TV-programma's

Topics die NIET met darts te maken hebben
BUTTON_POST_REPLY
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

TV-programma's

Bericht door Buel »

Geruime tijd (lees vanaf het begin en ook lang bij voorganger darts.nu) ben ik lid van darts-talk. De meeste kennen me wel. Hoewel ik weinig (maar beloof beterschap) me laat zien in topics organiseer ik vanaf het begin en ook ruim daarvoor de voorspellingen (even reclame, doe vooral mee, altijd leuk. vragen stel ze...

We delen een passie/ 1 interesse....DARTS! Heb persoonlijk ook leden van het vorige dartforum darts.nu persoonlijk mogen ontmoeten en met enkelen ook nu nog contact.
Een forum is ook een plek waar mensen elkaar ontmoeten/elkaar beter leren kennen

Persoonlijk heb ik vele interesses: Politiek (Breedste zin van het woord (Plaatselijk, regionaal, Nationaal, internationaal), actualiteit en theater bijvoorbeeld. Verder lees ik graag, puzzel ik graag (boekjes: cryptogrammen, doorlopers, logische puzzels, kruiswoordraadsels. Heel gevarieerd (alleen woordzoekers zijn niet mn favo's)

Bovenstaande lijkt qua onderwerp "off-topic", maar is het niet.

(Kennis)kwissen kijk ik bijvoorbeeld erg graag. Zo zijn Bankgiro Miljonairs, 50/50, 2 voor 12, 1 tegen 100, Deze kwis voor jou favoriete programma's (ook Zwakste Schakel en Slimste Mens mag ik graag kijken)
Verder actualiteiten: Journaal, Jinek, Op 1, Goedemorgen Nederland

Wat kijk ik voorts:
Sport: DARTS (alles, op welke manier dan ook. RTL, BBC, Eurosport, en via media als forum, twitter, en diverse andere media), Snooker, "evenementen" zoals EK/WK voetbal, Olympische Spelen en soms Tennis
Series/Films: Ligt eraan. Thema/verhaal moet me aanspreken. In ieder geval geen horror/fantasy Ben waarschaanlijk 1 van de weinige die nog nooit een boek of film van Harry Potter volledig heeft gelezen/gezien heeft In elk geval wel: Agatha Christie, Morse
Juridische Programma's: Rijdende Rechter, Frank Visser doet uitspraak, Frank Visser Rijdt visite, Voor de Rechter
Muziek: TvOh (heb een torenhoge favoriet voor dit jaar), All together now
Veel kijk/luister ik ook als achtergrond. Bij praat programma's kun je immers tegelijkertijd best wat anders doen...

Het programma dat ik zeker met interesse (al is het soms in herhaling of per videoopname) volg is Wie is De Mol
Al jarenlang een kijkcijferhit. Ben het zelf dit jaar een gaan volgen en vind het erg leuk. Wie zou het zijn????
Moet eerlijk bekennen dat ik vanaf 2e aflevering 1 deelnemer als torenhoge kandidaat heb. Om meerdere redenen. Twijfel ik, nee...niet echt. "ik eet mn schoen op als hij/zij het niet is..." En toch....toch denk ik dat er een stunt, een unicum in de maak is. WidM beleeft het 20e seizoen. Een jubileum... Wat als er eens 2 mollen waren en niet 1.....?????

Ga graag in discussie met jullie over bovenstaande.
Min doel is enkel: Houd Darts-talk levend. Zoals eerder gesteld. We zijn een een forum. Een plek waar we elkaar (online) ontmoeten en dus ook kunnen spreke over andere onderwerpen!

Zelf zal ik op allerlei gebied zeker van me laten horen! Vind het veel te leuk
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: TV-programma's

Bericht door The Runner »

De afgelopen 3 jaar had ik de mol 2x vanaf aflevering 1 goed geraden, die andere keer was mijn mol finalist. Gisteren moest mijn mol al het spel verlaten. Het is puur een gok bij mij. Nu verdenk ik Nathan, zou leuk zijn als hij de mol zou zijn. Maar nog even afwachten
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: TV-programma's

Bericht door Buel »

