BDO WK 2020

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: BDO WK 2020

Bericht door Fred Raket »

Ja, klopt
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Choco115 schreefCOLON 04 Jan 2020, 23:00 Wat een thriller! En Montgomery gewoon alweer gelijk naar huis op het WK. Die man heeft al jaren geen WK wedstrijden meer gewonnen!
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat jammer vinden :mrgreen:
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: BDO WK 2020

Bericht door no score »

Choco115 schreefCOLON 04 Jan 2020, 23:34
Fred Raket schreefCOLON 04 Jan 2020, 23:18 Scholten commentator bij Eurosport ?
Ja, klopt! Was hij ook al bij de World masters. Ik vind het hem veel leuker doen dan dat zure commentaar van hem als analist bij rtl7.
Ik zou ook zuur worden als ik steeds dat domme gel*l van Marcel Maijer moest aanhoren ;)

Maar inderdaad als commentator doet hij het niet slecht, moet alleen een beetje meer op de wedstrijd letten, bij de dames zat hij midden in een verhaal toen de matchdart werd gegooid, denk dat hij niet eens in de gaten had dat de wedstrijd voorbij was :D

Verder leuk voor die fransman.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

Choco115 schreefCOLON 04 Jan 2020, 14:29 Persoonlijk vind ik het BDO WK gewoon leuker dan bijvoorbeeld de premier league. De top 8 van de PDC heb ik nou wel een keertje gezien, om die nou weer elke donderdag te zien spelen vind ik toch minder interessant dan de namen die meedoen aan dit BDO WK. Vooral naar Bennett ben ik inderdaad benieuwd, en naar Beau Greaves bij de vrouwen.
Het zou idd gwn leuk zijn moest men de BDO ook wat aandacht geven. Er zijn maar 3 tv tornooien, ik denk dat die zeker goeie kijkcijfers kunnen halen aangezien er altijd veel nederlanders meedoen. Dat men uiteraard de pdc majors uitzend is uitstekend maar ik heb dan ook wel liever die paar bdo majors dan al die demonstratie tornooien.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 05 Jan 2020, 09:26
Choco115 schreefCOLON 04 Jan 2020, 23:00 Wat een thriller! En Montgomery gewoon alweer gelijk naar huis op het WK. Die man heeft al jaren geen WK wedstrijden meer gewonnen!
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dat jammer vinden :mrgreen:
is nochtans echt een goeie darter, een beetje de Ian White van de BDO. Was wel een spannende en goeie pot nog eens een ouderwetse wedstrijd tot aan de bullseye. Ook de match van Williams was spannend en kon alle kanten op. ik denk ook wel dat we Bo Greaves bij de favorieten mogen rekenen.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

leuke wedstrijd al ziet het er niet uit bij die Thompson. Jammer dat Warren altijd zo wisselvallig is, wanneer de eerste pijl goed is volgt er altijd een hoge score.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

jammer voor mandingers bijna 95 gemiddeld gooien en toch uitgeschakeld worden.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Sowieso zijn de gemiddeldes bij de de mannen gisteravond en vanmiddag echt dikke prima. Zeker voor een 1e ronde.
Alleen de dames laten wel weer zien dat ze tegen betere spelers/mannen moeten gooien om het gemiddelde op te krikken. Groot verschil met Sherrock.
Jowinho
Lid
BerichtenCOLON 524
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 17:37

Re: BDO WK 2020

Bericht door Jowinho »

Dan win je een major en sta je op het WK na 2 sets geen 70 gemiddeld te gooien.
O.O.M. 22ste
Winnaar World Matchplay 2013, Grand Slam of Darts 2014, UK Open 2019, Players Championship Finals 2019
Runner-up Ladbrokes World Championship 2012, Grand Slam of Darts 2015, William Hill World Championship 2016
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Jowinho schreefCOLON 05 Jan 2020, 20:39 Dan win je een major en sta je op het WK na 2 sets geen 70 gemiddeld te gooien.
Dat was dan ook een uitzondering en verrassing van heb ik jou daar. Heeft natuurlijk wel de nodige fysieke problemen gehad, maar was daarvoor ook totaal geen hoogvlieger.

