PDC World Darts Championship 2019

BUTTON_POST_REPLY
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door The Runner »

Ben het met je eens dat Van Gerwen arrogant over komt, hij zou weleens mogen inbinden. Vaak een kwestie van (te) veel zelfvertrouwen. Hoewel ik wel van zijn spel kan genieten, is dit inderdaad voor mij ook een stoorfactor. Wie er on de finale komt maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, gun het Smith wel het meeste, laat zien dat hij geleerd heeft.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door Dartmat »

Nou dat 'arrogante' wordt nogal overdreven hoor. Je moet toch iets zeggen als je keer op keer dezelfde standaard vragen krijgt? En hij is feitelijk gezien ook al een paar jaar lang met afstand de beste, waarom mag je dat dan niet zeggen? Of ambitie uitspreken, zeggen dat het beter kan. Niks verkeerd aan zelfvertrouwen tonen. Dst mag als nummer 1. Nee zo lang het binnen de perken blijft qua respect voor de tegenstander vind ik er vrij weinig mis mee. Dat zijn manier van uitdrukken niet altijd even subtiel overkomt is dan iets anders. Maar als Joyce zelf al tegen hem gaat zeggen dat hij blij is dat hij een leg heeft, dan vraag je er ook wel een beetje om. Dat is een instelling van niks.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door Fred Raket »

Studio van RTL7 is net als Ziggo studio, de één met een groene bril de ander met oranje. V Gerwen en Max dus.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door Fred Raket »

uitslag zaterdag 29dec.
Nathan Aspinall 5-1 Brendan Dolan
Gary Anderson 5-2 Dave Chisnall
Michael Smith 5-1 Luke Humphries
Michael van Gerwen 5-1 Ryan Joyce
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door Fred Raket »

speelschema zondag 30dec 20u
halve finale b.o. 11 sets
Michael Smith v Nathan Aspinall
Michael van Gerwen v Gary Anderson
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door ratm »

rproele schreefCOLON 30 Dec 2018, 02:34 Geen interview gezien van Van Gerwen maar als ik dan weer dingen lees. Zo respectloos man man man. Ja je bent nummer 1 en kan een leuk pijltje gooien maar dat arrogante gedrag terwijl je niet eens normaal kan praten. Kom op zeg. En dan nog verdedigt worden door al die analisten op tv en op dit forum. Als een ander zo had gesproken was diegene overal met de grond gelijk gemaakt, maar nee, niet meneertje van Gerwen. Echt om te 🤮🤮🤮.
Is dit het nieuwe account van Snakebitemaster? :lol:
Maar ben het in grote lijnen wel met je eens hoor. Taylor werd veel kritischer aangepakt als hij zo sprak. Ik denk alleen wel dat het lastig is om altijd maar bescheiden antwoorden te geven als iedereen al een paar jaar roept dat je de beste bent en je ook zo veel wint als MvG nu en Taylor vroeger. Hij is ook gewoon de beste en dat mag hij best zeggen. De lijn tussen arrogant en de waarheid is dun voor iemand die de beste is. Maar na een jaar waarin hij eigenlijk niet zo heel veel heeft gewonnen zou een beetje meer bescheidenheid wel op zijn plaats zijn.

Erger vind ik eigenlijk de manier waarop MM over MvG spreekt. Ook de manier waarop hij (MM) over zijn (MvG) tegenstanders praat kan echt niet. Hij doet lacherig over Joyce wat ik echt respectloos vind. En zijn adoratie van MvG is tergend. Vind ik nog erger dan wat MvG zelf zegt
Gebruikers-avatar
thepower1990
Lid
BerichtenCOLON 346
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 16:26

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door thepower1990 »