The Runner schreefCOLON 09 Feb 2020, 14:23 De afgelopen 3 jaar had ik de mol 2x vanaf aflevering 1 goed geraden, die andere keer was mijn mol finalist. Gisteren moest mijn mol al het spel verlaten. Het is puur een gok bij mij. Nu verdenk ik Nathan, zou leuk zijn als hij de mol zou zijn. Maar nog even afwachten
Idd..nog even afwachten. Als ik goed geteld heb weten we het 14 maart...
Kan je zeggen dat ik na aflevering 1 iemand als mol had, echter na aflevering 2 (en een beetje nadenken) kreeg ik een geheel ander idee. Verder nadenken en kijken/opletten heeft me niet van dat idee afgebracht. Sterker nog: het heet het enkel versterkt. Zal prijsgeven wie: NATHAN!!!! Mn redenen geef ik nog niet prijs. Wie het wil weten, wil ik vertrouwelijk (dus via pm) inlichten
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
rproele
Lid
BerichtenCOLON 1432
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 08:57

Re: TV-programma's

Bericht door rproele »

Ik ben denk ik zo 1 van die mensen die niet mee doet met dit soort programma's.
Sommige programma's zijn dan de zogenaamde kijkcijfers hits, Wie is de Mol, Boer zoekt Vrouw, Heel Holland Bakt, om maar niet te spreken over die halve gladioooooooooooool van een Martien Meiland.....die moet samen met degene die het bedacht heeft ritueel een nekschot krijgen :twisted: :twisted:
Maar om terug te komen op je topic.
Nog nooit naar Wie is de Mol gekeken eerlijk gezegd, geen idee waarom, maar is omdat ik er nooit aan denk.
Kan ook geen oordeel geven of ik er iets aan vind, of juist niet, ik ken het echt niet.(zelfs niet eens gezapped denk ik)
Kijk ook niet echt veel zelf programma's, meer met de vrouw meekijken (nog even dan).
Die is wel van sommige programma's dat je echt denkt, wtf, je volgt ze dan wel echt mee.
Wat we eerlijk gezegd elk jaar weer opnieuw volgen, Over mijn lijk.
Niet omdat ik zo van het lugubere ben of geniet van dat soort zaken.
Maar als je ziet hoe deze mensen in het laatste restje leven staan, wetende dat het einde toch ergens snel zal naderen.
Choco115
Lid
BerichtenCOLON 1084
GeregistreerdCOLON 28 Mrt 2018, 06:56

Re: TV-programma's

Bericht door Choco115 »

Ook ik kijk al jaren wie is de mol. Ik zit er wel (bijna) elk jaar naast, dus ik kan jullie alvast vertellen dat Buddy en Claes (mijn mollen) niet de mol zijn :lol: In het begin verdacht ik overigens Leonie en Johan, maar Leonie viel af toen ze voor geld koos bij de opdracht waar een groepsvrijstelling te verdienen was, en Johan viel af toen hij een rood scherm kreeg.
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: TV-programma's

Bericht door ratm »

Ik kijk ook al jaren Wie is de mol maar vind het altijd heel lastig om te ontdekken wie het is. Als het me al eens lukt om op de goed te zitten dan is het meestal pas bij de laatste paar afleveringen.

Maar sinds ik de Belgische versie kijk vind ik de Nederlandse eigenlijk niet zo heel erg leuk meer. De Belgische is zoveel beter. Qua alles. De presentator is natuurlijker dan Art of Rik en veel minder afstandelijk. De groep is veel leuker. Het zijn onbekende Vlamingen die veel echter zijn en op de een of andere manier veel beter bij elkaar passen dan bij de Nederlandse. Bij de Nederlandse zijn het eigenlijk ook gewoon 10 mollen wat het spel niet leuker maakt. De Vlamen zijn mensen die wel van avontuur houden en er echt voor gaan (en natuurlijk ook wel eens iets expres fout doen maar niet constant zoals bij ons) Ook de hele tijd dan bondje dit-bondje dat is er bij de Vlaamse gelukkig niet.

Maar vooral de opdrachten en de mind-fucks zijn zoveel beter. Je valt soms echt van de ene verbazing in de andere. Bij de Nederlandse moet je kiezen tussen wijsheid en geluk en vervolgens tussen 10 sleutelnummers. Maar het maakt niets uit wat je kiest want je krijgt toch hetzelfde. Bij de Vlaamse zou er echt een heel spel achter zitten.