Krabbelt nu wel een beetje terug in de wedstrijd, dat wel.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO WK 2020

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 05 Jan 2020, 20:17 Sowieso zijn de gemiddeldes bij de de mannen gisteravond en vanmiddag echt dikke prima. Zeker voor een 1e ronde.
Alleen de dames laten wel weer zien dat ze tegen betere spelers/mannen moeten gooien om het gemiddelde op te krikken. Groot verschil met Sherrock.
Ik heb niet alle wedstrijden gezien maar wat ik gezien heb was zeker prima.
Het podium vind ik mooier dan dat van lakeside eerlijk gezegd. Dat vond ik echt spuuglelijk, dit oogt veel frisser. De zaal van Lakeside was natuurlijk wel veel sfeervoller maar deze zaal valt mij ook niet tegen. Al met al vind ik dit openingsweekend zeer vermakelijk. Leukere wedstrijden ook dan vorige twee jaren.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Wéér geen WK titel voor Hedman. Gaat er ook niet meer komen ben ik bang.
Overigens: Beide dames nog geen 65 gemiddeld. :|
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO WK 2020

Bericht door ratm »

Jammer dat het Hedman weer niet lukt. Zij hoort gewoon een keer wereldkampioen te zijn maar het zal wel nooit meer gebeuren denk ik
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2924
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: BDO WK 2020

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 05 Jan 2020, 22:09 Wéér geen WK titel voor Hedman. Gaat er ook niet meer komen ben ik bang.
Overigens: Beide dames nog geen 65 gemiddeld. :|
Je was me net voor haha
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Wauw, identieke post op hetzelfde moment :lol:
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

krokodile dundee :mrgreen:
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Altijd als ik Hogan weer eens op tv zie verbaas ik me altijd dat ie een stuk jonger is dan dat ie eruit ziet. Als een krasse eind zestiger maar pas net voorbij halverwege vijftiger. :mrgreen:
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

Dartmat schreefCOLON 05 Jan 2020, 20:17 Sowieso zijn de gemiddeldes bij de de mannen gisteravond en vanmiddag echt dikke prima. Zeker voor een 1e ronde.
Alleen de dames laten wel weer zien dat ze tegen betere spelers/mannen moeten gooien om het gemiddelde op te krikken. Groot verschil met Sherrock.
Ben ik mee eens en oneens. Bij de BDO zouden ze de competities moeten samensmelten. Ik vind dat de PDC genoeg geld heeft om een professionele vrouwentour uit te bouwen. Het verschil is sowieso iets lager tussen de vrouwen en de mannen bij de BDO. Dan kan je ook het prijzengeld samenvoegen.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: BDO WK 2020

Bericht door Dartmat »

Ik ben bang dat als je vrouwen onderling blijft laten gooien je dan hetzelfde lage niveau houdt. Of dat nu bij de PDC of de BDO is. Van meer tegenstand en betere spelers ga je zelf ook beter gooien. En als dat nog niet bij de PDC kan omdat dat nog een niveauverschil te hoog is (uitzondering zoals Sherrock liet zien daargelaten), dan laat ze inderdaad maar eens bij de BDO samen gaan gooien. Daar is de kloof wat kleiner en wellicht wat makkelijker te dichten.

Daarom ben ik best nieuwsgierig naar de Q-School prestaties van de dames deze maand. Dat is wel een redelijke graadmeter: zonder publiek, wel met druk, meerdere dagen en meerdere wedstrijden.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

kleermaker vuurt ze ook goed af :idea: één van de outsiders toch wel. jammer van de 9 darter poging.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: BDO WK 2020

Bericht door no score »

K1990 schreefCOLON 05 Jan 2020, 23:42 kleermaker vuurt ze ook goed af :idea: één van de outsiders toch wel. jammer van de 9 darter poging.
niveau werd gedurende de wedstrijd ook beter, benieuwd of hij dat kan volhouden de rest van het toernooi.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 600
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: BDO WK 2020

Bericht door ybabl »

Ik heb alleen de eerste set van Kleermaker-Vos even gezien, maar daar zaten echt maar 20 mensen ofzo in de zaal. Kwam dat omdat het de laatste wedstrijd was of was dat de hele dag zo? Zag er wel erg treurig uit, in verder best een mooie zaal. Over het niveau moeten we ons maar niet te druk maken (gebeurt volgens mij ook niet echt), rond de 90 gemiddeld zal het wel liggen, met af en toe wat uitschieters. Hopelijk stijgt dat wat in de latere rondes.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

ybabl schreefCOLON 06 Jan 2020, 09:44 Ik heb alleen de eerste set van Kleermaker-Vos even gezien, maar daar zaten echt maar 20 mensen ofzo in de zaal. Kwam dat omdat het de laatste wedstrijd was of was dat de hele dag zo? Zag er wel erg treurig uit, in verder best een mooie zaal. Over het niveau moeten we ons maar niet te druk maken (gebeurt volgens mij ook niet echt), rond de 90 gemiddeld zal het wel liggen, met af en toe wat uitschieters. Hopelijk stijgt dat wat in de latere rondes.
Het was wel omdat het de laatste wedstrijd was. Uiteraard zat de zaal niet vol maar ik had de indruk dat er veel mensen huiswaarts keerden na de match van Hogan. Er zijn sowieso weinig nederlandse fans en de engelsen zullen niet echt wakker liggen van een nederlands duel. Bij de BDO is men sowieso afhankelijk van lokale supporters van de spelers zelf.
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: BDO WK 2020

