PDC World Championship 2021

ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

PDC World Championship 2021

Bericht door ratm »

Nog 11 dagen en dan gaan we los. De Loting is inmiddels geweest. Zitten wel wat aardige wedstrijden tussen al gaat het later natuurlijk pas echt leven. Wellicht al wat Nederlanders tegen elkaar in de tweede ronde. En v Duivenbode (als hij ronde 1 wint) tegen Cross, daar zullen beide spelers niet blij mee zijn.

(1) Michael van Gerwen v Ryan Murray/Lourence Ilagan
(32) Ricky Evans v Mickey Mansell/Haupai Puha
(16) Joe Cullen v Wayne Jones/Ciaran Teehan
(17) Jonny Clayton v John Henderson/Marko Kantele
(8) Dave Chisnall v Keegan Brown/Ryan Meikle
(25) Danny Noppert v Martijn Kleermaker/Cameron Carolissen
(9) Dimitri Van den Bergh v Luke Humphries/Paul Lim
(24) Jermaine Wattimena v Derk Telnekes/Nick Kenny
(4) Michael Smith v Jason Lowe/Dmitriy Gorbunov
(29) Devon Petersen v Steve Lennon/Daniel Larsson
(13) Gary Anderson v Madars Razma/Toru Suzuki
(20) Mensur Suljovic v Maik Kuivenhoven/Matthew Edgar
(5) Rob Cross v Dirk van Duijvenbode/Bradley Brooks
(28) Jamie Hughes v Adam Hunt/Lisa Ashton
(12) Glen Durrant v Steve Beaton/Diogo Portela
(21) Adrian Lewis v Damon Heta/Danny Baggish
(2) Peter Wright v Steve West/Amit Gilitwala
(31) Gabriel Clemens v Andy Hamilton/Nico Kurz
(15) Krzysztof Ratajski v Ryan Joyce/Karel Sedlacek
(18) Simon Whitlock v Darius Labanauskas/Chengan Liu
(7) James Wade v Callan Rydz/James Bailey
(26) Stephen Bunting v Andy Boulton/Deta Hedman
(10) Ian White v Kim Huybrechts/Di Zhuang
(23) Jeffrey de Zwaan v Ryan Searle/Danny Lauby
(3) Gerwyn Price v Luke Woodhouse/Jamie Lewis
(30) Brendan Dolan v Mike De Decker/Edward Foulkes
(14) Jose de Sousa v Ross Smith/David Evans
(19) Mervyn King v Max Hopp/Gordon Mathers
(6) Nathan Aspinall v Scott Waites/Matt Campbell
(27) Vincent van der Voort v Ron Meulenkamp/Boris Krcmar
(11) Daryl Gurney v William O'Connor/Niels Zonneveld
(22) Chris Dobey v Jeff Smith/Keane Barry
Gebruikers-avatar
thedartist
Lid
BerichtenCOLON 434
GeregistreerdCOLON 17 Dec 2014, 20:27

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door thedartist »

Ondanks de covid perikelen denk ik dat het spetterend WK gaat worden.
MVG , Wright en Price gaan hun handen vol krijgen aan een aantal ''oude rotten'' zoals Anderson , Wade , Chisnall en Durrant.
Ook ''the young guns'' zoals Petersen , Humphries , Aspinall, Dobey, Smith en van den Berg kunnen verrassen.
Tel daarbij de ''Dark horses'' Gurney , A Lewis , J Lewis , Van Duijvenbode , De Sousa, Whitlock en Ratajski op en er kan van alles gebeuren.
In mijn beleving was het nog nooit zo'n open WK.

Denk wel dat de Nederlanders het moeilijk gaan krijgen.
De lichting achter MVG is nog niet stabiel genoeg maar een verrassing is niet uitgesloten natuurlijk.
Taylor 9five gen.4 darts 26 Gram
Aluminium shafts Target medium
MVG prism Flights standard
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Dartmat »

Kloteloting met zo snel al meteen al die Nederlanders tegen elkaar. Erg jammer.