Dus aan de ene kant raad ik iedereen aan de Vlaamse eens te kijken maar aan de andere kant vind je de Nederlandse daardoor wel een stuk minder :lol:
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: TV-programma's

Bericht door The Runner »

De Vlaamse versie heb ik vorig jaar gezien, die was inderdaad veel leuker om te kijken. Ik raad iedereen aan om dat terug te kijken. Ze begonnen namelijk zonder mol...
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: TV-programma's

Bericht door ratm »

The Runner schreefCOLON 11 Feb 2020, 20:07 De Vlaamse versie heb ik vorig jaar gezien, die was inderdaad veel leuker om te kijken. Ik raad iedereen aan om dat terug te kijken. Ze begonnen namelijk zonder mol...
Dat was heel vet inderdaad. Dingen zoals het brieven van de mol waar iedereen bij stond. En dat het eigenlijk al begon tijdens de intekengesprekken, geweldig seizoen!
Maar je kan seizoen 4, 5 en 6 ook terug kijken op de site van vier.be. Seizoen 6 vond ik het leukst (hele leuke groep, goede tactische opdrachten en ze beginnen terwijl ze levend begraven zijn :o ). De start (maar ook de rest hoor) van 5 is ook geweldig. Ze beginnen met 11 personen maar er mogen er maar 10 meedoen. Ergens in dat seizoen moeten ze inbreken in een museum (terwijl ze dronken zijn haha). Als je ziet hoe enthousiast de kandidaten bij ons worden van een laseropdracht waarbij je even over een laser moet stappen om geld te pakken dan denk ik niet dat ze de Vlaamse wel eens gezien hebben.
Buel
Moderator
BerichtenCOLON 1327
GeregistreerdCOLON 28 Nov 2014, 00:42

Re: TV-programma's

Bericht door Buel »

Dank voor de reactie's en tips.

Het gaat me bij dit topic niet zozeer om WIDM maar temeer ook om te weten te komen wat jullie "kijkgedrag" is, waar kijken jullie naar behalve het darts. Natuurlijk, natuurlijk zijn we een dartforum waarin darts de boventoon voert op welk gebied dan ook. En toch zijn we ook een forum, een plek waarin mensen elkaar ontmoeten en elkaar leren kennen vandaar mijn vraag.

Zelf kijk ik bijvoorbeeld ook het genoemde "over mijn lijk". Indrukwekkend!
Veel "reality"-programma's kijk ik uit interesse oogpunt, niet omdat ik mee wil doen.... Maar interesse voor de ander, hoe reageert iemand anders.

Neem nu bijvoorbeeld het programma "Het spijt me". Hoe is het mogelijk dat mensen jaren onmin hebben over iets en dat met een "camera" oplossen? Is het werkelijk waar dat we niet enkel 3 (de 3 machten van Montesque), maar ook als 4de macht de Media hebben.... Ik denk het wel....!

Tuurlijk kijk ik niet alleen alleen serieuze programma's. Ook muziek programma's zoals TVOH kijk ik graag. Over 2 weken is de finale: Heb ook daarin al wekenlang mn favoriet.
Iedereen mag meedoen aan voorspellingen die ik organiseer. Instappen kan en mag altijd
Voeg me gerust toe op fb of twitter (dartfanaat)
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: TV-programma's

Bericht door The Runner »

Ik mag ook graag kijken naar Midsommer murders en death in paradise.
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: TV-programma's

Bericht door The Runner »

Zondag begint het nieuwe seizoen van De Mol België op Vier
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: TV-programma's

Bericht door ratm »

The Runner schreefCOLON 06 Mrt 2020, 12:51 Zondag begint het nieuwe seizoen van De Mol België op Vier
Ja veel zin in! Afgelopen week werden de kandidaten voorgesteld. Er zit iemand met dwerggroei tussen. Ik vind het wel gaaf dat ze dat doen voor zo'n programma waarmee ze laten zien dat ook mensen met beperkingen niet beperkt hoeven te zijn.
Gebruikers-avatar
The Runner
Lid
BerichtenCOLON 1285
GeregistreerdCOLON 29 Jan 2015, 20:42

Re: TV-programma's

Bericht door The Runner »

Mooie finale van De Mol, had dit niet aan zien komen
22 gram Target Rising Sun
Extra Short Deflectagrip Shafts Wit
Target Vision Flames White
ratm
Moderator
BerichtenCOLON 2915
GeregistreerdCOLON 24 Nov 2014, 14:53

Re: TV-programma's

Bericht door ratm »

Ik zat er ook naast. ben benieuwd wat ze aan molgedrag heeft gedaan. Ik vond het een sterke groep tijdens groepsopdrachten dus dat maakte het lastig voor een mol. Zodra er een vrijstelling of pasvragen in het spel kwamen werd dat anders natuurlijk. Maar dan was het meer Bart die het geld uit de pot hield.
BUTTON_POST_REPLY