Verandering bdo

BUTTON_POST_REPLY
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 04 Dec 2019, 16:43 Het zou me niks verbazen als het hele WK niet eens meer gespeeld gaat worden. Puur een gevoel hoor, maar zo veel negativiteit, hondsberoerde kaartverkoop, dit erbij. Ga er maar aan staan.
Volgens wat ik gisteren zag op de site van indigo, gaat de verkoop al iets beter... De prijzen zijn wel belachelijk hoog vind ik. Ze hebben ook een promoter aangenomen om de verkoop te stimuleren, dus ik denk wel dat het doorgaat. Het slechte nieuws mag idd wel stoppen, maar ik denk wel dat we nu kunnen begrijpen wrm ze geld vragen van de organisaties. Nu zijn we vertrokken denk ik tussen een WDF en BDO strijd denk ik, niet om de profspelers maar om de amateur en semi profs.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Dartfantje schreefCOLON 04 Dec 2019, 16:49
K1990 schreefCOLON 04 Dec 2019, 16:38 Als Jacklin nu niet opstapt begrijp ik het ook niet meer. De schrapping is trouwens terecht als het gesjoemel bewezen is. Kan de BDO dan nog altijd zelf ranking punten geven voor WDF tornooien? Wie nu de BDO moet overnemen staat er ook goed voor... Geen WDF herkenning meer dus geïsoleerd net zoals de PDC maar dan zonder geld en zonder sponsers.

Ik heb ook wel gelezen dat de WDF majors wil gaan organiseren, mss is dat een goeie uitweg voor de spelers. Hopelijk kan een nieuw bestuur terug een erkenning afdwingen want ik kan me echt niet voorstellen dat Jacklin aan zet blijft.....
WDF toernooien bestaan niet, uitgezonderd van o.a. de World Cup en Europe Cup. Veel open toernooien melden zich aan bij de BDO en/of WDF, zodat het toernooi mee zal tellen in de rankings van de bonden waarbij het is aangemeld. Volgens de brief blijven alle toernooien die meetellen voor de WDF ranking vrij om mee te tellen voor de BDO ranking.

Blijft voor mij de vraag wat nou de gevolgen zijn. Lijkt me dat de BDO het WK ook nog gewoon het WK mag blijven noemen, want daar heeft de WDF niks in te zeggen geloof ik. Sowieso, wat heeft de WDF eigenlijk allemaal te vertellen in de BDO wereld?
Wellicht is het puur een beslissing vanuit juridisch/financieel oogpunt? Dus dat de WDF alvast voorsorteert op een eventueel faillissement van de BDO en op deze manier geen verantwoordelijkheid/gevolgen van kan ondervinden? Geen idee of het zo is hoor, maar het klinkt logisch aangezien het verder inderdaad zoals jij zegt voor het oog weinig verandert.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

K1990 schreefCOLON 04 Dec 2019, 17:01
Dartmat schreefCOLON 04 Dec 2019, 16:43 Het zou me niks verbazen als het hele WK niet eens meer gespeeld gaat worden. Puur een gevoel hoor, maar zo veel negativiteit, hondsberoerde kaartverkoop, dit erbij. Ga er maar aan staan.
Volgens wat ik gisteren zag op de site van indigo, gaat de verkoop al iets beter... De prijzen zijn wel belachelijk hoog vind ik. Ze hebben ook een promoter aangenomen om de verkoop te stimuleren, dus ik denk wel dat het doorgaat.
Maar die promotor doet het natuurlijk ook niet voor noppes. Dus een deel van de opbrengst die ze krijgen via die promotie vloeit ook weer weg van de BDO naar dat bedrijf. We zullen zien, het blijft hoe dan ook afwachten.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

Ik ben vooral benieuwd wat het nieuwe ranking systeem van de WDF zal inhouden en hoe groot hun nieuw majortornooi zal zijn. Dan vooral op gebied van prijzengeld.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

En het eerste grote toernooi wat onder de nieuwe regelgeving ging vallen qua fees bij BDO gerankte toernooien, heeft besloten dat het niet meer BDO geranked zal zijn. Dit gaat om de Dutch Open, wat dus waarschijnlijk nu een trendsetter zal wezen voor overige toernooien in het verloop van het seizoen met dit soort besluiten.

https://www.dutchopendarts.nl/event/dut ... -geranked/

Het is dat ik er niet heen kon en daarnaast is de Dutch Open misschien wel het lastigste toernooi om punten te scoren, maar voor mij persoonlijk is dit besluit met de bijkomende gevolgen toch wel jammer.
Afgelopen september scoorde ik in Brugge 'per ongeluk' 5 BDO punten als een simpele tweede divisie speler, maar het lijkt erop dat het op de wereldranglijst staan niet veel meer zal voorstellen. Voor de WDF ranking was mijn laatste 64 plek namelijk niet genoeg, terwijl die ranking vanaf nu hoger aangestreept zal worden denk ik zo...

