BDO WK 2020

BUTTON_POST_REPLY
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: BDO WK 2020

Bericht door DeDeen »

K1990 schreefCOLON 06 Jan 2020, 13:16
DeDeen schreefCOLON 06 Jan 2020, 12:23
Wat een onzin, het was echt dramatisch leeg en sfeerloos de hele dag gisteren.
Het is 1 grote aanfluiting, wat voor goednieuwsshow jij er ook elke keer van probeert te maken.
Helemaal geen goed nieuwsshow, had je het nog niet meegekregen mss dat er slechts 15% procent verkocht was ? Je kan niet en 15 % verkopen en de zaal vol hebben dacht ik. Er was weldegelijk meer publiek bij de eerdere wedstrijden dan de laatste.

Als we enkel hier zijn om negatief te doen heeft het ook niet veel zin. Of zoals iemand op Facebook plaatste, dat alle PDC fans die het nodig vinden om constant kritiek te plaatsen op de BDO Facebook zich concentreren op het vele bier drinken en aan plastieke tafeltjes zitten en vooral leuke liedjes bedenken. Zoals Sharrock deze week heeft mogen ervaren, leuke slogans zoals kleren uit hoort nu eenmaal bij 😉

Los van dit vooral deze avond een heel leuke sessie darts. Met de regerende wereldkampioene, en vooral voor mezelf met mijn idool wolfie op het podium. Als de BDO ophoudt zal ook zijn carrière ophouden. Hopelijk kan hij nog eenmaal een goed niveau halen al vrees ik ervoor. De voorbije jaren zag je toch dat wolfie met veel lichamelijke problemen aan het spelen was.

Voor positief toch af te sluiten, vind ik het niveau van de mannen zeker aangenaam om naar te kijken. Het valt mij op hoe goed het rekenwerk ook is deze dagen bij de BDO spelers. Je ziet nog zelden spelers op een 162 ofzo uitkomen, zelfs bij de Britse spelers.
Ze heet Sherrock.
En inderdaad. Dat kan niet. Dus krijg je troosteloze dagen zoals gisteren.
Ik ben hier niet enkel om negatief te doen, ik benoem gewoon hoe ik het zie. Het is 1 treurige bende. Spelers weten nog altijd niet waar ze aan toe zijn. Spelen in een troosteloze atmosfeer, met 1 of ander groot tentdoek als aankleding van het podium. Callers die je de lokale kroeg nog uit zou slaan omdat ze te irritant voor woorden zijn.
Iedereen heeft een jaar hard gewerkt om daar te mogen staan, dus je gaat niet thuisblijven, maar deze troep is de nekslag. De nekslag van iets dat eerst heel mooi was.
Verder praat ik helemaal niet over de PDC, dus die hoef je er ook niet bij te halen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

DeDeen schreefCOLON 06 Jan 2020, 13:26
K1990 schreefCOLON 06 Jan 2020, 13:16
DeDeen schreefCOLON 06 Jan 2020, 12:23
Wat een onzin, het was echt dramatisch leeg en sfeerloos de hele dag gisteren.
Het is 1 grote aanfluiting, wat voor goednieuwsshow jij er ook elke keer van probeert te maken.
Helemaal geen goed nieuwsshow, had je het nog niet meegekregen mss dat er slechts 15% procent verkocht was ? Je kan niet en 15 % verkopen en de zaal vol hebben dacht ik. Er was weldegelijk meer publiek bij de eerdere wedstrijden dan de laatste.

Als we enkel hier zijn om negatief te doen heeft het ook niet veel zin. Of zoals iemand op Facebook plaatste, dat alle PDC fans die het nodig vinden om constant kritiek te plaatsen op de BDO Facebook zich concentreren op het vele bier drinken en aan plastieke tafeltjes zitten en vooral leuke liedjes bedenken. Zoals Sharrock deze week heeft mogen ervaren, leuke slogans zoals kleren uit hoort nu eenmaal bij 😉

Los van dit vooral deze avond een heel leuke sessie darts. Met de regerende wereldkampioene, en vooral voor mezelf met mijn idool wolfie op het podium. Als de BDO ophoudt zal ook zijn carrière ophouden. Hopelijk kan hij nog eenmaal een goed niveau halen al vrees ik ervoor. De voorbije jaren zag je toch dat wolfie met veel lichamelijke problemen aan het spelen was.