Verder ben ik vooral blij dat Matthew Edgar zich nog gekwalificeerd heeft (en zijn tourkaart zo goed als veiliggesteld heeft) want dat had anders een hoop leuke content op EdgarTV gescheeld.

Ik zie overigens niet echt een open WK verschijnen. Er is weer publiek bij en de druk van een WK is toch echt in het voordeel van de topspelers. Anderson is uit vorm, geblesseerd en nmaakt niet echt een gemotiveerde indruk, Chisnall choked al als er iemand boos naar hem kijkt, Durrant is nog erger uit vorm dan wie dan ook. Ook van de jonge spelers verwacht ik niet veel. Hoogstens vd Bergh maar winnen? Nee ik denk dat het toch echt Wright, van Gerwen of Price wordt.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Dartfantje »

Met de rare manier van ticketverkoop (je kan alleen een tafel voor vier personen kopen, ook als je met minder dan vier gaat en je alsnog de volle mep betaalt) zat het er natuurlijk goed in dat de tickets niet snel zouden verkopen. Dus ik dacht, waarom niet even wat maken zodat ik snel de verkoop kan zien per sessie. Hierbij het resultaat:

Het aantal nog te verkopen tickets per sessie (238 beschikbaar per sessie):
15 december avond: 176
16 december middag: 192
16 december avond: 179
17 december middag: 192
17 december avond: 154
18 december middag: 170
18 december avond: 79
19 december middag: 75
19 december avond: 10
20 december middag: 135
20 december avond: 111
21 december avond: 125
22 december middag: 160
22 december avond: 122
23 december middag: 142
23 december avond: 77
27 december middag: 89
27 december avond: 51
28 december middag: 96
28 december avond: 67
29 december middag: 149
29 december avond: 75
30 december middag: 138
30 december avond: 81
1 januari middag: 135
1 januari avond: 183
2 januari avond: 4
3 januari avond: 9

Dit was op 7 december 15:25

Vooral bij de openingsdagen lijkt het erop dat we way back gaan naar de eerste jaren van Ally Pally waar de zalen ook nog vaak zat behoorlijk leeg waren. Voor de rest is het ongeveer voor de helft tot driekwart gevuld, met uitzondering van de twee laatste dagen waar de zaal sowieso wel vol zal zitten.

Neem het de PDC trouwens ook niet kwalijk dat de tickets slecht verkopen. Ze hebben dit allemaal in zeer korte tijd moeten opzetten, al had er misschien wel beter nagedacht kunnen worden over de verkoop, door niet te verkopen per tafel, maar gewoon voor het aantal personen waarmee je gaat. Als je nu met twee personen naar het WK wil gaan, betaal je dus minimaal 90 pond p.p. Hierdoor sluit je een heel groot aantal mogelijke bezoekers uit, wat ook goed te zien is het aan het nog te verkopen tickets
Laatst gewijzigd door 1 op Dartfantje, in totaal 7 keer gewijzigd.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door ratm »

Ik denk dat het wel opener dan ooit ligt omdat er niemand de absolute favoriet is zoals dat in het verleden altijd wel het geval was. MvG heeft een matig jaar achter de rug, Wright leek wat last van zijn rug te hebben (en dat lijkt me niet ineens over) en oogt de laatste 2 toernooien ook wat kwestbaar. Price al helemaal, die had er in de GSOD al in de eerste ronde uit kunnen gaan.