Charme van de Dutch Open verdwijnt nu ook wel, want dat veel buitenlanders (en dan zeker buiten Europa) zich zullen afmelden, lijkt me niet een hele rare gedachte. Dutch Open is hierin dus ook sowieso een verliezer, want alleen al met 100 afmeldingen lopen ze ruim 2500 euro mis
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Verandering bdo

Bericht door Choco115 »

Hoe eerder de BDO een nieuw bestuur krijgt hoe beter! Al heeft Jacklin het waarschijnlijk al verpest...
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Gewoon volstrekt belachelijk... Ik ben zeker ook geen fan van Jacklin maar dit begint meer en meer op een complot tegen de BDO te lijken. Het zou mij trouwens niks verwonderen dat Richard Ashdown hier achter zit. Iedereen heeft altijd kritiek dat er te weinig prijzengeld is, maar als men dan ( in mijn ogen) met een correct voorstel afkomt wil men niet bijdrage. Men heeft jaren kunnen genieten van het BDO systeem als tornooi maar een bijdrage geven is dan weer te veel. Dit terwijl die bijdrage heel schappelijk is. Als men gwn het deelnemers geld met 5 pond opslaat is alles terug hetzelfde. Er is volgens mij iets aan de gang binnen de WDF, waardoor de BDO moet verdwijnen.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 06 Dec 2019, 17:44 Gewoon volstrekt belachelijk... Ik ben zeker ook geen fan van Jacklin maar dit begint meer en meer op een complot tegen de BDO te lijken. Het zou mij trouwens niks verwonderen dat Richard Ashdown hier achter zit. Iedereen heeft altijd kritiek dat er te weinig prijzengeld is, maar als men dan ( in mijn ogen) met een correct voorstel afkomt wil men niet bijdrage. Men heeft jaren kunnen genieten van het BDO systeem als tornooi maar een bijdrage geven is dan weer te veel. Dit terwijl die bijdrage heel schappelijk is. Als men gwn het deelnemers geld met 5 pond opslaat is alles terug hetzelfde. Er is volgens mij iets aan de gang binnen de WDF, waardoor de BDO moet verdwijnen.
Het voorstel over de bijdrage vind ik al wat twijfelachtig. Het is gewoon het probleem afschuiven. Ipv dat Jacklin door sponsors oid zorgt dat er een hoger prijzengeld komt schuift hij het probleem af op de andere toernooien. Die kunnen dan het inschrijfgeld omhoog gooien maar waarom zouden mensen die gewoon voor het plezier mee willen doen (amateurs zoals ik) meer moeten betalen zodat een Scott Waites straks meer verdient op het WK?

Als ik alles een beetje lees (hier en elders) dan is er geen sprake van een complot maar heeft Jacklin vooral het beste met zichzelf voor gehad ipv met de bdo. De bdo krijgt al bijna 30 jaar niks meer voor elkaar en de vorige besturen hebben er zeker een zootje van gemaakt waardoor de taak van Jacklin niet makkelijk was. Maar Jacklin heeft er een nog grotere puinhoop van gemaakt.

Maar goed, wiens fout het ook is, het is wel einde bdo denk ik.

Waarom denk jij trouwens dat Ashdown hier achter zit of er iets mee te maken heeft?
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

ratm schreefCOLON 06 Dec 2019, 20:15
K1990 schreefCOLON 06 Dec 2019, 17:44 Gewoon volstrekt belachelijk... Ik ben zeker ook geen fan van Jacklin maar dit begint meer en meer op een complot tegen de BDO te lijken. Het zou mij trouwens niks verwonderen dat Richard Ashdown hier achter zit. Iedereen heeft altijd kritiek dat er te weinig prijzengeld is, maar als men dan ( in mijn ogen) met een correct voorstel afkomt wil men niet bijdrage. Men heeft jaren kunnen genieten van het BDO systeem als tornooi maar een bijdrage geven is dan weer te veel. Dit terwijl die bijdrage heel schappelijk is. Als men gwn het deelnemers geld met 5 pond opslaat is alles terug hetzelfde. Er is volgens mij iets aan de gang binnen de WDF, waardoor de BDO moet verdwijnen.
Het voorstel over de bijdrage vind ik al wat twijfelachtig. Het is gewoon het probleem afschuiven. Ipv dat Jacklin door sponsors oid zorgt dat er een hoger prijzengeld komt schuift hij het probleem af op de andere toernooien. Die kunnen dan het inschrijfgeld omhoog gooien maar waarom zouden mensen die gewoon voor het plezier mee willen doen (amateurs zoals ik) meer moeten betalen zodat een Scott Waites straks meer verdient op het WK?

Als ik alles een beetje lees (hier en elders) dan is er geen sprake van een complot maar heeft Jacklin vooral het beste met zichzelf voor gehad ipv met de bdo. De bdo krijgt al bijna 30 jaar niks meer voor elkaar en de vorige besturen hebben er zeker een zootje van gemaakt waardoor de taak van Jacklin niet makkelijk was. Maar Jacklin heeft er een nog grotere puinhoop van gemaakt.

Maar goed, wiens fout het ook is, het is wel einde bdo denk ik.

Waarom denk jij trouwens dat Ashdown hier achter zit of er iets mee te maken heeft?
Omdat ik ook veel zaken lees op sites... Het vertrek van Ashdown en zijn team was wel heel plots, en vooral ze hebben nooit verteld waarom ze weg gegaan zijn. Was er een conflict tussen Ashdown en Jacklin?

Wat me ook opviel dat Ashdown en zijn team wel gewoon actief bleven op de tour ( zelfs tijdens de England open). Dan is er ook nog het geheim gedoe rond een eventuele nieuwe Lakeside, die zelf eerst tijdens het BDO wk ging georganiseerd worden. Ik heb dacht ik ook hier gelezen dat Ashdown dit zou mee organiseren.

Dan is er ook nog de schrapping van de BDO bij de WDF. Heel raar dat dit eerst anderhalve maand moet duren. Oké Jacklin heeft gefaald bij de masters, maar bij mijn weten is de loting toch Opnieuw gedaan? Dan kan je niet zeggen dat er uiteindelijk fraude was, dus is die schrapping dan nog wel terecht?