Voor positief toch af te sluiten, vind ik het niveau van de mannen zeker aangenaam om naar te kijken. Het valt mij op hoe goed het rekenwerk ook is deze dagen bij de BDO spelers. Je ziet nog zelden spelers op een 162 ofzo uitkomen, zelfs bij de Britse spelers.
Ze heet Sherrock.
En inderdaad. Dat kan niet. Dus krijg je troosteloze dagen zoals gisteren.
Ik ben hier niet enkel om negatief te doen, ik benoem gewoon hoe ik het zie. Het is 1 treurige bende. Spelers weten nog altijd niet waar ze aan toe zijn. Spelen in een troosteloze atmosfeer, met 1 of ander groot tentdoek als aankleding van het podium. Callers die je de lokale kroeg nog uit zou slaan omdat ze te irritant voor woorden zijn.
Iedereen heeft een jaar hard gewerkt om daar te mogen staan, dus je gaat niet thuisblijven, maar deze troep is de nekslag. De nekslag van iets dat eerst heel mooi was.
Verder praat ik helemaal niet over de PDC, dus die hoef je er ook niet bij te halen.
Dit dus. Ik denk dat ik namens iedereen hier spreek als ik zeg dat we de BDO zoals die was echt wel missen en de bond zelf al het goeds gunnen. Juist daarom is het zo vervelend om te zien dat het nu zo moet gaan. En dat heeft niks met BDO-PDC te maken. Jij (K1990) bent vooral degene met een afkeer (PDC), niet wij.

Het is gewoon zoals het is. Goed is goed, en slecht is slecht en dat mag gerust benoemd worden.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Alleen de voorste rij tafels is gevuld. Zelfs de regie kan dat niet meer verbloemend in beeld krijgen. Het is je WK en zowat enige grootste TV toernooi maar dit had hier bij ons in het wijkhuis nog binnen gekund.

Zonde want deze wedstrijd is leuk om te zien. Snel spel, prima scores, gelijk opgaand.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Creatieve manier van 95 finishen: SB, T20, D5 :lol:
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: BDO WK 2020

Bericht door Choco115 »

Ik ben het met jullie eens dat de BDO niet meer is wat het was, en ik vind dat die directeur er een grote puinzooi van heeft gemaakt. Maar tot nu toe vind ik dit toernooi zeer vermakelijk om naar te kijken. Misschien ook omdat ik hier niks van verwachtte. Prima gemiddeldes, mooie finishes. De callers vind ik ook niet ‘te irritant voor woorden’ (op de 140 van een van de mannen na). En ‘een tentdoek’ vind ik zelf ook wat overdreven. Het vergelijken met de PDC word echter wel lastig, er is wel heel erg weinig publiek hoor. Kortom: er zijn voor en nadelen, maar ik vind de PDC ook niet altijd geweldig. De PDC regelt alles natuurlijk veel beter dan de BDO, maar er zijn zeker positieve dingen te vinden dit toernooi.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: BDO WK 2020

Bericht door no score »

Choco115 schreefCOLON 06 Jan 2020, 16:58 Ik ben het met jullie eens dat de BDO niet meer is wat het was, en ik vind dat die directeur er een grote puinzooi van heeft gemaakt. Maar tot nu toe vind ik dit toernooi zeer vermakelijk om naar te kijken. Misschien ook omdat ik hier niks van verwachtte. Prima gemiddeldes, mooie finishes. De callers vind ik ook niet ‘te irritant voor woorden’ (op de 140 van een van de mannen na). En ‘een tentdoek’ vind ik zelf ook wat overdreven. Het vergelijken met de PDC word echter wel lastig, er is wel heel erg weinig publiek hoor. Kortom: er zijn voor en nadelen, maar ik vind de PDC ook niet altijd geweldig. De PDC regelt alles natuurlijk veel beter dan de BDO, maar er zijn zeker positieve dingen te vinden dit toernooi.
Eens, behalve dat er nog een caller is die roept: One...







