Lakeside 2019

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

Iemand het dubbelpercentage van Hogan?
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Lakeside 2019

Bericht door no score »

Thompson vanavond zonder kauwgom ;)
Benieuwd of de bdo daar wat van heeft gezegd of dat hij zichzelf heeft terug gezien :lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2019

Bericht door ratm »

Vanmiddag niks kunnen zien, jammer dat Hamilton heeft verloren. Speler met emotie die er altijd voor vecht.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

ratm schreefCOLON 07 Jan 2019, 20:44 Speler met emotie die er altijd voor vecht.
Van beiden was vanmiddag maar bar weinig te merken.

Ik ben nog steeds benieuwd naar het dubbelpercentage van Hogan straks. Misschien google ik niet goed genoeg, maar ik kan nergens uitgebreide statistieken vinden.
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Lakeside 2019

Bericht door Ronn »

Die Unterbuchner kan mij nog niet echt bekoren. Trouwens deze hele partij niet.
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2019

Bericht door ratm »

Gelukkig Unterbuchner door, Thompson vind ik niks aan. Unterbuchner met wel beter straks
Gebruikers-avatar
Ronn
Lid
BerichtenCOLON 766
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:27

Re: Lakeside 2019

Bericht door Ronn »

DeDeen schreefCOLON 07 Jan 2019, 17:06 Anastasia heeft stiekem koekjes zitten eten de laatste tijd.
Zo te zien een paar pakjes. Heeft ze nu een zwembandje onder haar shirt ?
Darts: Datadart Jocky Wilson original
Shafts: Deflectagrip inbetween
Flights: verschillend
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

Dit was een leuk potje!
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Lakeside 2019

Bericht door no score »

Die Reynolds is bijna een dubbelganger van van Gerwen. Als hij zijn hoofd kaalscheert en een groen shirt aantrekt ziet niemand het verschil denk ik :mrgreen: Heeft bijna dezelfde worp ook nog.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: Lakeside 2019

Bericht door Rat »

Deze gaat all the way denk. Matige pot.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Lakeside 2019

Bericht door no score »

Rat schreefCOLON 08 Jan 2019, 00:24 Deze gaat all the way denk. Matige pot.
Nee, helaas. Wel vermakelijk verder.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2019

Bericht door Fred Raket »

uitslagen avondsessie
Michael Unterbuchner (30.04) 3-2 (28.91) Justin Thompson
Anastasia Dobromyslova (27.33) 2-0 (19.70) Laura Turner
Jim Williams (30.75) 3-2 (28.66) Roger Janssen
Daniel Day (26.76) 1-3 (25.53) Dean Reynolds
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2019

Bericht door Fred Raket »

Speelschema dinsdag 8 januari 14u
Dave Parletti (ENG) v Krzysztof Kciuk (POL)
Scott Mitchell (ENG) v Oliver Ferenc (SRB)
Aileen De Graaf (NED) v Paula Jacklin (ENG)
Ross Montgomery (SCO) v Scott Baker (ENG)

Avondsessie 20u
Glen Durrant (ENG) v Mark McGrath (NZL)
Lorraine Winstanley (ENG) v Casey Gallagher (ENG)
Chris Landman (NED) v Kyle McKinstry (NIR)
Gary Robson (ENG) v David Cameron (CAN)
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2019

Bericht door K1990 »

Net, de wedstrijden van gisteren bekeken, en het viel mij toch weer op hoe een voormalige wereldtopper van de PDC staat te trillen op zijn benen in de lakeside. Het is en blijft toch een speciale locatie, waar iedereen last lijkt te hebben van de zenuwen ook de grootsten aller tijden. ( behalve Phil taylor). Van Gerwen eerste ( enigste) match op lakeside was een 87 gemiddeld en hij was toen al echt veel beter, van barneveld eerste wedstrijden 76 en Garry Anderson presteerde bijna ieder jaar onder de verwachting. Ik denk dat dit komt omdat het publiek zo dicht er op zit en ook de stilte tijdens het gooien zorgt voor de druk. De laatste jaren komt er dan nog eens bij dat dit het enige grote publiekstornooi is bij de BDO wat nog eens voor extra druk zorgt. Ik volg de BDO van dichtbij en alleen Wayne Warren haalt zijn niveau en al de andere er ruim onder. Maar de 2 voormalige PDC sterren beleefden echt een afgang ik verwachtte uiteraard geen 100 plus maar 90 moeten ze toch echt kunnen halen.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Lakeside 2019

Bericht door DanMan »

Die 2 voormalige PDC sterren gooien echt niet alleen op Lakeside nu zo slecht...