Het is vrij lastig om hier een discussie over het gedrag van MVG te houden omdat er hier een paar zeer hijgerige fans zitten die hem in alles zullen blijven verdedigen maar persoonlijk begin ik meer en meer de kriebels te krijgen zo gauw hij zijn mond open doet. Het enigste wat je als verdediging voor hem kan zeggen is dat ik oprecht denk dat hij zelf niet eens in de gaten heeft hoe tergend stuitend arrogant zijn interviews zijn en dat hij echt denkt dat dit allemaal normaal is om te zeggen. Hij is geen groentje meer en je zou toch mogen verwachten dat hij zich onderhand eens waardig zou kunnen presenteren voor de camera en wat dat betreft is het des te gekker dat bijvoorbeeld zijn manager dan wel vrouw of iemand anders uit zijn omgeving hem niet eens tot de orde roept want er zal toch hopelijk wel iemand in zijn omgeving zijn met fatsoenlijke normen die hem duidelijk kan maken dat je hier niet populairder van gaat worden. En als je het voor hem persoonlijk bekijkt denk ik oprecht dat hij de komende jaren met dit imago het zichzelf heel moeilijk gaat maken. Als we even een jaar teruggaan in de tijd naar zijn halve finale op het WK tegen Cross waar hij meerdere matchdarts miste omdat het publiek zich massaal tegen hem keerde en hem massaal uitfloot op het moment dat hij voor de wedstrijd gooide.
Absoluut niet goed te praten maar ik denk dat hij zich mag voorbereiden op een heel heet avondje waar hem waarschijnlijk dezelfde behandeling staat te wachten. Kijk er niet raar van op dat de zaal massaal de kant van Gary zal kiezen vanavond en dat ze op cruciale momenten in de wedstrijd alles zullen doen om Michael te laten missen net als een jaar geleden dus tegen Cross. Daarom is het ook in zijn eigen belang dat hij dringend zijn toon in de interviews gaat aanpassen, een beetje respect tonen naar je tegenstander ook als je eens onverwacht verliest zo groot zijn om de complimenten te geven aan je tegenstander. Maar goed eigenlijk is het een zinloze discussie want de kans dat Barney nog 1 keer wereldkampioen gaat worden is groter dan dat MVG gaat leren zich ook in interviews als een nummer 1 te gedragen en zeker met de 2 meest schaamteloze MVG kontenkruipers in de studio Marcel en Roland zal er zeer waarschijnlijk niks veranderen.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door The Runner »

Nu denk ik ook wel dat die praatjes van MVG bedoeld zijn om zijn tegenstanders druk op te leggen, door ze te kleineren, zoals hij nu ook bij Anderson doet, door te zeggen dat hij het hele toernooi nog niet goed heeft gegooid. Het is natuurlijk ook een stukje mindgame wat gespeeld wordt.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door DanMan »

Ach, je kunt ook iemand gewoon accepteren zoals ie is. Bij de PDC zijn ze maar wat blij met hem als uithangbord.

En zo zie je maar weer...wat de één zelfverzekerd vindt, vindt de ander arrogant... ;)

@thepower1990: Als het publiek zich tegen MVG keert, is het omdat ze de underdog steunen. Zo ook vorig jaar met Cross. Heeft mijns inziens niets persoonlijks met Michael te maken. Die wordt praktisch op handen gedragen in GB.
DanMan
Lid
BerichtenCOLON 597
GeregistreerdCOLON 26 Jul 2015, 09:07

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door DanMan »

ratm schreefCOLON 30 Dec 2018, 15:01
Is dit het nieuwe account van Snakebitemaster? :lol:
Maar ben het in grote lijnen wel met je eens hoor. Taylor werd veel kritischer aangepakt als hij zo sprak. Ik denk alleen wel dat het lastig is om altijd maar bescheiden antwoorden te geven als iedereen al een paar jaar roept dat je de beste bent en je ook zo veel wint als MvG nu en Taylor vroeger. Hij is ook gewoon de beste en dat mag hij best zeggen. De lijn tussen arrogant en de waarheid is dun voor iemand die de beste is. Maar na een jaar waarin hij eigenlijk niet zo heel veel heeft gewonnen zou een beetje meer bescheidenheid wel op zijn plaats zijn.
...
Niet zo heel veel als de laatste jaren normaal was, maar hij heeft nog steeds 19 titels op zijn naam staan in 2018.
De no.2 qua titels in 2018 is Gary met 8...