Dan als laatste punt de communicatie van zowel de WDF als de NBD. Bij de WDF sprak men duidelijk van majors via hun tour. Dus ik denk dat we daar binnen onafzienbare tijd wel een soort van nieuw project krijgen. Ook de communicatie van de NDB is raar. Zij zeggen dat ze niet willen betalen in belang van de darts sport. Ik zie niet in waarom het slecht zou zijn voor de darts sport moesten ze dit wel doen? Tenzij men natuurlijk van de BDO af wil en het pad wil effenen voor een nieuwe WDF tour. Ik verwacht dus ook dat bijna elke bond de BDO zal laten vallen ( ben heel benieuwd wat de Britse bonden gaan doen). Ik ben ook wel benieuwd naar de communicatie van de PDC rond dit probleem. Want als ik goed het statement van de WDF las, willen zij erkend worden door het Olympisch comité. Dit zou de darts sport pas helemaal op zijn kop zetten want de Olympische spelen is het hoogste wat een sportman kan bereiken. Dus mss binnen enkele jaren weer overstappers omgekeerd....

Het zoeken naar sponsers is een onbegonnen taak, daarvoor is de pdc te sterk. Dus ja ik vind het normaal als je in een rankingsysteem mag zitten als tornooi dat je er ook een bijdrage voor betaald. Ik vind trouwens de gevraagde bijdrage heel schappelijk. Ook jij hebt er toch voordeel bij? Als het prijzengeld omhoog gaat bij de majors zullen er ook meer toppers de kleinere tornooien gooien en ik denk dat dit toch leuk is ook voor de andere spelers?
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Verandering bdo

Bericht door Choco115 »

Ashdown en de scheidsrechters zijn inderdaad heel plotseling opgestapt ja. Richard Ashdown was overigens wel als mastercaller bij het tweede podium van de Players championship finals 2019 werkzaam, bij de PDC dus.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

Ashdown en zijn club zijn toch gewoon opgestapt uit onvrede over de puinzooi die ze (Jacklin) er bij de BDO van maakten? Wat hun goed recht is en ik denk dat ze zelf niets liever hadden geen dan blijven maar blijkbaar hadden ze er geen vertrouwen in. En geef ze daar maar eens ongelijk in.

Grappig wel dat je de PDC erbij betrekt die hierin geen enkele partij zijn en ook geen enkele reden hebben om hierop te reageren. Niet hun probleem, niet hun pakkie an.

Zoals ik eerder al zei, vermoed ik dat de WDF en nu dus ook de NDB dit doen omdat ze geen enkel vertrouwen hebben in dat de BDO zich hieruit gaan redden en op deze manier ervoor zorgen dat ze zelf niet meegaan in de malaise. Of dat gaat lukken is een tweede en of de BDO volgend jaar nog bestaat ook. Dat is een kwestie van afwachten. Het ziet er op dit moment helaas voor niemand goed uit. Niet voor de BDO maar op deze manier ook niet voor de Dutch Open. Ik persoonlijk ga niet dat pokke eind naar Assen karren als er geen tot weinig bekende toppers meedoen.

Maar een complot tegen de BDO vind ik veel te vergezocht en eerlijk gezegd een beetje lachwekkend. Ik zie het vooral als een sneeuwbaleffect wat afgelopen jaren op gang gekomen is waarbij ze zelf het eerste zetje gegeven hebben. Hoe groter de sneeuwbal wordt, hoe moeilijker hij af te stoppen is. En dat is jammer, heel jammer.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 07 Dec 2019, 01:49 Ashdown en zijn club zijn toch gewoon opgestapt uit onvrede over de puinzooi die ze (Jacklin) er bij de BDO van maakten? Wat hun goed recht is en ik denk dat ze zelf niets liever hadden geen dan blijven maar blijkbaar hadden ze er geen vertrouwen in. En geef ze daar maar eens ongelijk in.

Grappig wel dat je de PDC erbij betrekt die hierin geen enkele partij zijn en ook geen enkele reden hebben om hierop te reageren. Niet hun probleem, niet hun pakkie an.

Zoals ik eerder al zei, vermoed ik dat de WDF en nu dus ook de NDB dit doen omdat ze geen enkel vertrouwen hebben in dat de BDO zich hieruit gaan redden en op deze manier ervoor zorgen dat ze zelf niet meegaan in de malaise. Of dat gaat lukken is een tweede en of de BDO volgend jaar nog bestaat ook. Dat is een kwestie van afwachten. Het ziet er op dit moment helaas voor niemand goed uit. Niet voor de BDO maar op deze manier ook niet voor de Dutch Open. Ik persoonlijk ga niet dat pokke eind naar Assen karren als er geen tot weinig bekende toppers meedoen.

