we are committed to making the BDO a success. Sponsorship of our product has been an issue over the last few years, however we are in talks with several interested parties and are confident that 2020 will bring with it new sponsorship partners, allowing the organisation to grow and ultimately be in a position to reward players who commit to the tour.

On the 11th February we have several meetings organised in London with the BDO new Social Media company, the O2, Eurosport and 2 other companies connected with furthering the BDO, we will also be discussing a great new idea that will hopefully showcase the BICC live on TV and will be looking to release ticketing information for the 2020 BDO World Trophy, The 2020 One80 L-style World Masters and the 2021 BDO World Professional Darts Championship. Secondly, following the resignation of Martyn Moore, we will be co-opting a new director onto the BDO board. Once everything is in place, we will make more information public. We would like to thank Martyn for his work and wish him all the best in the future.

We would also like to take this opportunity to introduce Chambers Media, who will be working alongside the BDO, focusing on improving our PR and further developing our social media channels, creating exciting and engaging new content for players, fans and supporters alike. There are several areas already identified that the BDO have underutilised over the years, which we intend to develop to open up new revenue opportunities. One such initiative is the recently launched app, which can be downloaded here http://bdodarts.com/index.php/item/3-ma ... he-bdo-app The International Tour is already 4 months into the season with all players playing for a place in all in the WDT and World Professionals, while many will be unconvinced, we are confident that the BDO can go from strength to strength with the continued support of its members, the players and its supporters.

Kind regards

The BDO Board of Directors
Zouden ze beter eens niet uitleggen waarom het prijzengeld blijkbaar nog altijd niet uitbetaald is, waarom de Masters zo een fiasco was en de rest van hun problemen. Ik snap trouwens de meerwaarde niet van de BICC uit te zenden op TV.
Sowieso weer een oud bekend verhaal dit. In gesprekken met sponsors, overleg met tv-zenders en natuurlijk de traditionele afsluiting dat de BDO vooruit zal gaan. Allemaal mooi om te horen, maar alle andere keren dat dit al vermeld was, is dit nou niet echt geslaagd.

Al dat gedoe over o.a. het prijzengeld en de Masters gaat in de doofpot gestopt worden. Waarschijnlijk omdat daar de social media de schuld van is en niet de BDO zelf, natuurlijk. En waarom ze nu ineens de BICC willen gaan uitzenden is mij een compleet raadsel. Dit voegt niks toe en kost alleen maar geld, want hier zitten natuurlijk productiekosten aan vast. BDO kennende wordt er eerst een deal gesloten met een producent waarna er dan pas wordt gekeken voor sponsoren, wat weer niet zal lukken. Ben benieuwd, want ik hoop echt het beste voor ze.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Er zijn toch wel een aantal conclusies te maken na dit persbericht. Mss wel het meest positieve en waar velen niet vanuit gingen, de BDO blijft bestaan en is niet faiet. We kunnen dan mss wel concluderen dat de vermindering van het prijzengeld de juiste keuze was ondanks dat dit natuurlijk een spijtige zaak was voor de spelers.

De majors zullen dus blijven doorgaan, al had ik toch stiekem gehoopt dat de lakeside terug op de kalender zou komen. Wat wel concreet is, is dat er een tornooi bijkomt ( een tornooi waar ik niet vertrouwd mee ben), dus ik ben wel benieuwd hoe dat zal zijn en of het eventueel ook op tv komt. Verder wil men meer darts op tv krijgen wat ik alleen maar positief vindt, de discussie of dit al dan niet nuttig is vind ik wat irrelevant ( is het bv nuttig dat de World series op tv komen ?). De spelers kunnen er maar goed mee zijn meer op tv is meer kans op sponsering voor de spelers.

Het grootste en moeilijkste probleem blijven uiteraard de sponser. Het zal een moeilijke oefening worden en laat ons hopen dat ze die vinden. Ik vind deze mededeling wel concreter dan die van de WDF. Want wat weten we daar eigenlijk van ? Er komt een wk en een World Masters dat weten we. Maar wie zich allemaal kan plaatsen is nog niet bekend, sponsering ook niet gekend, locatie ook niet gekend, prijzengeld ook niet gekend, speeldatum ook niet gekend. Ook bv de WDF ranking is toch maar een zootje iemand als Jacklin bv staat 5de op die ranking... Bij deze mededeling weten we in ieder geval wanneer de tornooien doorgaan, weten we ook op welke locatie en op welke zender alsook hoe je u kwalificeert nu nog het moeilijkste sponsering en prijzenpot bepalen.

Wat nog positief is, dat is dat elk tornooi ( behalve de Dutch open) voorlopig de BDO trouw blijft. Ik zou zeggen dat dit toch ook positief is voor de spelers. Er zouden wel eens spelers nog spijt kunnen krijgen dat ze een tourkaart behaalden. Want ik ga er vanuit dat de WDF hun tornooien ook op tv krijgt en daar toch ook een stevige prijzenpot zal voor voorzien. Ik denk dan bv aan iemand als Harms, ja die laat dan toch 5 tv tornooien schieten + de grand slam of darts en Lisa Ashton laat mss wel 6 tv tornooien schieten.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Het is natuurlijk maar de vraag of het een positief is dat BDO blijft voortbestaan. Zoals al eerder gezegd hierdoor anderen: eerst zien, dan geloven.