Dus volgens mij nog steeds met een afstandje de beste.
santa
Lid
BerichtenCOLON 149
GeregistreerdCOLON 02 Dec 2014, 19:44

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door santa »

rproele schreefCOLON 30 Dec 2018, 02:34 Geen interview gezien van Van Gerwen maar als ik dan weer dingen lees. Zo respectloos man man man. Ja je bent nummer 1 en kan een leuk pijltje gooien maar dat arrogante gedrag terwijl je niet eens normaal kan praten. Kom op zeg. En dan nog verdedigt worden door al die analisten op tv en op dit forum. Als een ander zo had gesproken was diegene overal met de grond gelijk gemaakt, maar nee, niet meneertje van Gerwen. Echt om te 🤮🤮🤮.

Zo, ben het weer even kwijt.

Smith Aspinal verwacht ik weinig van.
Hoop dat de kanonnen Anderson van Gerwen beide genoeg kruit hebben en een fantastisch titanengevecht neerleggen met winnaar Anderson.

Daarna een knallende finale Anderson vs Smith. Kan niet wachten.
En dit is nou precies wat ik bedoel over MVG. Die mond man. Maar ik ga er niks meer van zeggen het leger hier is te groot als het over hem gaat. of bij RTL7 Darts met Jacques Nieuwlaat met zijn T-shirts haha ook gewoon overdreven allemaal. kinderachtig maar dat zijn ze in de hele studio. Er word over niks anders gepraat dan alleen MVG. Andere darters tellen niet mee
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door rproele »

Gaan we weer over titels. UK Open qualifiers en de gewone Pro Tour laat staan de World Series reken ik niet als titels. Majors zijn degene die tellen en dus in mijn ogen niet eens de Euro Tours.
Waar hij ze eerst net als een Taylor allemaal won dit jaar dus zeker niet.
Lloyd was ook lang nummer 1 maar niet degene met de grote titels.
En hoeveel kan je er jeetje winnen ondertussen?
UK Open qualifiers 2 per weekend, net als de pro tour, soms zelfs 3.
Om het weekend een Euro Tour waar de halve top voor wat voor reden ontbreekt?
Zoals meerderen hier geen zin meer in de discussies.
Ik ga lekker me eigen favo bekijken en of blij of ziek zijn afhankelijk van de uitslag.
Maar na darts.nu en nu hier wel van die punten die je forum naar de klote helpen.
Met Ratm en met Phil veel discussies mogen voeren in respect over spelers, wedstrijden en zelfs voetbal of wielrennen of ga maar door.
Maar er zijn er een paar die enkel met oogkleppen achter hun favoriet staan en al het andere is niet wasr etc etc.
Geniet lekker van de halve finales, benieuwd naar de finale.
Gebruikers-avatar
Dartmat
Lid
BerichtenCOLON 2916
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 18:15

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door Dartmat »

Dat ze in de studio een beetje te overdreven van Gerwen minded zijn kan hij zelf natuurlijk ook niets aan doen natuurlijk.
Vanuit RTL7 is dat misschien zelfs logisch te noemen omdat de kijkcijfers en daarmee de centjes die het oplevert grotendeels drijven op Nederlands succes. En aangezien van Gerwen de enige Nederlander is die wel eens een TV-toernooitje wint is het logisch dat de aandacht vooral naar hem uit gaat. Al krijgt van Barneveld ook de nodige terechte veren en positieve aandacht. Maar los van dat zijn MM en RS inderdaad wel een beetje verliefd. Nog meer dan sommigen hier :mrgreen:

Ik ben zelf niet per definitie van Gerwen fan, ik ben gewoon voor de Nederlanders in het algemeen, maar ik vind zijn gedrag simpelweg niet storend en zoals eerder uitgelegd ook niet uitgesproken arrogant. Het enige wat ik vind is dat hij soms wat meer credits aan de tegenstander mag geven, maar ook dat doet hij regelmatig toch nog. Het zal zoals anderen hieronder zeggen ook een stukje het bespelen van de tegenstander zijn. Het is ook niks persoonlijks want van Gerwen en bijvoorbeeld Anderson kunnen prima met elkaar opschieten.

Heb ook niet echt het idee dat buiten hier er veel mensen zijn die zich aan het gedrag van van Gerwen storen en het publiek in de zaal nog wel het allerminst.