Maar een complot tegen de BDO vind ik veel te vergezocht en eerlijk gezegd een beetje lachwekkend. Ik zie het vooral als een sneeuwbaleffect wat afgelopen jaren op gang gekomen is waarbij ze zelf het eerste zetje gegeven hebben. Hoe groter de sneeuwbal wordt, hoe moeilijker hij af te stoppen is. En dat is jammer, heel jammer.
Uiteraard is de PDC op dit moment geen betrokken partij. Al heb ik wel een interview gelezen van Barry Hearn dat hij zegt dat ze weldegelijk de 'amateur' tak nodig hebben. Maar de WDF haalde zelf aan dat ze de BDO vooral schrapte omdat ze erkenning willen verkrijgen van het IOC. Ik denk de dag dat die erkenning er is staat de darts wereld op zijn kop zeker als de WDF dan nog eens zelf majors gaat organiseren.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 07 Dec 2019, 09:54 Uiteraard is de PDC op dit moment geen betrokken partij. Al heb ik wel een interview gelezen van Barry Hearn dat hij zegt dat ze weldegelijk de 'amateur' tak nodig hebben. Maar de WDF haalde zelf aan dat ze de BDO vooral schrapte omdat ze erkenning willen verkrijgen van het IOC. Ik denk de dag dat die erkenning er is staat de darts wereld op zijn kop zeker als de WDF dan nog eens zelf majors gaat organiseren.
Erkenning van het IOC betekent niet dat het ook op het programma van de OS komt, het is alleen een stap in de goede richting.
Verder denk ik dat, wanneer darts wel op de spelen komt en alleen WDF spelers mee mogen doen, er geen enkele speler voor over zal stappen. Dat is namelijk in geen enkele sport het geval geweest. Vroeger mochten er alleen maar amateurs mee doen aan de Spelen en dat was voor niemand een reden om amateur te blijven. De profbonden hadden hier totaal geen last van. Ook nu zie je bv dat MLB spelers gewoon bij de MLB blijven ondanks dat ze daardoor de spelen missen. En tennisster Kiki Bertens heeft bijvoorbeeld aangegeven niet naar de spelen te willen en mocht ze toch moeten dan wil ze een schadevergoeding.
Als het prijzengeld bij de WDF even hoog is als bij de PDC, dán kunnen de spelen de doorslag geven. Maar zover is het nog lang niet en zal het denk ik ook nooit komen
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 06 Dec 2019, 21:21
ratm schreefCOLON 06 Dec 2019, 20:15 Waarom denk jij trouwens dat Ashdown hier achter zit of er iets mee te maken heeft?
Omdat ik ook veel zaken lees op sites... Het vertrek van Ashdown en zijn team was wel heel plots, en vooral ze hebben nooit verteld waarom ze weg gegaan zijn. Was er een conflict tussen Ashdown en Jacklin?

Wat me ook opviel dat Ashdown en zijn team wel gewoon actief bleven op de tour ( zelfs tijdens de England open). Dan is er ook nog het geheim gedoe rond een eventuele nieuwe Lakeside, die zelf eerst tijdens het BDO wk ging georganiseerd worden. Ik heb dacht ik ook hier gelezen dat Ashdown dit zou mee organiseren.
Maar dat klinkt eerder zo dat hij meer weet van wat er achter de schermen gebeurt dan wij, niet alsof hij het mastermind is. Ik denk wel dat er inderdaad een conflict tussen hem en Jackilin is, maar met wie heeft Jacklin geen conflict ;)
K1990 schreefCOLON 06 Dec 2019, 21:21
Dan is er ook nog de schrapping van de BDO bij de WDF. Heel raar dat dit eerst anderhalve maand moet duren. Oké Jacklin heeft gefaald bij de masters, maar bij mijn weten is de loting toch Opnieuw gedaan? Dan kan je niet zeggen dat er uiteindelijk fraude was, dus is die schrapping dan nog wel terecht?
Nou, het is natuurlijk niet zo dat wanneer je eerst de boel probeert op te lichten en daarbij betrapt wordt en dan stopt met het oplichten dat er dan geen sprake van fraude meer was. Dat is een beetje een Donald-Trumpje. Als het zo zou werken dan ga ik ook een poging wagen om te frauderen!
K1990 schreefCOLON 06 Dec 2019, 21:21 Dan als laatste punt de communicatie van zowel de WDF als de NBD. Bij de WDF sprak men duidelijk van majors via hun tour. Dus ik denk dat we daar binnen onafzienbare tijd wel een soort van nieuw project krijgen. Ook de communicatie van de NDB is raar. Zij zeggen dat ze niet willen betalen in belang van de darts sport. Ik zie niet in waarom het slecht zou zijn voor de darts sport moesten ze dit wel doen? Tenzij men natuurlijk van de BDO af wil en het pad wil effenen voor een nieuwe WDF tour. Ik verwacht dus ook dat bijna elke bond de BDO zal laten vallen ( ben heel benieuwd wat de Britse bonden gaan doen). Ik ben ook wel benieuwd naar de communicatie van de PDC rond dit probleem. Want als ik goed het statement van de WDF las, willen zij erkend worden door het Olympisch comité. Dit zou de darts sport pas helemaal op zijn kop zetten want de Olympische spelen is het hoogste wat een sportman kan bereiken. Dus mss binnen enkele jaren weer overstappers omgekeerd....
k denk inderdaad dat de WDF en de NBD van de BDO af willen. En ik denk ook dat andere bonden de BDO zullen laten vallen. Tussen de EDO en de BDO botert het sowieso al niet heel goed geloof ik.
Ik denk dat de PDC met geen enkel statement naar buiten komt. Misschien dat er achter de schermen gesproken wordt tussen de WDF en de PDC maar voordat daar iets uitkomt komt er niets naar buiten. De PDC is het stadium waarin men zich druk maakte over de BDO/WDF ook voorbij. De strijd is beslist en de PDC is verder gegaan. Met zal het alleen interessant vinden ivm het amateur darts waar de PDC ook belang bij heeft.
K1990 schreefCOLON 06 Dec 2019, 21:21 Het zoeken naar sponsers is een onbegonnen taak, daarvoor is de pdc te sterk. Dus ja ik vind het normaal als je in een rankingsysteem mag zitten als tornooi dat je er ook een bijdrage voor betaald. Ik vind trouwens de gevraagde bijdrage heel schappelijk. Ook jij hebt er toch voordeel bij? Als het prijzengeld omhoog gaat bij de majors zullen er ook meer toppers de kleinere tornooien gooien en ik denk dat dit toch leuk is ook voor de andere spelers?
Uiteindelijk hebben ze hetzelfde belang maar dat betekent niet dat ze ook zomaar elkaars begroting zullen spekken.
Wanneer de UEFA er financieel een zootje van maakt, dan wil de FIFA vast even bijspringen (want er is een gezamenlijk belang) maar dan wil men er wel iets voor terug. Namelijk dat de UEFA reorganiseert en/of dat de FIFA meer invloed op de gang van zaken binnen de UEFA krijgt.
Zo is het nu ook. Jacklin kan wel in al zijn wijsheid even beslissen dat andere zijn prijzengeld moeten bijbetalen maar zo werkt het natuurlijk niet. Ik denk dat hij juist door dit soort dingen alle partijen binnen darts tegen zich heeft weten te krijgen
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