Ik snap je punt, maar wil het toch een beetje nuanceren. MVG, RVB en Gary gooiden op Lakeside slecht aan het begin van hun carriere. Newton en Hamilton aan het einde van (een periode in) hun carriere. Zij proberen hier een beetje een doorstart te maken. Met de allerbesten kunnen zij niet meer mee. De druk werd te groot. Op Lakeside hoopten zij op minder druk, maar daardoor legden zij zichzelf weer te veel druk op...

Waarmee ik niet wil zeggen dat Lakeside niets met een speler doet. Zeker niet. Wilde enkel een nuance aangeven...
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: Lakeside 2019

Bericht door K1990 »

DanMan schreefCOLON 08 Jan 2019, 13:28 Die 2 voormalige PDC sterren gooien echt niet alleen op Lakeside nu zo slecht...

Ik snap je punt, maar wil het toch een beetje nuanceren. MVG, RVB en Gary gooiden op Lakeside slecht aan het begin van hun carriere. Newton en Hamilton aan het einde van (een periode in) hun carriere. Zij proberen hier een beetje een doorstart te maken. Met de allerbesten kunnen zij niet meer mee. De druk werd te groot. Op Lakeside hoopten zij op minder druk, maar daardoor legden zij zichzelf weer te veel druk op...

Waarmee ik niet wil zeggen dat Lakeside niets met een speler doet. Zeker niet. Wilde enkel een nuance aangeven...
Op zich heb je wel gelijk, al gooiden beiden heren echt wel een goed seizoen dan zijn deze gemiddeldes echt niet goed. Van Barneveld had idd een aantal jaren nodig om te wennen aan de lakeside, maar Anderson faalde altijd. Van Gerwen was heel jong maar won bv enkele maanden ervoor de Masters en was toen ook 1ste reekshoofd denk ik, maar verkrampte volledig op lakeside. Heb ook al geruchten gelezen dat een winmau bord moeilijk zou gooien al vind ik de kwaliteit beter dan unicorn. Ik denk echt laat de PDC sterren spelen op lakeside en met dit publiek dat de gemiddelden mss wel 3 tot 5 punten lager zouden zijn maar dit zullen we uiteraard nooit weten.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: Lakeside 2019

Bericht door DanMan »

Gooiden ze een goed seizoen voor veel publiek?

Anderson faalde altijd op Lakeside, omdat hij bij de PDC pas geleerd heeft grote toernooien te winnen. Het talent was er altijd en kwam er op de kleinere toernooien/vloer ook altijd uit, maar op het grote podium he...
Je laatste zin zullen we inderdaad nooit weten, maar ik denk dat dat wel zou meevallen. Mss even wennen... ;)
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Lakeside 2019

Bericht door no score »

Jacklin bekijkt het allemaal door een roze bril 8-)
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2019

Bericht door ratm »

K1990 schreefCOLON 08 Jan 2019, 13:16 Net, de wedstrijden van gisteren bekeken, en het viel mij toch weer op hoe een voormalige wereldtopper van de PDC staat te trillen op zijn benen in de lakeside. Het is en blijft toch een speciale locatie, waar iedereen last lijkt te hebben van de zenuwen ook de grootsten aller tijden. ( behalve Phil taylor). Van Gerwen eerste ( enigste) match op lakeside was een 87 gemiddeld en hij was toen al echt veel beter, van barneveld eerste wedstrijden 76 en Garry Anderson presteerde bijna ieder jaar onder de verwachting. Ik denk dat dit komt omdat het publiek zo dicht er op zit en ook de stilte tijdens het gooien zorgt voor de druk. De laatste jaren komt er dan nog eens bij dat dit het enige grote publiekstornooi is bij de BDO wat nog eens voor extra druk zorgt. Ik volg de BDO van dichtbij en alleen Wayne Warren haalt zijn niveau en al de andere er ruim onder. Maar de 2 voormalige PDC sterren beleefden echt een afgang ik verwachtte uiteraard geen 100 plus maar 90 moeten ze toch echt kunnen halen.
Is het gek dat spelers die bij de PDC geeneens meer in aanmerking voor een tourcard komen omdat ze al een paar jaar geen potje meer winnen op lakeside ook niet goed gooien? Dat heeft he-le-maal niets met Lakeside te maken maar gewoon met hun vorm. Ze zijn niet voor niets niet goed genoeg meer voor de tourcard. Newton haalde Lakeside maar net, zou raar zijn als hij nu ineens de sterren van de hemel zou spelen.

Dat alle andere (huidige) spelers minder gooien op Lakeside dan door het jaar heen is ook niet meer dan logisch. Spelers spelen op de vloer nou eenmaal beter dan op tv waar er extra druk bij komt. Spelers als McGeeney en Harms (en vele andere) spelen op de Winmau of Zuiderduin ook niet geweldig.