En vermindering van prijzengeld op een WK is nooit een juiste beslissing.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Verandering bdo

Bericht door Choco115 »

Het is goed nieuws, al geldt ook hier, eerst zien, dan geloven. Maar dat de nieuwe tourcardholders nu spijt hebben? Dat kan ik me niet voorstellen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Ze zullen uiteraard nu nog geen spijt hebben maar mss wel op het einde van het seizoen. Als zowel de BDO als de WDF hun woord houden wordt het voor de spelers toch wel een pak interessanter de BDO/WDF tour dan dat het vroeger was. Iemand als Ashton mag mij zeker verbazen maar of ze zich zal plaatsen voor 7 tv tornooien dat lijkt me toch sterk.

Want los hoe hoog het prijzengeld is, op tv spelen is toch veel interessanter voor de persoonlijke sponsors.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

Dat nieuw tornooi is gewoon een vloertornooi die tot 2018 ook werd gespeeld.

De BDO heeft trouwens financiële problemen en gaat dan geld uitgeven aan productie van een lokaal circuit. Dat begrijp ik niet echt. Misschien eerst eens zorgen dat je op de majors mooi prijzengeld kan uitkeren. Wie is er trouwens ook geïnteresseerd in dat BICC-circuit?

De enige reden waarom alle tornooien nog trouw blijven aan de BDO is dat ze voorlopig geen bijdrage moeten betalen, want er zijn genoeg tornooien die anders niet snel genoeg de BDO zullen laten vallen.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Verandering bdo

Bericht door DeDeen »

K1990 schreefCOLON 04 Feb 2020, 16:06 Er zijn toch wel een aantal conclusies te maken na dit persbericht. Mss wel het meest positieve en waar velen niet vanuit gingen, de BDO blijft bestaan en is niet faiet. We kunnen dan mss wel concluderen dat de vermindering van het prijzengeld de juiste keuze was ondanks dat dit natuurlijk een spijtige zaak was voor de spelers.

De majors zullen dus blijven doorgaan, al had ik toch stiekem gehoopt dat de lakeside terug op de kalender zou komen. Wat wel concreet is, is dat er een tornooi bijkomt ( een tornooi waar ik niet vertrouwd mee ben), dus ik ben wel benieuwd hoe dat zal zijn en of het eventueel ook op tv komt. Verder wil men meer darts op tv krijgen wat ik alleen maar positief vindt, de discussie of dit al dan niet nuttig is vind ik wat irrelevant ( is het bv nuttig dat de World series op tv komen ?). De spelers kunnen er maar goed mee zijn meer op tv is meer kans op sponsering voor de spelers.

Het grootste en moeilijkste probleem blijven uiteraard de sponser. Het zal een moeilijke oefening worden en laat ons hopen dat ze die vinden. Ik vind deze mededeling wel concreter dan die van de WDF. Want wat weten we daar eigenlijk van ? Er komt een wk en een World Masters dat weten we. Maar wie zich allemaal kan plaatsen is nog niet bekend, sponsering ook niet gekend, locatie ook niet gekend, prijzengeld ook niet gekend, speeldatum ook niet gekend. Ook bv de WDF ranking is toch maar een zootje iemand als Jacklin bv staat 5de op die ranking... Bij deze mededeling weten we in ieder geval wanneer de tornooien doorgaan, weten we ook op welke locatie en op welke zender alsook hoe je u kwalificeert nu nog het moeilijkste sponsering en prijzenpot bepalen.

Wat nog positief is, dat is dat elk tornooi ( behalve de Dutch open) voorlopig de BDO trouw blijft. Ik zou zeggen dat dit toch ook positief is voor de spelers. Er zouden wel eens spelers nog spijt kunnen krijgen dat ze een tourkaart behaalden. Want ik ga er vanuit dat de WDF hun tornooien ook op tv krijgt en daar toch ook een stevige prijzenpot zal voor voorzien. Ik denk dan bv aan iemand als Harms, ja die laat dan toch 5 tv tornooien schieten + de grand slam of darts en Lisa Ashton laat mss wel 6 tv tornooien schieten.
Volgens mij is er sowieso nog een Nederlands productiebedrijf dat nog geld tegoed heeft, dus niet failliet is wat voorbarig.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

En hun shirtsponsor voor het tornooi is ook met de noorderzon verdwenen. Betbrokers was blijkbaar een gokbedrijf zonder licentie en betaalt de klanten die daar hun weddenschap geplaatst hebben ook hun winsten niet uit. Hun twitteraccount is zelfs gewoon gedelete. Klinkt ook niet echt goed.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Kleermaker heeft zijn prijzengeld ook nog steeds niet binnen zei hij op Facebook, dus niet failliet is behoorlijk voorbarig.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Volgens wat ik lees op sociale media staat er in het contract dat ze 28 dagen betaaltijd hadden, ik weet niet hoeveel dagen we nu al zitten na het wk maar het is nog geen maand dacht ik dus afwachten.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