De BDO laat de bijdrage vallen voor de open tornooien en wat nu NDB? Ik blijf er wel bij dat het betalen van een bijdrage niet meer dan correct is als je bij een ranking wil horen, maar goed als niemand dit wil is dit een wijs besluit. Er werd ook bevestigd dat het WK weldegelijk doorgaat.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2922
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Verandering bdo

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 08 Dec 2019, 13:02 De BDO laat de bijdrage vallen voor de open tornooien en wat nu NDB? Ik blijf er wel bij dat het betalen van een bijdrage niet meer dan correct is als je bij een ranking wil horen, maar goed als niemand dit wil is dit een wijs besluit. Er werd ook bevestigd dat het WK weldegelijk doorgaat.
Ik ben dat op zich ook wel met je eens maar de timing is niet juist. Toernooien hebben hun begroting ed al gemaakt. Zoiets moet je ruim van te voren aangeven en vanaf het begin van het seizoen invoeren. Nu is het even snel cashen omdat ze zelf de boel niet op orde hebben. En daar gaat men (begrijpelijk) niet mee akkoord.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: Verandering bdo

Bericht door Jowinho »

ratm schreefCOLON 08 Dec 2019, 21:58
K1990 schreefCOLON 08 Dec 2019, 13:02 De BDO laat de bijdrage vallen voor de open tornooien en wat nu NDB? Ik blijf er wel bij dat het betalen van een bijdrage niet meer dan correct is als je bij een ranking wil horen, maar goed als niemand dit wil is dit een wijs besluit. Er werd ook bevestigd dat het WK weldegelijk doorgaat.
Ik ben dat op zich ook wel met je eens maar de timing is niet juist. Toernooien hebben hun begroting ed al gemaakt. Zoiets moet je ruim van te voren aangeven en vanaf het begin van het seizoen invoeren. Nu is het even snel cashen omdat ze zelf de boel niet op orde hebben. En daar gaat men (begrijpelijk) niet mee akkoord.
Was het grootste probleem niet dat dit ingevoerd werd midden in het seizoen.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

Jowinho schreefCOLON 08 Dec 2019, 23:06
ratm schreefCOLON 08 Dec 2019, 21:58
K1990 schreefCOLON 08 Dec 2019, 13:02 De BDO laat de bijdrage vallen voor de open tornooien en wat nu NDB? Ik blijf er wel bij dat het betalen van een bijdrage niet meer dan correct is als je bij een ranking wil horen, maar goed als niemand dit wil is dit een wijs besluit. Er werd ook bevestigd dat het WK weldegelijk doorgaat.
Ik ben dat op zich ook wel met je eens maar de timing is niet juist. Toernooien hebben hun begroting ed al gemaakt. Zoiets moet je ruim van te voren aangeven en vanaf het begin van het seizoen invoeren. Nu is het even snel cashen omdat ze zelf de boel niet op orde hebben. En daar gaat men (begrijpelijk) niet mee akkoord.
Was het grootste probleem niet dat dit ingevoerd werd midden in het seizoen.
Het zal wel van beiden iets hebben in het geval van de Dutch Open. Over een kleine twee maanden is het alweer voorbij, plus dat de regel midden in het seizoen in werd gevoerd.

Lijkt er wel op dat de NDB de beslissing omtrent de BDO punten niet gaat intrekken. Ben benieuwd of het alleen voor deze keer zal zijn als de BDO besluit om ook voor de seizoenen hierna niet dit soort idiote bedragen te vragen, al is het maar in mindere vorm of gewoon helemaal niet.
De organisatie van de Dutch Open kan natuurlijk ook richting de WDF draaien, want het is nu gewoon wachten waarmee zij gaan aankomen qua grote toernooien. Dit is nu al zo, maar daar wordt qua promotie eigenlijk totaal niet op ingezet
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

We zijn het denk ik allemaal eens dat de communicatie en het tijdstip waarop de nieuwe regel kwam verkeerd was. Maar eigenlijk voeren we daarmee nog altijd niet de discussie of dit een correct systeem is.

Als ik een kleine berekening maak dan stel ik toch vast dat zo een Dutch open heel veel geld opbrengt. Laat ons van 20 euro deelname uit gaan dit x 5000, dan brengt dit toch al vlug 100 000 euro in het laatje. Als ik dan zie dat de prijzenpot 18 000 euro is dan verdwijnt er toch heel veel geld naar de bonden zelf en dit al jaren aan een stuk. Laat ons dan ook even vanuit gaan dat van die 100 000 euro aan inkomsten er zeker 40 000 zijn omdat het een BDO ranking tornooi is dan vind ik toch dat een bijdrage van 10 000 echt niet veel is.