...hundred
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: BDO WK 2020

Bericht door Choco115 »

no score schreefCOLON 06 Jan 2020, 18:52
Choco115 schreefCOLON 06 Jan 2020, 16:58 Ik ben het met jullie eens dat de BDO niet meer is wat het was, en ik vind dat die directeur er een grote puinzooi van heeft gemaakt. Maar tot nu toe vind ik dit toernooi zeer vermakelijk om naar te kijken. Misschien ook omdat ik hier niks van verwachtte. Prima gemiddeldes, mooie finishes. De callers vind ik ook niet ‘te irritant voor woorden’ (op de 140 van een van de mannen na). En ‘een tentdoek’ vind ik zelf ook wat overdreven. Het vergelijken met de PDC word echter wel lastig, er is wel heel erg weinig publiek hoor. Kortom: er zijn voor en nadelen, maar ik vind de PDC ook niet altijd geweldig. De PDC regelt alles natuurlijk veel beter dan de BDO, maar er zijn zeker positieve dingen te vinden dit toernooi.
Eens, behalve dat er nog een caller is die roept: One...







...hundred

Oh ja, die was ik even vergeten :lol:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Poah ik stoorde me bij de PDC al aan de manier van gooien van Hamilton en het is er niet mooier op geworden. Hup Herewini, maar die gooit (net als Hamilton) ook niet echt heel goed deze pot.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Ah, Maria O'Brien, een van de 'dames'van wie het fysiek in ieder geval niet zou opvallen als ze bij de heren mee zou moeten doen.
Wel fraaie gemiddeldes vooralsnog van beide dames. Hoger dan menige mannenpot deze week.

En ik moet zeggen: een vrouwelijke caller klinkt niet verkeerd in de oren.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: BDO WK 2020

Bericht door Choco115 »

Ben benieuwd wie de laatste set wint, wat een verschil deze dames ten opzichte van de vrouwen gisteren! Eigenlijk verdienen ze het allebei om te winnen, maar ik hoop dan toch op Suzuki
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: BDO WK 2020

Bericht door Jowinho »

Best of 3 sets is veel te kort voor een WK.

Speel gewoon best of 5 voor de 1ste en 2de ronde, best of 7 voor halve finale en best of 9 in de finale. Veel leuker om volgen en veel aangenamer voor de spelers ook. Nu begin je slecht aan de wedstrijd en sta je meteen onder grote druk. Dat bevorderd de prestaties niet echt.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

In principe eens, mits er het niveau van deze wedstrijd wordt gegooid. Maar bij damespotjes van rond de 70 gemiddeld komt het bloed uit je ogen aan het einde van een vijfsetter. :|
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

wat jammer voor hogan die dubbel 18 voor de 9 darter :o Adams was heel goed kwa scorend vermogen boven de 100 bij de eerste 9 maar de dubbels gingen voor geen meter :? wel goed dat harms en hamilton door zijn.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO WK 2020

Bericht door ratm »

Choco115 schreefCOLON 06 Jan 2020, 16:58 Ik ben het met jullie eens dat de BDO niet meer is wat het was, en ik vind dat die directeur er een grote puinzooi van heeft gemaakt. Maar tot nu toe vind ik dit toernooi zeer vermakelijk om naar te kijken. Misschien ook omdat ik hier niks van verwachtte. Prima gemiddeldes, mooie finishes. De callers vind ik ook niet ‘te irritant voor woorden’ (op de 140 van een van de mannen na). En ‘een tentdoek’ vind ik zelf ook wat overdreven. Het vergelijken met de PDC word echter wel lastig, er is wel heel erg weinig publiek hoor. Kortom: er zijn voor en nadelen, maar ik vind de PDC ook niet altijd geweldig. De PDC regelt alles natuurlijk veel beter dan de BDO, maar er zijn zeker positieve dingen te vinden dit toernooi.
Het valt mij ook mee. Ik heb gisteren alleen Harms en Waites - Adams gezien (heel fijn dat Adams er uit ligt!) maar tijdens dit weekend heb ik zeker leuke potten gezien. Het gene waardoor alles triest oogt is de lege zaal, verder is het best een leuk toernooi.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: BDO WK 2020