Maar zoals Dartmat al zegt, de groep eronder is ook niet echt in vorm. Misschien wordt het wel Aspinall of VdBerg of eindelijk Wade. Maar ik denk dat vrijwel iedere speler dit jaar als dé kans zal zien. Ze zullen niet zo opkijken tegen de topspelers als normaal en dan kunnen er rare dingen gebeuren. Zoals dat White ineens wel de beslissende dubbels raakt tegen MvG zoals laatst.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 07 Dec 2020, 15:30 Met de rare manier van ticketverkoop (je kan alleen een tafel voor vier personen kopen, ook als je met minder dan vier gaat en je alsnog de volle mep betaalt) zat het er natuurlijk goed in dat de tickets niet snel zouden verkopen. Dus ik dacht, waarom niet even wat maken zodat ik snel de verkoop kan zien per sessie. Hierbij het resultaat:

Neem het de PDC trouwens ook niet kwalijk dat de tickets slecht verkopen. Ze hebben dit allemaal in zeer korte tijd moeten opzetten, al had er misschien wel beter nagedacht kunnen worden over de verkoop, door niet te verkopen per tafel, maar gewoon voor het aantal personen waarmee je gaat. Als je nu met twee personen naar het WK wil gaan, betaal je dus minimaal 90 pond p.p. Hierdoor sluit je een heel groot aantal mogelijke bezoekers uit, wat ook goed te zien is het aan het nog te verkopen tickets
Was dat in januari ook niet zo bij de BDO? Os speelt mijn geheugen nu een spelletje met me? Ik dacht dat dat een van de redenen was waarom de verkoop daar ook zo slecht ging, zeker in eerste instantie.
Gebruikers-avatar
Dartfantje
Lid
BerichtenCOLON 815
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 01:39

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Dartfantje »

ratm schreefCOLON 08 Dec 2020, 18:31
Dartfantje schreefCOLON 07 Dec 2020, 15:30 Met de rare manier van ticketverkoop (je kan alleen een tafel voor vier personen kopen, ook als je met minder dan vier gaat en je alsnog de volle mep betaalt) zat het er natuurlijk goed in dat de tickets niet snel zouden verkopen. Dus ik dacht, waarom niet even wat maken zodat ik snel de verkoop kan zien per sessie. Hierbij het resultaat:

Neem het de PDC trouwens ook niet kwalijk dat de tickets slecht verkopen. Ze hebben dit allemaal in zeer korte tijd moeten opzetten, al had er misschien wel beter nagedacht kunnen worden over de verkoop, door niet te verkopen per tafel, maar gewoon voor het aantal personen waarmee je gaat. Als je nu met twee personen naar het WK wil gaan, betaal je dus minimaal 90 pond p.p. Hierdoor sluit je een heel groot aantal mogelijke bezoekers uit, wat ook goed te zien is het aan het nog te verkopen tickets
Was dat in januari ook niet zo bij de BDO? Os speelt mijn geheugen nu een spelletje met me? Ik dacht dat dat een van de redenen was waarom de verkoop daar ook zo slecht ging, zeker in eerste instantie.
Volgens mij kwam de slechte kaartverkoop daar gewoon omdat het heel laat werd aangekondigd, kaarten veel te duur waren en de marketing er omheen heel slecht was. Je had toen kaarten voor tribune en op de vloer, waarvan het eerste volgens mij zo slecht ging dat ze de mensen met tribunekaarten maar naar beneden hebben verplaatst :lol: :lol:
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door ratm »

Dartfantje schreefCOLON 13 Dec 2020, 03:34
ratm schreefCOLON 08 Dec 2020, 18:31
Dartfantje schreefCOLON 07 Dec 2020, 15:30 Met de rare manier van ticketverkoop (je kan alleen een tafel voor vier personen kopen, ook als je met minder dan vier gaat en je alsnog de volle mep betaalt) zat het er natuurlijk goed in dat de tickets niet snel zouden verkopen. Dus ik dacht, waarom niet even wat maken zodat ik snel de verkoop kan zien per sessie. Hierbij het resultaat:

Neem het de PDC trouwens ook niet kwalijk dat de tickets slecht verkopen. Ze hebben dit allemaal in zeer korte tijd moeten opzetten, al had er misschien wel beter nagedacht kunnen worden over de verkoop, door niet te verkopen per tafel, maar gewoon voor het aantal personen waarmee je gaat. Als je nu met twee personen naar het WK wil gaan, betaal je dus minimaal 90 pond p.p. Hierdoor sluit je een heel groot aantal mogelijke bezoekers uit, wat ook goed te zien is het aan het nog te verkopen tickets
Was dat in januari ook niet zo bij de BDO? Os speelt mijn geheugen nu een spelletje met me? Ik dacht dat dat een van de redenen was waarom de verkoop daar ook zo slecht ging, zeker in eerste instantie.
Volgens mij kwam de slechte kaartverkoop daar gewoon omdat het heel laat werd aangekondigd, kaarten veel te duur waren en de marketing er omheen heel slecht was. Je had toen kaarten voor tribune en op de vloer, waarvan het eerste volgens mij zo slecht ging dat ze de mensen met tribunekaarten maar naar beneden hebben verplaatst :lol: :lol:
Oke dan was ik in de war
DeDeen
Lid
BerichtenCOLON 1000
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:17

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door DeDeen »

Waarschijnlijk zagen ze het al aankomen.
Londen vanaf woensdag in lockdown en geen fans meer.
Alle charme is er wel af nu.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door ybabl »

Nu toch weer geen publiek erbij. Jammer, maar begrijpelijk. Haalt wel wat glans van het WK voor mij.

Edit: Sorry DeDeen, ik had je post even over het hoofd gezien. Maar ik sluit me daar dus bij aan.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door The Runner »

Vandaag gaan weer los! Zin in!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Dartmat »

Zonde, Beaton verloren. Zou ie al aan stoppen gaan denken?
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door ratm »

Dartmat schreefCOLON 15 Dec 2020, 20:44 Zonde, Beaton verloren. Zou ie al aan stoppen gaan denken?
Hoop het niet, een paar (2/3) jaar geleden stond hij ze nog lekker te raken. Maar vandaag was het niks.
Veel emoties bij Portela. Dat is mooi om te zien maar als je al zo emotioneel bent na het winnen van de 1e ronden dan vraag ik me af of je je emoties verderop in het toernooi onder controle kan houden tijdens de wedstrijden.
ybabl
Lid
BerichtenCOLON 599
GeregistreerdCOLON 30 Nov 2014, 15:10

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door ybabl »

ratm schreefCOLON 15 Dec 2020, 20:47
Dartmat schreefCOLON 15 Dec 2020, 20:44 Zonde, Beaton verloren. Zou ie al aan stoppen gaan denken?
Hoop het niet, een paar (2/3) jaar geleden stond hij ze nog lekker te raken. Maar vandaag was het niks.
Veel emoties bij Portela. Dat is mooi om te zien maar als je al zo emotioneel bent na het winnen van de 1e ronden dan vraag ik me af of je je emoties verderop in het toernooi onder controle kan houden tijdens de wedstrijden.
Beaton gaf voor de wedstrijd aan dat het een beetje aan het komende jaar ligt. Hij begint nu weg te zakken dus hij hoopt nog terug te kunnen vechten, maar als ie verder weg gaat zakken kan ie het weleens helemaal voor gezien gaan houden.

Portela is toch die gozer die zo ongeveer in zijn eentje het Braziliaanse darten voorttrekt? Zelf toernooien organiseren enzo? Dan kan ik me voorstellen dat zo'n overwinning voelt als bevestiging dat het niet voor niets is.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door The Runner »

Ziet er niet mooi uit hoe Barry zijn pijlen in het bord gooit. Hopelijk dat hij dat nog kan aanpassen voor de toekomst, ziet er onrustig uit
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door ratm »