Dit systeem moest er mss al jaren zijn. Laat ons even vanuit gaan dat alle tornooien wel hun bijdrage zouden betalen dan zou je aan ong 150 000 euro meer budget zitten voor de BDO. Dit zou kunnen verdeeld worden over de world trophy en world masters ( aangezien het WK budget altijd al goed zat). Dan wordt de BDO tour toch veel aantrekkelijker, waardoor toppers weer langer kunnen blijven en dit dus weer in het voordeel is van bv een Dutch open. Ik denk dat het vooral deze discussie is die we moeten voeren.

Men mag bij de Dutch open zeker fier zijn op hun erelijst maar die zou er nooit zo hebben uitgezien moest men geen ranking tornooi geweest zijn. Ik vind dat men dit wel wat vergeet.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

K1990 schreefCOLON 09 Dec 2019, 14:11 We zijn het denk ik allemaal eens dat de communicatie en het tijdstip waarop de nieuwe regel kwam verkeerd was. Maar eigenlijk voeren we daarmee nog altijd niet de discussie of dit een correct systeem is.

Als ik een kleine berekening maak dan stel ik toch vast dat zo een Dutch open heel veel geld opbrengt. Laat ons van 20 euro deelname uit gaan dit x 5000, dan brengt dit toch al vlug 100 000 euro in het laatje. Als ik dan zie dat de prijzenpot 18 000 euro is dan verdwijnt er toch heel veel geld naar de bonden zelf en dit al jaren aan een stuk. Laat ons dan ook even vanuit gaan dat van die 100 000 euro aan inkomsten er zeker 40 000 zijn omdat het een BDO ranking tornooi is dan vind ik toch dat een bijdrage van 10 000 echt niet veel is.

Dit systeem moest er mss al jaren zijn. Laat ons even vanuit gaan dat alle tornooien wel hun bijdrage zouden betalen dan zou je aan ong 150 000 euro meer budget zitten voor de BDO. Dit zou kunnen verdeeld worden over de world trophy en world masters ( aangezien het WK budget altijd al goed zat). Dan wordt de BDO tour toch veel aantrekkelijker, waardoor toppers weer langer kunnen blijven en dit dus weer in het voordeel is van bv een Dutch open. Ik denk dat het vooral deze discussie is die we moeten voeren.

Men mag bij de Dutch open zeker fier zijn op hun erelijst maar die zou er nooit zo hebben uitgezien moest men geen ranking tornooi geweest zijn. Ik vind dat men dit wel wat vergeet.
Alsof de Dutch Open voor de rest helemaal niets kost. Voor een simpele cameraploeg op het podium betaal je al gerust 10.000 voor een dag en dat bedrag zal hier wel hoger liggen omdat het hier geen 'simpele cameraploeg' betreft.
De Bonte Wever zal het hele complex ook niet voor een dubbeltje weggeven, al zal hier wel fikse korting op zitten omdat zij sponsor zijn van het toernooi. Desondanks praat je denk nog over duizenden euro's, ook omdat vanwege de voorbereidingen de huurperiode wel wat langer zal zijn dan alleen de dagen dat er gedart wordt. Het hele complex is dan tussendoor niet te gebruiken voor andere bedrijven enzovoorts.
Daarnaast ook nog toernooileiders, maar die zijn volgens mij vrijwilligers. Maar of dit nou wel of niet vrijwillig is, dit brengt ook nog steeds de nodige kosten met zich mee.

En dan zijn er vast nog wel heel wat kostenposten die ik vergeet, maar op het toernooi zullen ze echt geen winst maken van een halve ton (en dan zit ik nog een flink stuk onder jouw 'berekening').
Voor zover ik weet gebruikt de NDB het ook als een inkomstenbron, wat dan weer goed besteed kan worden aan de top- en breedtesport. Lijkt me duidelijk dat dit dus belangrijk is om evenementen zoals de Dutch Open over 20 jaar nog te laten bestaan vanwege een goede doorstroom in darters.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartfantje schreefCOLON 09 Dec 2019, 15:00
K1990 schreefCOLON 09 Dec 2019, 14:11 We zijn het denk ik allemaal eens dat de communicatie en het tijdstip waarop de nieuwe regel kwam verkeerd was. Maar eigenlijk voeren we daarmee nog altijd niet de discussie of dit een correct systeem is.

Als ik een kleine berekening maak dan stel ik toch vast dat zo een Dutch open heel veel geld opbrengt. Laat ons van 20 euro deelname uit gaan dit x 5000, dan brengt dit toch al vlug 100 000 euro in het laatje. Als ik dan zie dat de prijzenpot 18 000 euro is dan verdwijnt er toch heel veel geld naar de bonden zelf en dit al jaren aan een stuk. Laat ons dan ook even vanuit gaan dat van die 100 000 euro aan inkomsten er zeker 40 000 zijn omdat het een BDO ranking tornooi is dan vind ik toch dat een bijdrage van 10 000 echt niet veel is.

Dit systeem moest er mss al jaren zijn. Laat ons even vanuit gaan dat alle tornooien wel hun bijdrage zouden betalen dan zou je aan ong 150 000 euro meer budget zitten voor de BDO. Dit zou kunnen verdeeld worden over de world trophy en world masters ( aangezien het WK budget altijd al goed zat). Dan wordt de BDO tour toch veel aantrekkelijker, waardoor toppers weer langer kunnen blijven en dit dus weer in het voordeel is van bv een Dutch open. Ik denk dat het vooral deze discussie is die we moeten voeren.