Bericht door DeDeen »

K1990 schreefCOLON 06 Jan 2020, 09:48
ybabl schreefCOLON 06 Jan 2020, 09:44 Ik heb alleen de eerste set van Kleermaker-Vos even gezien, maar daar zaten echt maar 20 mensen ofzo in de zaal. Kwam dat omdat het de laatste wedstrijd was of was dat de hele dag zo? Zag er wel erg treurig uit, in verder best een mooie zaal. Over het niveau moeten we ons maar niet te druk maken (gebeurt volgens mij ook niet echt), rond de 90 gemiddeld zal het wel liggen, met af en toe wat uitschieters. Hopelijk stijgt dat wat in de latere rondes.
Het was wel omdat het de laatste wedstrijd was. Uiteraard zat de zaal niet vol maar ik had de indruk dat er veel mensen huiswaarts keerden na de match van Hogan. Er zijn sowieso weinig nederlandse fans en de engelsen zullen niet echt wakker liggen van een nederlands duel. Bij de BDO is men sowieso afhankelijk van lokale supporters van de spelers zelf.
Wat een onzin, het was echt dramatisch leeg en sfeerloos de hele dag gisteren.
Het is 1 grote aanfluiting, wat voor goednieuwsshow jij er ook elke keer van probeert te maken.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: BDO WK 2020

Bericht door K1990 »

DeDeen schreefCOLON 06 Jan 2020, 12:23
K1990 schreefCOLON 06 Jan 2020, 09:48
ybabl schreefCOLON 06 Jan 2020, 09:44 Ik heb alleen de eerste set van Kleermaker-Vos even gezien, maar daar zaten echt maar 20 mensen ofzo in de zaal. Kwam dat omdat het de laatste wedstrijd was of was dat de hele dag zo? Zag er wel erg treurig uit, in verder best een mooie zaal. Over het niveau moeten we ons maar niet te druk maken (gebeurt volgens mij ook niet echt), rond de 90 gemiddeld zal het wel liggen, met af en toe wat uitschieters. Hopelijk stijgt dat wat in de latere rondes.
Het was wel omdat het de laatste wedstrijd was. Uiteraard zat de zaal niet vol maar ik had de indruk dat er veel mensen huiswaarts keerden na de match van Hogan. Er zijn sowieso weinig nederlandse fans en de engelsen zullen niet echt wakker liggen van een nederlands duel. Bij de BDO is men sowieso afhankelijk van lokale supporters van de spelers zelf.
Wat een onzin, het was echt dramatisch leeg en sfeerloos de hele dag gisteren.
Het is 1 grote aanfluiting, wat voor goednieuwsshow jij er ook elke keer van probeert te maken.
Helemaal geen goed nieuwsshow, had je het nog niet meegekregen mss dat er slechts 15% procent verkocht was ? Je kan niet en 15 % verkopen en de zaal vol hebben dacht ik. Er was weldegelijk meer publiek bij de eerdere wedstrijden dan de laatste.

Als we enkel hier zijn om negatief te doen heeft het ook niet veel zin. Of zoals iemand op Facebook plaatste, dat alle PDC fans die het nodig vinden om constant kritiek te plaatsen op de BDO Facebook zich concentreren op het vele bier drinken en aan plastieke tafeltjes zitten en vooral leuke liedjes bedenken. Zoals Sharrock deze week heeft mogen ervaren, leuke slogans zoals kleren uit hoort nu eenmaal bij 😉

Los van dit vooral deze avond een heel leuke sessie darts. Met de regerende wereldkampioene, en vooral voor mezelf met mijn idool wolfie op het podium. Als de BDO ophoudt zal ook zijn carrière ophouden. Hopelijk kan hij nog eenmaal een goed niveau halen al vrees ik ervoor. De voorbije jaren zag je toch dat wolfie met veel lichamelijke problemen aan het spelen was.

Voor positief toch af te sluiten, vind ik het niveau van de mannen zeker aangenaam om naar te kijken. Het valt mij op hoe goed het rekenwerk ook is deze dagen bij de BDO spelers. Je ziet nog zelden spelers op een 162 ofzo uitkomen, zelfs bij de Britse spelers.
BUTTON_POST_REPLY