The Runner schreefCOLON 15 Dec 2020, 21:25 Ziet er niet mooi uit hoe Barry zijn pijlen in het bord gooit. Hopelijk dat hij dat nog kan aanpassen voor de toekomst, ziet er onrustig uit
Ja het is nog steeds te slordig. Hopelijk trekt dat bij. Denk het wel want je ziet het vaker bij jonge snelle spelers.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door ratm »

ybabl schreefCOLON 15 Dec 2020, 20:49
ratm schreefCOLON 15 Dec 2020, 20:47
Dartmat schreefCOLON 15 Dec 2020, 20:44 Zonde, Beaton verloren. Zou ie al aan stoppen gaan denken?
Hoop het niet, een paar (2/3) jaar geleden stond hij ze nog lekker te raken. Maar vandaag was het niks.
Veel emoties bij Portela. Dat is mooi om te zien maar als je al zo emotioneel bent na het winnen van de 1e ronden dan vraag ik me af of je je emoties verderop in het toernooi onder controle kan houden tijdens de wedstrijden.
Beaton gaf voor de wedstrijd aan dat het een beetje aan het komende jaar ligt. Hij begint nu weg te zakken dus hij hoopt nog terug te kunnen vechten, maar als ie verder weg gaat zakken kan ie het weleens helemaal voor gezien gaan houden.

Portela is toch die gozer die zo ongeveer in zijn eentje het Braziliaanse darten voorttrekt? Zelf toernooien organiseren enzo? Dan kan ik me voorstellen dat zo'n overwinning voelt als bevestiging dat het niet voor niets is.
Klopt en het is ook mooi voor hem. Blijkbaar zag hij het ook als zijn laatste wedstrijd dus dat maakt het nog mooier. Alleen heb ik altijd mijn twijfels of zulke spelers mentaal sterk genoeg zijn om verder te komen.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door The Runner »

Dat Wright met zo'n opkomst en al die randzaken zo staat te gooien, dat is echt heel knap. Ze kunnen lullen in de studio wat ze willen, Wright flikt het wel
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Dartmat »

Tja Portela heeft er veel voor opgegeven om alles achter te laten en naar Engeland te verhuizen voor het darten. Heeft ook hard moeten knokken om dit na een paar jaar toch te laten lukken op een WK dus ik snap de emotie wel. Hij verslaat daarbij ook nog eens de hoogste niet geplaatste speler.

En wauw, Wirght verdient een nederlaag voor die opkomst hoor :lol:
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Choco115 »

Je kan vinden wat je wil, maar spraakmakend was Wright zeker! En Beaton die aan stoppen denkt? Nou ik denk zeker niet aan het stoppen van Beaton, is voor mij eigenlijk ondenkbaar.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Buel »

Heerlijk, we kunnen weer genieten van het WK. De 1e avond zit er weer op.
Helaas dat Beaton verloor.Had dat op voorhand niet zien aankomen. Ik heb mn persoonlijke titelfavorieten, jullie allicht ook en hoop dat we straks op 4 januari kunnen terugkijken op een mooi toernooi!
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door The Runner »

Jammer dat Ashton de kansjes die ze kreeg niet pakte, Hunt stond sterk te gooien
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Dartmat »

Jammer, maar eigen schuld van Ashton. Alle kans op meer gehad. Wel zonde, rondje verder was leuk geweest.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Choco115 »

Tsja ze verloor 3-1 in de laatste set, waarbij ze die ook gewoon 3-1 had kunnen winnen... Ik nomineer Durrant - Portela alvast voor saaiste wedstrijd van dit WK.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Championship 2021

Bericht door Dartmat »

Leuk stukje van de NOS met van Duijvenbode. https://nos.nl/artikel/2360986-even-gee ... darts.html

Fijn ook om te zien dat de NOS het darten steeds meer serieus neemt als sport:
WK darts bij de NOS
Het WK darts is van begin tot eind uitgebreid te volgen bij de NOS.

Op NOS.nl, in de NOS-app en op Teletekst zullen we iedere speeldag verslag doen van het evenement. Op de site en in de app zullen voorbeschouwingen met prominenten uit de dartswereld en reacties van deelnemers voorbijkomen. Op televisie zijn er samenvattingen en reportages te zien.
BUTTON_POST_REPLY