Men mag bij de Dutch open zeker fier zijn op hun erelijst maar die zou er nooit zo hebben uitgezien moest men geen ranking tornooi geweest zijn. Ik vind dat men dit wel wat vergeet.
Alsof de Dutch Open voor de rest helemaal niets kost. Voor een simpele cameraploeg op het podium betaal je al gerust 10.000 voor een dag en dat bedrag zal hier wel hoger liggen omdat het hier geen 'simpele cameraploeg' betreft.
De Bonte Wever zal het hele complex ook niet voor een dubbeltje weggeven, al zal hier wel fikse korting op zitten omdat zij sponsor zijn van het toernooi. Desondanks praat je denk nog over duizenden euro's, ook omdat vanwege de voorbereidingen de huurperiode wel wat langer zal zijn dan alleen de dagen dat er gedart wordt. Het hele complex is dan tussendoor niet te gebruiken voor andere bedrijven enzovoorts.
Daarnaast ook nog toernooileiders, maar die zijn volgens mij vrijwilligers. Maar of dit nou wel of niet vrijwillig is, dit brengt ook nog steeds de nodige kosten met zich mee.

En dan zijn er vast nog wel heel wat kostenposten die ik vergeet, maar op het toernooi zullen ze echt geen winst maken van een halve ton (en dan zit ik nog een flink stuk onder jouw 'berekening').
Voor zover ik weet gebruikt de NDB het ook als een inkomstenbron, wat dan weer goed besteed kan worden aan de top- en breedtesport. Lijkt me duidelijk dat dit dus belangrijk is om evenementen zoals de Dutch Open over 20 jaar nog te laten bestaan vanwege een goede doorstroom in darters.
Uiteraard weet ik dat er nog heel wat kosten bijkomen. Maar er zullen toch ook wel nog inkomsten zijn die ik niet meereken. Op zondag wordt het tornooi uitgezonden op tv daar zal toch ook wel iets voor betaald worden plus inkomsten uit sponsering en consumpties ter plaatsen. Er zal daar wel een litertje bier vloeien denk ik 😁. Het gaat mij vooral om de discussie of het bedrag dat de BDO vroeg nu zo onredelijk was en of dit soort systeem naar volgend seizoen toe wel kan gehanteerd worden.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartfantje »

K1990 schreefCOLON 09 Dec 2019, 15:10
Dartfantje schreefCOLON 09 Dec 2019, 15:00
K1990 schreefCOLON 09 Dec 2019, 14:11 We zijn het denk ik allemaal eens dat de communicatie en het tijdstip waarop de nieuwe regel kwam verkeerd was. Maar eigenlijk voeren we daarmee nog altijd niet de discussie of dit een correct systeem is.

Als ik een kleine berekening maak dan stel ik toch vast dat zo een Dutch open heel veel geld opbrengt. Laat ons van 20 euro deelname uit gaan dit x 5000, dan brengt dit toch al vlug 100 000 euro in het laatje. Als ik dan zie dat de prijzenpot 18 000 euro is dan verdwijnt er toch heel veel geld naar de bonden zelf en dit al jaren aan een stuk. Laat ons dan ook even vanuit gaan dat van die 100 000 euro aan inkomsten er zeker 40 000 zijn omdat het een BDO ranking tornooi is dan vind ik toch dat een bijdrage van 10 000 echt niet veel is.

Dit systeem moest er mss al jaren zijn. Laat ons even vanuit gaan dat alle tornooien wel hun bijdrage zouden betalen dan zou je aan ong 150 000 euro meer budget zitten voor de BDO. Dit zou kunnen verdeeld worden over de world trophy en world masters ( aangezien het WK budget altijd al goed zat). Dan wordt de BDO tour toch veel aantrekkelijker, waardoor toppers weer langer kunnen blijven en dit dus weer in het voordeel is van bv een Dutch open. Ik denk dat het vooral deze discussie is die we moeten voeren.

Men mag bij de Dutch open zeker fier zijn op hun erelijst maar die zou er nooit zo hebben uitgezien moest men geen ranking tornooi geweest zijn. Ik vind dat men dit wel wat vergeet.
Alsof de Dutch Open voor de rest helemaal niets kost. Voor een simpele cameraploeg op het podium betaal je al gerust 10.000 voor een dag en dat bedrag zal hier wel hoger liggen omdat het hier geen 'simpele cameraploeg' betreft.
De Bonte Wever zal het hele complex ook niet voor een dubbeltje weggeven, al zal hier wel fikse korting op zitten omdat zij sponsor zijn van het toernooi. Desondanks praat je denk nog over duizenden euro's, ook omdat vanwege de voorbereidingen de huurperiode wel wat langer zal zijn dan alleen de dagen dat er gedart wordt. Het hele complex is dan tussendoor niet te gebruiken voor andere bedrijven enzovoorts.
Daarnaast ook nog toernooileiders, maar die zijn volgens mij vrijwilligers. Maar of dit nou wel of niet vrijwillig is, dit brengt ook nog steeds de nodige kosten met zich mee.