K1990 schreefCOLON 05 Feb 2020, 14:12 Volgens wat ik lees op sociale media staat er in het contract dat ze 28 dagen betaaltijd hadden, ik weet niet hoeveel dagen we nu al zitten na het wk maar het is nog geen maand dacht ik dus afwachten.
Hebben inderdaad nog tijd tot eind deze week.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Bevestiging van wat hieronder al werd gezegd.

https://www.rtl7darts.nl/nieuws/3580/
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 06 Feb 2020, 12:56 Bevestiging van wat hieronder al werd gezegd.

https://www.rtl7darts.nl/nieuws/3580/
Welke kritiek gaf hij dan juist op de WDF ?
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

Dean Winstanley doet momenteel een rondvraag op Facebook welke spelers hun prijzengeld ontvangen hebben. Blijkbaar heeft 1 iemand prijzengeld ontvangen en al de rest niet. Winstanley maakt wel niet bekend wie.

Degenen die nog niet gereageerd hebben zijn

Ryan Hogarth and Adam Smith-Neale (zeiden gisteren al op twitter dat ze niks gekregen hadden)
Martin Adams
Paula Jacklin
Laura Turner
Mizuri Suzuki
Beau Greaves
Thibault Tricole
Joe Chaney
Gabrial Pascaru
Wesley Harms
Dave Parletti
Paul Hogan
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Verandering bdo

Bericht door Choco115 »

Jowinho schreefCOLON 11 Feb 2020, 13:35 Dean Winstanley doet momenteel een rondvraag op Facebook welke spelers hun prijzengeld ontvangen hebben. Blijkbaar heeft 1 iemand prijzengeld ontvangen en al de rest niet. Winstanley maakt wel niet bekend wie.

Degenen die nog niet gereageerd hebben zijn

Ryan Hogarth and Adam Smith-Neale (zeiden gisteren al op twitter dat ze niks gekregen hadden)
Martin Adams
Paula Jacklin
Laura Turner
Mizuri Suzuki
Beau Greaves
Thibault Tricole
Joe Chaney
Gabrial Pascaru
Wesley Harms
Dave Parletti
Paul Hogan
Paula Jacklin zal vast al wel iets gehad hebben :lol:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Benieuwd of die ene dan Wayne Warren is. Ik mag hopen van wel voor hem.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: Verandering bdo

Bericht door DeDeen »

Dartmat schreefCOLON 11 Feb 2020, 14:18 Benieuwd of die ene dan Wayne Warren is. Ik mag hopen van wel voor hem.
Wayne Warren heeft niets.
Op dit moment hebben 46 spelers bevestigd nog niets gehad te hebben.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

Lorraine Winstanley is betaald. Waar een post of Facebook al niet goed voor is :)

Op TSOD gaat het gerucht dat het betaald wordt met het sponsorgeld voor de komende tornooien en dat ze nu meer gaan uitbetalen dan voorzien. Wat me persoonlijk wel vreemd lijkt.

Dat is wel niet echt goed beleid, maar voor de spelers op het WK wel een meevaller.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Verandering bdo

Bericht door Choco115 »

Een groot deel van de spelers schijnt inmiddels het geld ontvangen te hebben!
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Jowinho schreefCOLON 11 Feb 2020, 17:06 Lorraine Winstanley is betaald. Waar een post of Facebook al niet goed voor is :)

Op TSOD gaat het gerucht dat het betaald wordt met het sponsorgeld voor de komende tornooien en dat ze nu meer gaan uitbetalen dan voorzien. Wat me persoonlijk wel vreemd lijkt.

Dat is wel niet echt goed beleid, maar voor de spelers op het WK wel een meevaller.
Oftewel dan speel je de komende grote toernooien niet voor het geld. Want dit zou puur het vooruitschuiven van het probleem betekenen. We zullen het zien. De spelers weten nu in ieder geval dat er geen enkele garanties zijn. Qua onkosten e.d. is het wel handig om dat in je achterhoofd mee te nemen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Het seizoen is nu al bijna 2 maand bezig, en ik vroeg mij af of er al meer info is rond de WDF majors ? Is er bv al een datum, locatie, prijzenpot, sponsers, tv zender bekend ? Ook hoe je kan kwalificeren voor beide tornooien is mij ook nog niet volledig duidelijk. Zijn het alleen de winnaars van ranking tornooien die gaan of is de ranking ook van belang ? Zo ja de regionale ranking of de wereldwijde ranking ?
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

Voor het Masterstornooi zijn volgende spelers geplaats: winnaars van Bronze-tornooien, finalisten van silver-tornooien en halve finalisten van golden platinum tornooien.

En ik denk dat de spelers al veel meer weten, want Jim WIlliams heeft op zijn facebookaccount al bekendgemaakt dat hij is al geplaatst is voor het WK.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
BUTTON_POST_REPLY