Toen Barney (en Taylor) hun debuut op Lakeside maakte werd het wk pas een paar jaar op die locatie gehouden (het wordt pas sinds 86 daar gehouden), die had nog totaal niet de status die het later kreeg. Dat Van Gerwen op zijn debuut op een wk ook niet geweldig speelde lijkt me ook niet heel gek toch? MvG gooide in 2007 (BDO wk) 89 gemiddeld en ging er direct uit. Een jaar later gooide hij op het PDC wk ook 1 wedstrijd, 85 gemiddeld. Kunnen we dan concluderen dat het Circus Tavern, Purfleet (Waar het PDC wk toen werd gehouden) een nog specialere locatie dan Lakeside is of kunnen we gewoon concluderen dat een wk (zeker voor een beginnende darter) speciaal is? Volgens mij het laatste.

Klaassen en Kist wonnen Lakeside meteen, bij de PDC kwamen ze er in heel veel pogingen niet eens bij in de buurt.
Anderson haalde op zijn 2e Lakeside de halve finale, op de andere BDO majors van die tijd vloog hij er meestal bij de laatste 32 uit. Tot 2007, toen kwam daar verandering in. Ook bij de PDC kwam hij in zijn eerste vijf jaren 1x in de kwart en 1x voorbij de kwartfinale. Net zoals zijn BDO WK resultaten dus. Pas sinds 2015 presteert hij constant goed op wk's. Het heeft gewoon met vorm en ervaring te maken.

Ik vind de Lakeside een hele mooie locatie en dat het podium dicht op het publiek zit (net zoals vroeger in Purfleet) heeft ook mijn voorkeur boven een groot podium a la PDC. Maar dat de Lakeside zo veel extra druk mee brengt wordt (door BDO liefhebbers) wel erg overschat vind ik. Ik denk dat het intimiderend is dat het publiek er dicht op zit en dat je ieder woord kunt horen (al kan een zaal met 10.000 man ook intimiderend zijn). Dat geeft extra druk. Dat het het enige toernooi in het jaar is waar je wat kunt verdienen en het vol zit ook. Maar de grote glans en magie is allang verloren. Er groeien spelers op die Lakeside een leuk toernooi vinden maar totaal niet die nostalgische gevoelens hebben die wij hebben. Die hebben zij bij Alexandra Palace, net zoals de generatie voor ons dat bij Alexandra Palace had (vanwege NOTW).

Sommige spelers presteren beter op een groot podium met een zingend publiek en andere op een kleiner podium met een intiemere sfeer. Maar uiteindelijk gaat het vooral om vorm en ervaring. De Anderson en MvG van nu zouden Lakeside zonder probleem winnen. Tenzij iemand ze op kwaliteit verslaat, maar de magie van Lakeside zal daar geen invloed op hebben. Die tijd is wel voorbij
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: Lakeside 2019

Bericht door ratm »

Als toevoeging op mijn vorige post: waarom is het eigenlijk een afgang voor Hamilton maar niet voor Philips of O'Shea(beide ook heel ervaren) /Paretti/Van Egdom/Vaes/Heydon of Hogan en nu Montgomery? Of zijn ze allemaal afgegaan?
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: Lakeside 2019

Bericht door Fred Raket »

uitslagen middagsessie
Dave Parletti (27.94) 1-3 (28.64) Krzysztof Kciuk
Scott Mitchell (31.55) 3-0 (28.53) Oliver Ferenc
Aileen De Graaf (24.04) 2-0 (21.78) Paula Jacklin
Ross Montgomery (26.43) 0-3 (27.72) Scott Baker

@ratm, ik denk vanwege overstap van PDC naar BDO. veel mensen zien dat als falen, en dan ook nog slecht presteren.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

Die Durrant ken best wel darten hè.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: Lakeside 2019

Bericht door no score »

Dartmat schreefCOLON 08 Jan 2019, 20:57 Die Durrant ken best wel darten hè.
Mag van mij nog iets beter, maargoed voor de eerste ronde prima.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: Lakeside 2019

Bericht door Dartmat »

Ja inderdaad. Hij werd ook niet gedwongen om sterk te gooien. McGrath bleef wel heel ver achter.

Nu 'genieten' van de dames met Winstanley die kijkt alsof ze al drie maanden aan één stuk ongesteld is. Het plezier spat er van af...
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: Lakeside 2019

Bericht door Choco115 »

Dartmat schreefCOLON 08 Jan 2019, 21:16
Nu 'genieten' van de dames met Winstanley die kijkt alsof ze al drie maanden aan één stuk ongesteld is. Het plezier spat er van af...
:lol: :lol: :lol: Weet ik ook weer waarom ze zo chagrijnig kijkt :lol: :lol: :lol:
BUTTON_POST_REPLY