Bericht door DeDeen »

Paul Hogan is zo'n held. Geweldige wedstrijd ook gisteren. Probleem met hem is dat hij de volgende pot gerust 75 gemiddeld gooit, maar ben echt fan van die man. Een ouderwetse liefhebber.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Haha Mardle als meest luidruchtige supporter in de zaal :lol:
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1085
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: BDO WK 2020

Bericht door Choco115 »

Dartmat schreefCOLON 07 Jan 2020, 20:17 Haha Mardle als meest luidruchtige supporter in de zaal :lol:
En Fordham de zwaarste :lol:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Robson gaat al echt heel lang mee hè. Maar is eigenlijk nooit een hoogvlieger geweest. Ook nu houdt het niet over. Klein beetje druk en er gaat veel mis.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: BDO WK 2020

Bericht door The Runner »

Ben wel benieuwd naar Bennett vanavond, groot talent, kan hij de druk aan
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: BDO WK 2020

Bericht door The Runner »

Die Paula Jacklin nam nogal haar tijd voor haar opkomst, wat een figuur zeg!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO WK 2020

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 07 Jan 2020, 20:59 Robson gaat al echt heel lang mee hè. Maar is eigenlijk nooit een hoogvlieger geweest. Ook nu houdt het niet over. Klein beetje druk en er gaat veel mis.
Klopt. Heeft wel het talent maar na een goede wedstrijd volgt vrijwel altijd een slechte. Jammer want het is wel een leuke gast vind ik
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

ratm schreefCOLON 07 Jan 2020, 21:50
Dartmat schreefCOLON 07 Jan 2020, 20:59 Robson gaat al echt heel lang mee hè. Maar is eigenlijk nooit een hoogvlieger geweest. Ook nu houdt het niet over. Klein beetje druk en er gaat veel mis.
Klopt. Heeft wel het talent maar na een goede wedstrijd volgt vrijwel altijd een slechte. Jammer want het is wel een leuke gast vind ik
Prima kerel inderdaad. Heel toevallig verschillende keren op de Dutch Opens tijdje mee in staan gooien diverse jaren, aardige vent.

Verder: mooi, de ene Jacklin is eruit, nu de mannelijke versie nog :mrgreen: Zakelijk en snel afgewerkt door Ashton.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: BDO WK 2020

Bericht door Jowinho »

Die Jacklin is wel heel slecht. Net eens op dartsdatabase gekeken en er staan daar 21 wedstrijden geregistreerd met een gemiddelde van haar en ze heeft maar 3 keer boven de 70 gemiddeld gegooid. En dat was dan nog drie keer in een wedstrijd naar een best of 7 legs. Op het WK is haar hoogste gemiddelde 66.99.

Dit is was er fout is aan de BDO. Door veel te reizen kun je jezelf plaatsen voor het WK. Zeker bij de vrouwen. Ik kan zo uit mijn hoofd 10 namen zeggen die hier niet aanwezig zijn die makkelijk zouden winnen tegen haar.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO WK 2020

Bericht door ratm »

The Runner schreefCOLON 07 Jan 2020, 21:03 Ben wel benieuwd naar Bennett vanavond, groot talent, kan hij de druk aan
Ben ik ook heel benieuwd naar! Meteen ook een grote test.

Iemand hier heeft het al gezegd maar Scholten is inderdaad prima als commentator. Veel beter dan als studiogast
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: BDO WK 2020

Bericht door The Runner »

De druk kan hij nog niet aan, maar Mitchel staat echt geweldig te finishen zeg!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
BUTTON_POST_REPLY