En dan zijn er vast nog wel heel wat kostenposten die ik vergeet, maar op het toernooi zullen ze echt geen winst maken van een halve ton (en dan zit ik nog een flink stuk onder jouw 'berekening').
Voor zover ik weet gebruikt de NDB het ook als een inkomstenbron, wat dan weer goed besteed kan worden aan de top- en breedtesport. Lijkt me duidelijk dat dit dus belangrijk is om evenementen zoals de Dutch Open over 20 jaar nog te laten bestaan vanwege een goede doorstroom in darters.
Uiteraard weet ik dat er nog heel wat kosten bijkomen. Maar er zullen toch ook wel nog inkomsten zijn die ik niet meereken. Op zondag wordt het tornooi uitgezonden op tv daar zal toch ook wel iets voor betaald worden plus inkomsten uit sponsering en consumpties ter plaatsen. Er zal daar wel een litertje bier vloeien denk ik 😁. Het gaat mij vooral om de discussie of het bedrag dat de BDO vroeg nu zo onredelijk was en of dit soort systeem naar volgend seizoen toe wel kan gehanteerd worden.
Voor een evenement zoals de Dutch Open zal de 'schade' van deze regel het inderdaad wel meevallen, maar dat komt ook door de vele deelnames. Geen enkel ander toernooi op de BDO kalender komt ook maar enigszins in de buurt van dit deelnemersaantal, terwijl die verhouding qua prijzengeld veel lager is. Brugge is daar een goed voorbeeld van, want daar deden beide dagen bij de heren 'maar' ongeveer 200 man mee, dus 400 deelnames in totaal. Bij de Dutch Open was dit aantal precies 3357 bij de heren, dus ruim 9x zoveel. Die verhouding zal bij de vrouwen en jeugd niet zo enorm zijn, maar ook daar is er natuurlijk een groot verschil.

En dan het te verdelen prijzengeld: In Brugge werd er meer (!!!) prijzengeld weggegeven dan bij de Dutch Open, kijkend naar de reglementen van de BBD (organisatie achter toernooien in Brugge) wat zegt dat er meer dan 20.000 werd verdeeld (zelf won ik hier trouwens €30 :D :D ). Dit komt natuurlijk omdat er in Brugge twee dagen met singletoernooien waren, maar het is dus begrijpelijk dat dit soort evenementen wat krapper zitten in de begroting dan een Dutch Open. Als hier dan 5% van het te verdelen prijzengeld naar de BDO moet, dan gaat het dus al om 1.000 euro, plus de 2 pond per deelnemer. Dit gaat dus ook al gauw richting de 1.500 euro, wat een totaal maakt van ongeveer 2.500 euro.

Voor dit soort evenementen, die vaak al net aan quitte spelen, wordt dit dan dus echt een probleem.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

De pers communiqué van de NDB is duidelijk... Ik denk dat men post van zaterdag hierin bevestigd wordt....
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Verandering bdo

Bericht door Dartmat »

En hierin hebben ze dus inderdaad groot gelijk, daar valt niks tussen te krijgen:
“De NDB is een professionele organisatie die weloverwogen beslissingen neemt. Uiteraard willen wij meewerken aan een professioneel circuit. Maar het herhaaldelijk plotseling wijzigingen van diverse regels, gedurende een seizoen of zelfs tijdens toernooien is volgens ons onacceptabel. Net als het niet of extreem laat reageren op en/of informeren van spelers, organisaties en partners.

Het is belangrijk voor spelers, organisaties, sponsoren, partners en toeschouwers dat toernooien open, transparant en conform de geldende reglementen worden georganiseerd.

Ook nu de BDO haar plotseling genomen besluit tijdelijk uitstelt, blijft de NDB mede op basis van deze argumenten en de grote onrust en onzekerheden binnen de BDO dus bij de genomen beslissing."
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Verandering bdo

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 09 Dec 2019, 20:46 En hierin hebben ze dus inderdaad groot gelijk, daar valt niks tussen te krijgen:
“De NDB is een professionele organisatie die weloverwogen beslissingen neemt. Uiteraard willen wij meewerken aan een professioneel circuit. Maar het herhaaldelijk plotseling wijzigingen van diverse regels, gedurende een seizoen of zelfs tijdens toernooien is volgens ons onacceptabel. Net als het niet of extreem laat reageren op en/of informeren van spelers, organisaties en partners.

Het is belangrijk voor spelers, organisaties, sponsoren, partners en toeschouwers dat toernooien open, transparant en conform de geldende reglementen worden georganiseerd.

Ook nu de BDO haar plotseling genomen besluit tijdelijk uitstelt, blijft de NDB mede op basis van deze argumenten en de grote onrust en onzekerheden binnen de BDO dus bij de genomen beslissing."
Dit stuk van de communiqué hebben ze idd gelijk al spreken ze natuurlijk zichzelf tegen :p zaterdag zeiden ze nog dat ze een brief gestuurd hadden naar de BDO met de vraag om de nieuwe regel in te trekken. Aangezien ze volgens de NDB ( op zaterdag) nog geen antwoord hadden besloten ze zich terug te trekken uit de BDO. Op zondag komt dan de BDO met de mededeling dat ze de regel intrekken, dus als ik het goed begrijp hadden ze dit vrijdag gemeld dan ging de Dutch open wel bij de BDO blijven :D of was de regel rond het prijzengeld een goed excuus om eruit te gaan? Want maakt die ene dag dan zoveel verschil uit?

Vooral het zinnetje dat ze samen met de andere werelebonden ( lees WDF) gingen kijken hoe ze het professioneler was het interessant en ook duidelijk. Binnen een maand bestaat er geen BDO meer omdat alle bonden weg zullen gaan en zal denk ik de WDF met een nieuwe tour komen en het zou mij niet verbazen dat daar een plaats is voor Lakeside.
BUTTON_POST_REPLY