Wat betreft vanavond: die eerste set heeft Smithje snel gefixt. Ik verwacht een makkelijke en snelle overwinning van hem. Zo snel zal het bij die andere halve finale niet gaan. Daar hoop ik vooral op buitenaardse gemiddeldes en briljante darts. De ingrediënten zijn in ieder geval aanwezig met de twee beste spelers van de laatste jaren.
Gebruikers-avatar
Fred Raket
Moderator
BerichtenCOLON 6055
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:59

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door Fred Raket »

Dit is een mooie halve final tot nu
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door no score »

We hebben een wedstrijd.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door ratm »

Ik vond Smith vroeger een nare speler om te zien. Altijd een zeur gezicht als het niet liep, alsof hij er totaal geen zin in had. Maar tegenwoordig komt hij op mij totaal anders over. Veel positiever en vol respect naar de tegenstander. Vind het nu een hele leuke speler om naar te kijken en gun hem zeker de finale en ook wel de wereldtitel, al ben ik meer fan van Anderson.

Deze pot is ook geweldig om te zien. Beide heren spelen heerlijk en vol respect naar elkaar. Qua respect eigenlijk zoals bij de BDO, maar dan met het niveau van de PDC, heerlijk!
daveyvdh1
Lid
BerichtenCOLON 22
GeregistreerdCOLON 04 Jan 2017, 09:53

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door daveyvdh1 »

ratm schreefCOLON (...) Deze pot is ook geweldig om te zien. Beide heren spelen heerlijk en vol respect naar elkaar. Qua respect eigenlijk zoals bij de BDO, maar dan met het niveau van de PDC, heerlijk!
Eens! De sportiviteit onderling is, naast het hoge niveau, erg mooi om te zien! Alles bij elkaar is reclame voor het darten! Het zou mooi zijn als dergelijk gedrag ook door de PDC beloond/aangemoedigd wordt.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door The Runner »

Smith heeft inderdaad een betere uitstraling dit jaar. Knap dat hij die aanpassing heeft kunnen maken. Het zorgde er mede voor dat hij ook een goede PL heeft gespeeld. Is zeker een aanwinst voor het darten. Anders was hij waarschijnlijk de kant van Thornton opgegaan met dat hoofd schudden.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door The Runner »

Mooi die emotie bij Smith!
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door no score »

Laatste legs gingen wel heel snel, had nog wel iets langer mogen duren. Strak afgemaakt van Smith.
Top toernooi van Aspinall.
K1990
Lid
BerichtenCOLON 762
GeregistreerdCOLON 15 Aug 2018, 11:01

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door K1990 »

Idd mooi om te zien twee darters die respect tonen voor elkaar zoals we vanaf volgende week elke match zullen zien bij de BDO. The count zal toch blij zijn, want het record van 22 180ers is niet gebroken.
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door Rat »

Rat schreefCOLON 13 Dec 2018, 19:44 Zie net dat het vandaag al begint! Veel plezier allemaal.

Finale MVG/Anderson- M Smith.

8-)
Rat
Lid
BerichtenCOLON 1628
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 11:33

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door Rat »

Is wel zowat de enige voorspelling van mij die uit kwam haha. En ik denk dat bijna iedereen dit wel kon verzinnen, :) .
dirk19
Lid
BerichtenCOLON 286
GeregistreerdCOLON 23 Nov 2015, 18:04

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door dirk19 »

Ik vind het wel jammer dat Aspinall als WK debutant net niet de finale heeft gehaald. Ik had het wel mooi gevonden als Aspinall net als Cross bij zijn WK debuut het WK zou winnen maar jammer genoeg kwam Aspinall tekort vandaag. Ik hoop niet dat Smith dit WK wint want ik vind hem ondanks zijn mooie dartworp maar een arrogante darter die hopelijk in de toekomst niet veel majors gaat winnen. Ik verwacht dat de winnaar van de wedstrijd tussen Anderson en van Gerwen ook eenvoudig de WK finale gaat winnen.
no score
Lid
BerichtenCOLON 675
GeregistreerdCOLON 15 Dec 2017, 12:02

Re: PDC World Darts Championship 2019

Bericht door no score »

Wat een dartsgeweld gelijk vanaf de eerste set. Hoop op een wedstrijd over de volle lengte.
BUTTON_POST_REPLY